×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر آبی

بهترین روش تمیز کردن کولر آبی در ۲۰ دقیقه

بهترین روش تمیز کردن کولر آبی

معمولا پس از مدتی استفاده کولر آبی، به دلیل املاح زیادی که در آب شهری وجود دارد، شوره و رسوب روی قطعات داخلی و بدنه کولر ایجاد می‌شود، که در صورتی که اقدامی جهت سرویس کولر آبی و تمیز کردن آن صورت نگیرد، بدنه کولر خیلی زود دچار فرسودگی می‌شود. پس قبل از آن که تشکیل این رسوبات، باعث ایجاد هزینه زیادی جهت تعویض و تعمیر کولر شوند، با تمیزکردن و رسوب زدایی کولرآبی از به وجود آمدن شوره در کولر و قطعات آن جلوگیری کنید.

در راهنمای تمیز کردن و رسوب زدایی کولر آبی، شما را با بهترین روش تمیز کردن کولر آبی آشنا می‌کنیم، تا بتوانید با آشنایی با نحوه تمیزکردن و رسوب زدایی کولر آبی، باعث افزایش طول عمر کولرتان شوید و مجبور به تعمیر کولر آبی خود نشوید.

البته بهتر است این کار را به دست متخصص بسپارید تا از سلامت کولر خود مطمئن شوید. برای اینکار کافی است از طریق سامانه آنلاین آچارباز از یکی از متخصصین ما کمک بگیرید. ما ماهرترین افراد را با قیمتی بسیار مناسب به شما معرفی می‌کنیم.

فهرست محتوا

روش های شستن کولر آبی 

در این بخش از آچارباز، شما را با بهترین روش تمیز کردن کولر آبی آشنا می‌کنیم.

توصیه می‌کنیم کولر آبی را هر چند هفته یک بار شست و شو دهید. برای انجام این کار باید برق کولر آبی را قطع کنید و بدون به کار بردن مواد شیمیایی این کار را انجام دهید.

· استفاده از جوهر نمک برای شستشوی کولر آبی

در صورتی که کولر آبی شما دچار رسوب زیادی شده است، باید از یک ماده قوی مانند جوهرنمک برای تمیزکردن آن استفاده کنید. جوهر نمک را در تشک و بر روی قسمت‌هایی که شوره دارند بریزید و بعد از چند دقیقه شوره‌های کنده شده را با آب بشویید.

· سرکه و جوش شیرین ماده‌ای دیگر برای شستن کولر

سرکه و جوش شیرین در از بین بردن رسوبات و جرم سطوح فلزی و شیرآلات کاربرد زیادی دارند، زیرا دارای قدرت پاک کنندگی بالایی هستند. نحوه تمیزکردن کولر آبی با جوش شیرین و سرکه به این گونه است که مقداری از هر دوی این مواد را با هم مخلوط کرده و روی قطعات و در کف کولر ریخته و بعد از گذشت چند دقیقه با استفاده از یک برس شوره‌های کولر را  تمیز کنید. البته لازم به ذکر است که سرکه نباید به مدت زیادی روی قطعات کولر بماند، زیرا این مایع دارای خاصیت اسیدی است و می‌تواند به قطعات آسیب برساند.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

· شستن کولر با جرم گیر کولر آبی

استفاده از جرم گیر کولر آبی که به تازگی در ایران درحال تولید است، برای تمیز کردن و رسوب زدایی کولر آبی گزینه‌ی مناسبی است. این نوع جرم گیرها خنثی هستند و خطر کمتری نسبت به جوهر نمک دارند.

راهنمای تمیز کردن و رسوب زدایی کولر آبی
رسوب زدایی کولر آبی

چگونه از رسوب بستن کولر آبی جلوگیری کنیم؟

1. تعویض آب کولر

تعویض آب کولر کاری سخت و زمانبر است‌. بعد از مدتی مواد معدنی موجود در آب در کف کولر ته‌نشین شده و باعث ایجاد رسوب می‌شوند. با عوض کردن آب کولر، مقدار این رسوبات کم می‌شود‌. البته این کار منجر به اسراف در مصرف آب می‌شود.

2. استفاده از بهترین رسوب گیر کولر آبی

رسوب گیرها یا پدهای سلولزی ساخته شده با فرمولی خاص، در قسمت سینی کولر آبی قرار داده می‌شوند و با جذب شوره و رسوبات داخل آب، از ایجاد شوره بر روی پوشال‌ها و بدنه کولر جلوگیری می‌کنند. در واقع رسوب گیر بر روی یون کلسیم اثر می‌گذارد و باعث خنثی شدن آن می‌شود. رسوب گیر کولر آبی هر چند وقت یکبار باید عوض شود و می‌توان آن را به راحتی در فروشگاه‌های لوازم کولر پیدا کرد.

3. از توپ شوره گیر استفاده کنید

جهت جلوگیری از ایجاد شوره روی بدنه کولر آبی، توپ‌های شوره گیر را داخل تشتک کولر قرار دهید. این مواد دارای اسید چرب هستند و یون‌های موجود در آب و منیزیم و کلسیم را جذب می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه

4. استفاده از صابون در کولر

شما می‌توانید با گذاشتن مقداری صابون در داخل سینی آب کولر، شوره‌ها و املاح رسوب شده موجود در کولر آبی را از بین ببرید.

همچنین انداختن صابون در کولر، می‌تواند بوی نامطبوعی که در زمان کار کردن کولر وجود دارد را از بین ببرد و بوی خوشایندی را در محیط اطراف خود ایجاد کند. زمان مناسب برای انداختن صابون در کولر آبی، قبل از روشن کردن کولر در فصل تابستان است.

مراحل و نحوه تمیز کردن کولر آبی

مراحل تمیز کردن کولر آبی
نحوه تمیز کردن کولر آبی

در ادامه این مقاله از وبلاگ آچارباز، درخصوص مراحل تمیز کردن کولر آبی توضیح مختصری می‌دهیم.

گام اول: بیرون آوردن پوشال‌های کولر آبی

ابتدا آب و برق کولر را قطع کنید، دریچه‌ها را باز کنید و سپس پوشال‌ها را خارج کنید.

گام دوم: باز کردن شیر تخلیه کولر آبی

در این مرحله باید آب موجود در کف کولر آبی را تخلیه کنید. برای انجام این کار باید شیر تخلیه را باز کنید تا آب موجود در آن تخلیه شود.

گام سوم: شست و شوی محفظه‌ی داخلی کولر آبی

با استفاده از یک جارو و فرچه محفظه داخلی کولر را تمیز کنید و خاک و آشغال باقی مانده در کف کولر را جمع کنید. وجود این خاک و خاشاک از جریان داشتن هوا در پوشال‌ها جلوگیری می‌کند و در نهایت فرآیند تبخیر آب را دشوار و کند می‌کند.

سعی کنید تمام قطعاتی که قابلیت شستشو دارند را باز کنید و با مواد شوینده و آب آنها را تمیز کنید. به هیچ عنوان مواد شوینده اسیدی را به کار نبرید، زیرا این گونه مواد بدنه کولر را دچار آسیب می‌کنند. برای شست و شوی بهتر داخل کولر آبی، از موادی که در بالا گفته شد، همچون سرکه و جوش شیرین استفاده کنید و بعد از گذشت چند ساعت کف کولر آبی را از این محلول پاک کنید.

گام چهارم: سرویس کردن اجزای مکانیکی

اجزای مکانیکی کولر آبی مانند موتور را روغن کاری کنید تا اصطکاک قطعات مکانیکی از بین برود. همچنین باید مقدار کشش و عملکرد تسمه فن نیز ارزیابی شود.

گام پنجم: اضافه کردن پوشال‌های مناسب

پس از شستن دریچه‌ها، پوشال‌های جدید را نصب کنید.

گام ششم: بررسی مسیر آب ورودی به داخل محفظه کولر آبی

مسیر آب ورودی به کولر آبی، نباید هیچ گونه مشکلی داشته باشد.

گام هفتم: نصب دریچه‌های کولر

بعد از اطمینان از این که پمپ و فن کولر آبی سالم هستند، دریچه‌های کولر را نصب کنید.

پیشنهاد مطالعه

سرویس کولر آبی

سرویس کولر آبی، به طور معمول در ابتدای فصل تابستان انجام می‌شود و شامل تمام اقدامات پیشگیرانه‌ای است که از عیب کولر جلوگیری می‌کند.

با انجام درست و به موقع سرویس کولر، می‌توان باعث شد که کولر آبی دیرتر دچار خرابی و فرسودگی شود، ولی در صورتی که کولر خراب شد یا ایرادی داشت باید تعمیر کولر آبی را انجام داد و عیب آن را ریشه‌یابی کرد.

شما می‌توانید با تماس و یا ثبت درخواست از طریق آچارباز به راحتی به متخصصینی که مورد تایید هستند جهت انجام بهترین روش تمیز کردن کولر آبی دسترسی پیدا کنید. تمامی خدمات با قیمت مناسب و کیفیت بالا انجام می‌شوند. به طوری که میزان رضایتمندی بالایی خواهید داشت.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
تعمیر و سرویس کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. با سلام
      احمد عزیز،برای شست و شوی بهتر داخل کولر آبی میتوان از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا