×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

6 علت افت فشار پکیج + راهکارهای رفع آنها

افت فشار پکیج

هیچ چیز بدتر از این نیست که از سر کار برگردید و بخواهید دوش بگیرید، اما متوجه ‌شوید که فشار آب گرم کم شده‌است. یکی از دلایل بروز چنین مشکلی می‌تواند مربوط به افت فشار پکیج باشد. با کاهش فشار در پکیج، دستگاه خاموش شده یا ارور داده و کار نمی‌کند؛ اما نگران نباشید! علت پایین آمدن فشار پکیج موضوع پیچیده‌ای نیست و راهکارهای مختلفی برای رفع آن وجود دارند.

در این مقاله از آچارباز، 5 مورد از اصلی‌ترین دلایل افت فشار پکیج را معرفی و روش‌های برطرف کردن آن‌ها را شرح می‌دهیم. دلایلی مانند نشتی پکیج، نشتی لوله‌ها، خراب شدن شیر اطمینان، آسیب دیدن مخزن انبساط و هواگیری منجر به بروز چنین مشکلاتی می‌شود که به کمک این مقاله می‌توانید آن‌ها را رفع کنید. اما چنانچه مشکلات پکیج شما فراتر از موارد یاد شده بود یا با راهنمایی‌هایی اعلام شده برطرف نشد، برای انجام خدمات تعمیر پکیج می‌توانید از تعمیرکاران آچارباز کمک بگیرید. کافیست با شماره تماس 02154591616 تماس بگیرید یا سفارش‌تان را در این صفحه ثبت کنید.

فهرست محتوا

علت افت فشار پکیج چیست؟

افت فشار پکیج مانع عملکرد صحیح سیستم شده و باعث می‌شود دستگاه شما برای گرم کردن خانه انرژی بیش‌تری مصرف کند که در نتیجه منجر به افزایش هزینه برق می‌شود. افت فشار پکیج هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌کند و تاثیری بر کاهش طول عمر پکیج ندارد؛ اما فشار لازم برای استفاده از آب گرم را تولید می‌کند.

علت افت فشار آب در پکیج به دلایلی مختلفی رخ می‌دهد که تشخیص دقیق آن‌ها بر عهده تعمیرکار است. اما اگر دانش کافی در رابطه با عملکرد پیکج دارید، در ادامه به دلایل پایین آمدن فشار در پکیج و راهکارهای رفع آن اشاره می‌کنیم تا از آن‌ها برای تعمیر دستگاه کمک بگیرید.

1- کم بودن فشار آب

اولین دلیل پایین آمدن فشار پکیج، کم بودن فشار آب محل است. گاهی در اثر فشار کم در جریان آب ورودی به پکیج باعث کم شدن فشار پکیج می‌شود. در این زمان برای رفع مشکل باید از یک پمپ آب استفاده کنید یا لوله‌های آب که رسوب گرفته را تعویض کنید.

2- نشتی از پکیج

یکی از رایج‌ترین دلایل پایین آمدن فشار پکیج، نشتی در دستگاه است. پکیج‌ها نقاط ضعف زیادی دارند، هواگیر اتوماتیک پمپ، واشرها، رینگ‌ها، شیرهای برقی و مبدل‌های حرارتی ممکن است آسیب ببینند. هنگامی که یک نشتی بزرگ رخ می‌دهد، آب از پکیج شما به پایین چکه می‌کند. نشتی‌های داخلی چندان قابل توجه نیستند، اما شاید در افت فشار پکیج موثر باشند.

نشتی پکیج یک مشکل جزئی نیست که بتوانید آن را با مقداری چسب برطرف کنید. در مواقعی که متوجه یک آب در زیر دستگاه شدید، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید. هزینه تعمیر تا حد زیادی به نوع آسیب بستگی دارد. اما تعمیر با تعویض تنها یک قطعه، به مراتب از خرید دستگاه نو هزینه کمتری دارد. 

نشتی عامل اول پایین آمدن فشار پکیج
با آسیب دیدن قسمت‌های حساس پکیج، نشتی رخ می‌دهد که منجر به افت فشار خواهد شد.

3- نشتی در لوله کشی

نشتی در لوله کشی نیز می‌تواند دلیل افت فشار در پکیج باشد. برای رفع این مشکل باید لوله‌های موجود در ملک خود را بررسی کنید تا نشتی نداشته باشد. توصیه می‌کنیم ابتدا اتصالات را بررسی کنید؛ زیرا ضعیف‌ترین قسمت‌های سیستم لوله کشی هستند. سپس باید به سراغ تکنسین‌های آب و فاضلاب بروید. یک راه حل موقت برای جلوگیری از نشت لوله، بستن شیرهای ورودی و خروجی مربوط به مدار گرمایش در زیر پکیج است، اما این کار فقط تا زمانی که تعمیرکار برسد، کاربرد دارد. با رفع نشتی لوله‌ها، مشکل افت فشار پکیج حل می‌شود.

4- خراب شدن شیر اطمینان

از دلایل پایین آمدن بار پکیج می‌توان به خراب شدن شیر اطمینان اشاره کرد. شیرهای اطمینان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فشار اضافی را خارج کنند. فشار اضافی اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که عقربه پکیج از عدد سه بیشتر شود. با خراب شدن شیر اطمینان، آب از سیستم گرمایش مرکزی شروع به نشت می‌کند. در این شرایط، بررسی کنید لوله‌ای که به شیر اطمینان متصل شده‌است، نشتی دارد یا خیر.

خراب شدن شیر اطمینان علت پایین آمدن فشار بار پکیج
با خراب شدن شیر اطمینان، آب از سیستم گرمایش مرکزی شروع به نشت می‌کند.

5- آسیب دیدن مخزن انبساط

اگر مخزن انبساط آسیب دیده باشد، فشار پکیج در زمان گرم شدن به عدد سه افزایش یافته و می‌تواند علت افت فشار در پکیج باشد؛ زیرا آب منبسط شده در سیستم جریان نمی‌یابد. در نتیجه شیر اطمینان فشار اضافی را از پکیج خارج می‌کند تا دستگاه به یک نقطه امن برسد. این فرایند منجر به کاهش فشار پکیج می‌شود. تعمیر و نگهداری مخزن انبساط باید بخشی از خدمات سالانه پکیج باشد. این روش در وهله اول از بروز مشکلاتی مانند افت فشار پکیج جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه

6- هواگیری شوفاژها

اگر به تازگی رادیاتورها را هواگیری کرده‌اید، احتمال پایین آمدن فشار پکیج وجود دارد. تشخیص و رفع چنین مشکلی آسان است. توصیه می‌شود بعد از هواگیری شوفاژها، پکیج را نیز هواگیری کنید. برای هواگیری پکیج ابتدا لوله آب گرم را باز کنید تا روشن شود. پیچ هواگیری پکیج که در انتهای پمپ قرار دارد را با یک پیچ‌گوشتی خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا باز شود.

هنگام باز کردن پیچ پکیج، آب به همراه هوا از پکیچ خارج خواهد شد. آب خارج شده بسیار داغ است، پس موارد احتیاط را رعایت کنید. خروج آب از پکیج با صدا همراه است. زمانی که صدا کم شد، هواگیری به طور کامل انجام شده است. پیچ پمپ را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا بسته شود. مجدد شوفاژها را هواگیری و درنهایت، فشار پکیج را بین یک تا 1.5 تنظیم کنید.

هواگیری شوفاژها برای رفع مشکل پایین آمدن فشار پکیج
با هواگیری رادیاتورها، فشار پکیج کاهش می‌یابد که باید پکیج را نیز هواگیری کنید.

فشار معمولی پکیج چقدر باید باشد و چگونه آن را بررسی کنیم؟

فشار معمولی پکیج عددی بین یک تا 1.5 در نظر گرفته می‌شود و فرایند بررسی آن بسیار ساده است. ابتدا باید گیج فشار که در قسمت جلوی دستگاه قرار دارد را روی پکیج خود را پیدا کنید. گیج فشار از دو بخش رنگی قرمز و سبز تشکیل شده‌است. زمانیکه فشار خیلی کم یا زیر یک باشد، عقربه گیج زیر قسمت سبز رنگ قرار می‌گیرد و اگر فشار بیش از حد بالا باشد (بیش از 2.5) سوزن در قسمت قرمز قرار می‌گیرد.

آنچه که در رابطه با علت افت فشار پکیج آموختیم

علت افت فشار پکیج به آسانی قابل شناسایی است. همچنین رفع دلایلی که منجر به‌بروز چنین مشکلی شده نیز ساده و کم هزینه خواهد بود. ما در این مقاله 5 علت افت فشار پکیج را مورد بررسی قرار دادیم که عباتند از:

  • نشتی پکیج
  • نشتی لوله‌ها
  • خراب شدن شیر اطمینان
  • آسیب دیدن مخزن انبساط
  • هواگیری

چنانچه فرصت یا دانش کافی برای تعمیر مشکلات فوق که منجر به کاهش فشار پکیج می‌شود را ندارید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن آچارباز یا سایت ما، نسبت به ثبت درخواست تعمیر پکیج اقدام کنید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
تعمیر پکیج ، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران، در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا