×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه

در بین تنوع زیاد قهوه، قهوه فرانسه طرفداران خاص و ویژه خود را دارد. این نوع قهوه که در واقع همان قهوه برزیل است، فقط به واسطه نوع طبخ است که به فرانسه شهرت پیدا کرده‌است. برای دم کردن قهوه فرانسه به سه روش می‌توان اقدام کرد. در ادامه طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه قهوه ساز و به روش‌های دیگر را خواهیم گفت، پس در ادامه با ما همراه باشید.

در صورتی که میخواهید با استفاده از دستگاه، قهوه را درست کنید ولی به دلیل خرابی دستگاه از آن منصرف شده‌اید. می‌توانید به راحتی و با چند کلیک ساده از طریق سایت یا اپلیکیشن آچارباز، تعمیر قهوه ساز خود را انجام دهید.

قهوه از نوشیدنی‌های پرطرفداری است که در تمام فصول سال، نوشیدن آن لذت‌بخش است. اما قهوه در تابستان هم خالی از لطف نیست. با چند رسپی و دستور متفاوت، می‌توانید از طعم قهوه در تابستان هم لذت ببرید.

قهوه فرانسه چیست؟

قهوه فرانسه به دلیل اینکه روش آماده و دم کردنش توسط فرانسوی‌ها ابداع شد، این نام را به خود گرفت. اما در واقع قهوه فرانسه در کشور برزیل کشت می‌شود. درجه آسیاب کردن قهوه فرانسه نسبت به قهوه ترک و اسپرسو، درشت‌تر است و برای دم کردن قهوه باید از فیلتر استفاده کرد. زیرا در حین نوشیدن، تفاله قهوه باید کاملا جدا شود. غلظت قهوه فرانسه از نوع‌های دیگر هم کم‌تر و ملایم‌تر است.

قهوه فرانسه طعمی ملایم و سبک دارد و بر خلاف قهوه ترک و اسپرسو که داخل فنجان کوچک سرو می‌شوند، قهوه فرانسه را داخل لیوان و فنجان بزرگ می‌توان نوشید.

برای تعمیر قهوه ساز از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
طرز تهیه قهوه فرانسه
باتوجه به سلیقه هم می‌توانید به همراه قهوه، شیر و یا شکر هم سرو کنید تا طعم تلخی قهوه برایتان شیرین و دلنشین شود.

برای آماده کردن قهوه فرانسه ب سه روش می‌توان اقدام کرد. در ادامه هر سه روش را بررسی خواهیم کرد.

طرز تهیه قهوه با قهوه جوش؛ دم کردن قهوه فرانسه با دستگاه

برای دم کردن قهوه فرانسه به این روش، به یک دستگاه قهوه ساز نیاز دارید. البته این روش آسان‌ترین روش برای دم کردن قهوه فرانسه است. دستگاه قهوه ساز برقی شامل یک محفظه پودر قهوه، مخزن آب و یک قوری برای قهوه دم کشیده است. البته از الزامات قهوه ساز برقی، فیلتر است که باید داخل دستگاه قرار گیرد.

میزان غلظت قهوه و نسبت آب و پودر قهوه بنا به سلیقه خود انتخاب کنید. اما برای حدود 180 میلی‌لیتر آب، 2 قاشق غذاخوری قهوه کافیست.

ابتدا آب را داخل مخزن آب بریزید، فیلتر را داخل دستگاه گذاشته و درنهایت پودر قهوه را داخل آن بریزید.

البته ناگفته نماند که بسته به نوع دستگاه، ممکن است فیلتر کاغذی و یا فلزی باشد.

قوری را در زیر دستگاه و در جایگاه خودش قرار داده و دکمه شروع به کار را بزنید. بعد از چند دقیقه کوتاه، آب شروع به جوشیدن کرده و وارد محفظه قهوه شده و به صورت قطره‌ای از صافی رد می‌شود.

به همین صورت عصاره قهوه داخل قوری جمع خواهد شد.

برای آماده شدن قهوه چیزی حدود 5 تا 20 دقیقه زمان نیاز دارید. بعد از گذشت این زمان، دستگاه خاموش شده و قهوه آماده سرو است. البته برای سرو قهوه عجله نکنید. زیرا با توجه به وجود صفحه گرمکن زیر قوری، قهوه شما تا ساعت‌ها گرم خواهد ماند.

بعد از اتمام کار، فیلتر حاوی قهوه را خارج کرده و با دستمال جایگاه آن را تمیز کنید. همانطور که دیدید، طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه بسیار آسان بود.

اگر هم کوچک‌ترین مشکل و ایرادی در عملکرد دستگاه مشاهده کردید، بهتر است نسبت به تعمیر قهوه ساز اقدام کنید.

تعمیر دستگاه قهوه ساز
اگر مصرف شما از دستگاه قهوه ساز به صورت روزانه است، هر سه ماه یکبار آن را تمیز کنید.
پیشنهاد مطالعه

طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس

یک روش برای دم کردن قهوه فرانسه در صورت نبودن دستگاه قهوه ساز برقی، استفاده از فرنچ پرس است. با داشتن فرنچ پرس، حتی اگر در محل کار هم باشید، می‌توانید قهوه لذیذ میل کنید. برای دم کردن قهوه، ابتدا بسته به گنجایش مخزن فرنچ پرس، پودر قهوه داخل ظرف بریزید و سپس مقداری آب را به صورت دورانی روی پودر قهوه بریزید و حدود 30 ثانیه صبر کنید تا خوب خیس بخورد. سپس با یک قاشق مخلوط را هم بزنید. مابقی آب را دوباره به صورت دورانی به ظرف اضافه کرده و درپوش ظرف را بگذارید. بعد از گذشت 3 تا 5 دقیقه، اهرم درب را به سمت پایین فشار داده تا پودر قهوه، ته نشین شود. قهوه شما آماده است.

بهترین روش درست کردن قهوه
با وجود ظرف فرنچ پرس، دیگر نیازی به فیلتر کاغذی ندارید.

طرز تهیه قهوه فرانسه با فنجان و فیلتر

درست کردن قهوه فرانسه با استفاده از فنجان و فیلتر هم امکان‌پذیر است. در این روش، فیلتر و یا صافی را روی دهانه فنجان گذاشته و یک قاشق پودر قهوه را داخل آن می‌ریزید. سپس کمی از آبی که از جوش افتاده را روی قهوه به صورت دورانی بریزید. همین که قهوه خیس شد، مابقی آب را به آن اضافه کنید. قهوه به صورت قطره‌ای از صافی رد شده و وارد فنجان می‌شود.

درست کردن قهوه فرانسه
قهوه فرانسه به صورت قطره‌ای از فیلتر خارج می‌شود و در زمانی کوتاه آماده خواهد شد.
تعمیر قهوه ساز در آچارباز
خدمت تعمیر قهوه ساز، شامل عیب‌یابی، سرویس و تعمیر قهوه سازهای مختلف می‌شود. برای تعمیر قهوه ساز خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر قهوه ساز می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر قهوه ساز
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا