×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

نکات طلایی مراقبت از چرخ خیاطی

نکات طلایی مراقبت از چرخ خیاطی

نکات طلایی مراقبت از چرخ خیاطی، یکی از ضروری ترین کارهایی است، که همه کسانی که با چرخ خیاطی سروکار دارند، باید آن را بدانند.
چرخ خیاطی‌ها، دستگاه‌های بسیار حساسی هستند، که با بی توجهی به آن ممکن است، دچار اختلال شده و به درستی کار نکنند.
اگر شما یک خیاط ماهر یا مبتدی هستید، با مراقبت از چرخ خیاطی، می‌توانید به راحتی از هرگونه خرابی و تعمیر چرخ خیاطی‌، به صورت مداوم جلوگیری کنید پس خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چک لیست مراقبت از چرخ خیاطی

نخ را به عقب نکشید
زمانیکه نیاز به تعویض نخ دارید، نخ را از قرقره جدا کنید، سپس آن را از داخل سوزن به بیرون بکشید. کشیدن نخ به سمت عقب، می‌تواند باعث جدا شدن پرزهای نخ و جمع شدن آن در دستگاه شما شود. حتی اگر از نخ باکیفیت استفاده می‌کنید، بهتر است این‌کار را انجام ندهید.

از ماسوره‌های مناسب برای دستگاه خود استفاده کنید
فقط از ماسوره‌های اصل و مخصوص چرخ خیاطی خود استفاده کنید. زیرا اگر از ماسوره‌ای استفاده ‌کنید، که اندازه آن متفاوت است، می‌تواند آسیب جدی به چرخ خیاطی شما وارد کند. در این حالت نیازمند تعمیر چرخ خیاطی خواهید شد.
چرخ دستی چرخ خیاطی را مدام نچرخانید
هنگام بالا و پایین بردن دستی سوزن، فقط باید چرخ دستی را به سمت خود بچرخانید (به سمت جلوی چرخ خیاطی).
پس از چرخاندن چرخ دستی، برای بالا آوردن سوزن و نخ کردن آن، باید همچنان به سمت خود بچرخانید تا چرخه کامل شود و سوزن را دوباره پایین ببرید. چرخاندن چرخ دستی به روش نادرست، می‌تواند زمان‌بندی دستگاه شما را به هم بزند و منجر به تعمیرات پرهزینه شود. این موضوع در دفترچه راهنمای چرخ خیاطی نیز بیان شده است.

پیشنهاد مطالعه

سوزن چرخ خیاطی را تعویض کنید
هر مرتبه که می‌خواهید خیاطی کنید بهتر است سوزن چرخ را تعویض کنید، تا دوخت تمیز و مرتبی داشته باشید. اما در صورتی‌که نمی‌توانید بعلت هزینه زیاد سوزن دستگاه را مدام تعویض کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای دوخت لباس‌های مهم که ظرافت زیادی نیاز دارند یا در زمانی که سوزن چرخ شما خمیدگی پیدا کرده، این کار را انجام دهید.

قبل از شروع دوخت سیستم فشار پایه را بررسی کنید
هنگامی‌که آماده دوخت هستید، جهت مراقبت از چرخ خیاطی خود، باید همیشه سیستم فشار پایه چرخ خیاطی خود را پایین بیاورید. فراموش کردن پایین آوردن آن، نه تنها می‌تواند باعث گره خوردن نخ شود، بلکه می‌تواند به دستگاه شما آسیب برساند. البته بعضی از چرخ‌خیاطی‌ها به شما اجازه نمی‌دهد، وقتی پای پرس بالا است، شروع به خیاطی کنید. اما بهتر است همیشه هواستان باشد و قبل از دوخت، سیستم فشار پایه را پایین بیاورید.

از سوزن استاندارد استفاده کنید
یکی از نکات مهم مراقبت از چرخ خیاطی، استفاده از سوزن استاندارد و مناسب چرخ خیاطی شما است. همچنین برای دوخت هر پارچه بهتر است، سوزن مناسب آن پارچه را روی دستگاه نصب کنید.

پارچه‌های زخیم را با چرخ خیاطی معمولی ندوزید
برخی پارچه‌ها علی الخصوص پارچه‌های زخیم، حساس یا پشمی و پلاستیک ممکن است با هر مدل چرخ خیاطی امکان پذیر نباشد؛ زیرا این مدل پارچه‌ها باید با برنامه دوخت مناسب دوخته شوند در غیر اینصورت یا پارچه اصلا دوخته نمی‌شود یا مدام بند می‌برد و نخ پاره می‌کند یا سوزن می‌شکند. در این حالت بهتر است برای مراقبت از چرخ خیاطی خود در صورتی‌که دستگاه‌تان برنامه‌های متنوع ندارد، از یک خیاط بخواهید پارچه را بدوزد.

تعمیر کردن چرخ خیاطی آچارباز
یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت از چرخ خیاطی سرویس دوره ای دستگاه است.

لیست نکات مهم نگهداری از چرخ خیاطی

  1. یک میز کار یا محلی مناسب برای خیاطی انتخاب کنید. زیرا اینکار باعث می‌شود دستگاه شما بیش از حد تکان نخورده و قطعات آن آسیب نبیند یا تمامی اتاق‌ها بهم ریخته نشود. از طرفی خطر سقوط و نفوذ مایعات نیز کاهش می‌یابد.
  2.  چرخ خیاطی را در محلی نگهداری و استفاده کنید که رطوبت زیاد نداشته باشد؛ رطوبت بیش از حد هوا، باعث ایجاد زنگ زدگی در قسمت‌های داخلی چرخ خیاطی می‌شود.
  3. اگر از چرخ خیاطی خود زیاد استفاده می‌کنید قطعات مکانیکی آن را به صورت ماهانه روغنکاری کنید؛ زیرا کار کردن مداوم چرخ خیاطی و خشک بودن بیش از حد هوا باعث خشک شدن روغن داخل چرخ خیاطی می‌شود.
  4. در صورت امکان چرخ خیاطی را در معرض نور خورشید قرار ندهید زیرا می‌تواند باعث تغییر رنگ محفظه‌های پلاستیکی و آسیب دیدن بدنه چرخ شود. گرمای بیش از حد همچنین می‌تواند به صفحه نمایش LCD چرخ خیاطی آسیب برساند؛ گرمای بیش از حد نیز به خشک شدن زودرس روان کننده‌ها کمک می‌کند.
  5. از دیگر اقدامات مراقبت از چرخ خیاطی، این است که پس از استفاده از چرخ خیاطی، آن را بپوشانید تا از نفوذ گرد و غبار و سایر آلودگی‌ها به آن جلوگیری کنید.
  6. اگر حیوانات خانگی دارید، که ریزش مو دارند باید حتما روی دستگاه را بپوشانید تا از نشستن مو در داخل یا اطراف دستگاه جلوگیری کنید؛ چرا که از نظر کارشناسان در بسیاری از موارد به دلیل انباشتگی موی حیوانات خانگی بسیار، چرخ خیاطی سفت شده‌ است.
  7. حشرات، به ویژه سوسک‌ها مانند سم برای چرخ خیاطی هستند. آن‌ها فضولات خورنده بر جای می‌گذارند و باعث آسیب به بردهای مدار می‌شوند. آن‌ها حتی برخی از اجزای غیر فلزی را هم می‌خورند؛ در نتیجه باید به کمک طعمه‌گذاری یا سمپاشی از ورود آنها به چرخ خیاطی جلوگیری کنید.
  8. پس از استفاده از چرخ خیاطی بهتر است، آن را از برق خارج کنید.
  9. برای مراقبت از چرخ خیاطی، گاهی نیاز است حتی اگر آن را نیاز ندارید، به کمک یک پارچه بدون استفاده دوخت‌های مختلف را تست کنید؛ چرا که بدون حرکت ماندن چرخ خیاطی باعث گیر کردن نخ‌ها در آن خواهد شد.
  10. جهت نگهداری چرخ خیاطی، هر چند وقت یکبار به کمک یک مسواک، فرچه کوچک و …، پرز‌هایی که در قسمت زیر چرخ خیاطی در ناحیه ماسوره جمع شده‌اند، را تمیز کنید.
نگهداری چرخ خیاطی
روغنکاری چرخ خیاطی پیچیدگی زیادی ندارد در نتیجه می‌توانید خودتان آن را انجام دهید.

مراقبت از چرخ خیاطی، باعث جلوگیری از بروز اختلالات چرخ خیاطی می‌شود. ولی با این وجود ممکن است باز مشکلاتی برای چرخ خیاطی شما به وجود آید. برای رفع این مشکلات باید تعمیر چرخ خیاطی را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید تا در زمانی کوتاه مشکل برطرف شود. به این منظور می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید و از خدمات تعمیرکاران ما استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا