×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

آموزش تنظیم فشار پکیج بوتان

آموزش تنظیم فشار پکیج بوتان

امروزه یکی از بهترین و معتبرترین برندهای پکیج موجود در بازار ایران پکیج بوتان است. یکی از مسائلی که در تمام انواع پکیج ها مشترک است بهم خوردن فشار مناسب دستگاه است. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تنظیم فشار پکیج بوتان آشنا کنیم چرا که با تنظیم نبودن فشار آن مشکلات زیادی درون دستگاه ایجاد می‌کند که پس از نوسانات فشار دستگاه به آن آسیب زده و در این حالت نیاز به تعمیر پکیج خواهد بود.


[post_links]

تنظیم فشار پکیج یعنی چه؟

فشار پکیج در حالت استاندارد عددی بین 1 الی 2.5 بار است در صورتی که این عدد بالاتر یا پایین تر شود دستگاه نیاز به تنظیم فشار دارد. در مواردی که فشار دستگاه پایین تر از مقدار تعیین شده استاندارد پکیج است، باید فشار دستگاه را بالا برد تا به حد نرمال خود برسد و برای تنظیم فشار پکیج در زمانی که فشار دستگاه بالا است باید آب پکیج را تخلیه کرد تا فشار دستگاه تنظیم شود. تنظیم فشار پکیج بوتان تقریبا شبیه تنظیم فشار پکیج ایساتیس، ایران رادیاتور و … است که پایین تر توضیح داده میدهیم.

نحوه پایین آوردن فشار پکیج بوتان

  1. ابتدا باید شیر آب ورودی به دستگاه را ببندید
  2. سپس اقدام به باز کردن شیر پرکن دستگاه کنید
  3. پس از اینکه شیر پرکن را باز کردید یکی از شیر‌های آب گرم (دستشویی، ظرفشویی، حمام و …) را باز کنید و اجازه دهید که آب دستگاه تخلیه شود.
  4. در زمانی که آب در حال تخلیه بود فشار سنج را بررسی کنید و شاهد پایین آمدن فشار پکیج باشید.
  5. زمانی که فشار دستگاه به حالت نرمال رسید آب گرم و شیر پرکن را ببندید همچنین شیر ورودی دستگاه را باز کنید.

انجام این کارها در صورتی جوابگو است که سیستم مشکل جدی نداشته باشد و نیاز به تعمیر و سرویس پکیج نباشد. در غیر اینصورت باید از یک تعمیرکار پکیج بوتان کمک بگیرید.

کم کردن فشار پکیج بوتان
تنظیم فشار پکیج بوتان یکی از کارهایی است که به کمک آن می‌توان از آسیب رسیدن به پکیج جلوگیری کرد
برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نحوه بالا بردن فشار پکیج بوتان

در برخی موارد ممکن است با افت فشار پکیج مواجه شوید که پس از آن به سرعت دستگاه خاموش خواهد شد. برای جلوگیری از خاموش شدن دستگاه باید فشار پکیج را افزایش و تنظیم فشار پکیج را انجام دهید. در این قسمت به شما چگونگی بالا بردن فشار پکیج بوتان را آموزش می‌دهیم

پیشنهاد مطالعه

ابتدا زیر پکیج را نگاه کنید متوجه یک شیر آبی رنگ کوچک خواهید شد که شیرپرکن نامیده می‌شود.

  1. برای بالا بردن فشار پکیج بوتان باید آن را خلاف چرخش عقربه‌های ساعت باز کنید و سپس فشار سنج دستگاه را مرتب بررسی کنید،
  2. زمانی که درجه فشار سنج به مقدار مورد نظر شما رسید شیرپرکن را ببندید.
  3. بهتر است قبل از اینکه درجه فشار سنج به مقدار 2 بار رسید آن را ببندید چرا که میزان استاندارد فشار پکیج معمولا بین 0.6 الی 1.5 است.
بالا بردن فشار پکیج بوتان با شیرپرکن
به کمک شیرپرکن می‌توان تنظیم فشار را انجام داد.

علت افت فشار پکیج بوتان

برای رفع افت فشار پکیج ابتدا باید علت پایین آمدن فشار بار پکیج بوتان را تشخیص دهیم و سپس اقدام به رفع آن‌ها کنیم. در این بخش قصد داریم شما را با مجموع علت‌های افت فشار پکیج آشنا کنیم با آچارباز همراه باشید.

1- نشتی آب از پکیج و رادیاتور

یکی از مهم ترین علت‌های افت فشار پکیج بوتان نشتی آب از مبدل و یا رادیاتور‌های دستگاه است. در صورتی که تشخیص دادید مشکل دستگاه شما نشتی آب از رادیاتور است می‌توانید همه قسمت‌های رادیاتور را بررسی کنید و هر قسمت از آن را که دچار نشتی بود برطرف و یا اینکه در صورت نیاز رادیاتور را تعویض کنید.

اما در صورتی که نشتی آب از مبدل پکیج بود تشخیص آن سخت است، سختی تشخیص به این دلیل است که آبی که از مبدل نشت می‌کند به وسیله مشعل بخار شده و هیچ چیز مشاهده نخواهد شد. در این حالت بهترین روش برای تشخیص نشتی مبدل، کمک گرفتن از متخصصین تعمیر پکیج است. پس از اطمینان از خرابی مبدل باید این قطعه تعویض شود تا دستگاه به درستی کار کند.

2- خرابی شیر پرکن پکیج

در اکثر مواقع اختلالاتی در عملکرد شیر پرکن دستگاه به وجود می‌آید که باعث افت فشار پکیج خواهد شد. این امکان هم وجود دارد که فراموش کرده باشید که شیرپرکن را ببندید همین امر موجب افت فشار دستگاه شود که با بستن آن مشکل دستگاه اغلب برطرف می‌شود. اما در صورتی که مشکل دستگاه خرابی شیر پرکن باشد بهترین کار برای برطرف کردن این مشکل تعویض شیرپرکن پکیج بوتان است.

پیشنهاد مطالعه

3- هواگرفتن رادیاتور و شوفاژ

در برخی موارد هواگرفتن پکیج بوتان باعث افت فشار دستگاه می‌شود که برای برطرف کردن این مشکل باید ابتدا از هواگرفتن آن مطمئن شوید. زمانی که دستگاه هوا گرفته است علاوه بر افت فشار علائمی مانند گرم نشدن آب، سروصدای زیاد و … را از خود نشان می‌دهد که در این حالت می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه هواگرفته است و برای برطرف کردن مشکل آن باید هواگیری دستگاه انجام شود.

هواگرفتن دستگاه اغلب در اثر ترکیبات شیمیایی فلزات به همراه آب رخ می‌دهد که می‌توان به کمک ضدیخ اتومبیل و یا یک لیوان مایع ظرفشویی این مشکل را بدون هواگیری دستگاه برای مدت زمان طولانی برطرف کرد. اما روش دیگر برطرف کردن مشکل هواگرفتن رادیاتور، شوفاژ و پکیج همان هواگیری دستگاه است.

پیشنهاد مطالعه

4- باد نداشتن منبع انبساط

از دیگر مشکلاتی که باعث افت فشار پکیج بوتان شده، همین باد نداشتن منبع انبساط است. برای برطرف کردن مشکل منبع انبساط بهترین راهکار کمک گرفتن از مراکز تعمیر و سرویس پکیج است. در صورتی که توانایی رفع افت فشار پکیج بوتان را نداشتید می‌توانید از نمایندگی تخصصی پکیج بوتان کمک بگیرید.

علت افت فشار پکیج بوتان
در زمانی که پکیج دچار افت فشار شده است می‌توانید برای تنظیم فشار پکیج بوتان و سایر برندها از آچارباز کمک بگیرید.

علت بالا رفتن فشار پکیج بوتان

در این بخش قصد داریم شما را با دلایل بالا و پایین رفتن فشار پکیج آشنا کنیم با آچارباز همراه باشید. در قسمت قبل شما را با مجموع علت‌های افت فشار پکیج بوتان آشنا کردیم که شامل خرابی شیرپرکن، هوا گرفتن پکیج، نشت آب، باد نداشتن منبع انبساط شدند. اما علت بالا رفتن فشار پکیج بوتان چیست؟

1- خرابی مبدل پکیج بوتان

یکی از علت‌های بالا رفتن فشار پکیج خرابی مبدل دستگاه است. زمانی که پکیج بوتان تک مبدله باشد می‌توان آن را بررسی کرد و در صورتی که مبدل خراب بودن آن را تعویض کرد. اما برای پکیج‌های دو مبدله باید ابتدا مبدل اولیه را بررسی و در صورتی که مبدل اولیه مشکل نداشت به بررسی مبدل ثانویه پرداخت در صورتی که هر کدام از مبدل‌ها مشکل داشتند باید تعویض شوند. برای بررسی مبدل‌ها و تنظیم فشار پکیج بوتان بهترین کار کمک گرفتن از مراکز تخصصی خدمات فنی سرمایشی و گرمایشی است. در مورد تفاوت پکیج تک مبدل و دومبدل اینجا بخوانید.

2- خرابی شیر اطمینان

شیر اطمینان یکی از قطعاتی است که به منظور جلوگیری از بالا رفتن فشار پکیج روی دستگاه تعبیه شده است به این منظور که اگر فشار دستگاه بیشتر از سه بار شود شیر اطمینان باز شده و آب پکیج تا زمانی که فشار آن پایین نیاید تخلیه خواهد شد.

با خراب شدن شیر اطمینان ممکن است که فشار پکیج بالا و پایین شود، چرا که در صورت خرابی در اکثر مواقع که فشار دستگاه بالا می‌رود علت آن باز نشدن شیر اطیمنان است و یا اینکه آب پکیج از آن چکه می‌کند و فشار دستگاه پایین خواهد آمد.

برای برطرف کردن مشکل بالا رفتن فشار پکیج و باز نشدن شیر اطمینان باید پکیج را به آرامی خاموش و شیر اطمینان را خودتان باز کنید تا آب از آن خارج شود و زمانی که فشار پکیج نرمال شد آن را ببندید. با این روش می‌توان تنظیم فشار پکیج را انجام داد اما زمانی که فشار دستگاه افت و شیر اطمینان چکه می‌کند باید آن را تعویض کنید.

3- خرابی پمپ پکیج بوتان

خرابی پمپ یکی از مشکلاتی است که تشخیص آن کار تخصصی است و هر کسی قادر به تعمیر آن نیست.
زمانی که پکیج بوتان دچار خرابی پمپ شده است فشار دستگاه به صورت ثابت می‌ماند و با این علامت متوجه خواهید شد که مشکل از پمپ است و سعی کنید خیلی سریع به مراکز تخصصی تعمیر پکیج بوتان مراجعه کنید.

4- خرابی شیر پرکن

شیر پرکن یک شیر آبی رنگ کوچک است که زیر پکیج قرار دارد که با خرابی آن پکیج دچار افزایش و افت فشار خواهد شد. در مواقعی که شیر پرکن خراب است باعث اختلال در عملکرد شیر اطمینان خواهد شد که برای برطرف کردن مشکل آن می‌توانید شیرپرکن را تعویض کنید.

دلایل خرابی منبع انبساط پکیج
برای تنظیم فشار باید فشار دستگاه به اندازه نرمال یعنی روی 0.5 تا 2.2 باشد.

5- خرابی منبع انبساط

از دیگر علت‌های بالا و پایین آمدن فشار پکیج خرابی منبع انبساط است. در زمانی که منبع انبساط خراب است وقتی که مدار گرمایشی پر از آب شده است به جای هوا از قسمت هوا گیر، آب خارج خواهد شد و زمانی که با این مشکل مواجه شدید مطمئن باشید که منبع انبساط سوراخ شده و خراب است و پس از آن باید تعویض شود.

از دیگر روش‌های تشخیص خرابی منبع انبساط بالا رفتن فشار پکیج به صورت غیر نرمال است که باعث باز شدن شیر اطمینان خواهد شد. در صورتی که بخواهید سرویس، تعمیر و تنظیم فشار را در این حالت انجام دهید نیاز به دستگاه‌های خاصی مانند فشار سنج و … است و به همین دلیل است که بررسی و تعمیر پکیج توسط نیروهای متخصص را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

پیشنهاد مطالعه

خطرات بالا رفتن فشار پکیج بوتان

از مجموع خطرات ناشی از بالا رفتن فشار پکیج می‌توان به باز شدن شیر اطمینان و یا از کار افتادن پکیج به صورت کامل اشاره کرد. در زمانی که فشار پکیج بیشتر از 3 بار شود، با باز شدن شیر اطمینان به صورت ناگهانی مواجه شده و شاهد باز شدن آب درون محیط خانه و … خواهید بود.

اما در مواقعی که فشار دستگاه خیلی بالا رفته و شیر اطمینان هم باز نشده است اگر مشاهده کردید که فشار دستگاه روی صفر ثابت ‌مانده، دستگاه از کار افتاده و باید به صورت کلی تعویض شود.

به صورت کلی باید بگویم که بالا رفتن فشار پکیج در صورتی که انفجار نداشته باشد و در حالت عادی قرار بگیرد هیچگونه خطر جانی ندارد ولی بهتر است که همیشه ایمنی را رعایت کرده و تنظیم فشار پکیج را انجام دهید و اجازه ندهید که دستگاه دچار بروز این اختلالات شود. پیشنهاد میکنیم مقاله آیا پکیج خطرناک است را بخوانید.

خطرات بالا رفتن فشار پکیج بوتان
آچارباز نمایندگی عیب یابی، تعمیر و سرویس پکیج بوتان در استان تهران است.

در این مقاله در مورد نحوه تنظیم فشار پکیج بوتان توضیح دادیم٬ اینکه چطور فشار دستگاه را کم یا زیاد کنید. توصیه میکنیم چنانچه دستگاه با خطایی روبرو شد و یا مدت هاست که از سرویس کردن آن میگذرد از یک تکنسین تاسیسات کمک بگیرید و سرویس و تعمیر پکیج خود را به دست یک متخصص بسپارید

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
تعمیر پکیج ، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران، در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
4.4/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫32 دیدگاه ها

  1. سلام
    شیر آبی زیر پکیج را باید در جهت عقربه ها بچرخانیم تا باز شود و فشار را روی 1.5 بار تنظیم کنیم؟

  2. چه مقدار آب پکیج باید خالی بشه تا فشارش کاهش پیدا کنه؟

  3. سلام و خسته نباشید. شیر پرکن پکیج کجای دستگاه قرار میگیره؟

  4. تنظیم فشار پکیج بوتان که همین هفته پیش خریده بودم بهم خورده. چه کنم؟

  5. سلام
    من موندم چرا سازندگان پکیچ بجای شیر پرکن از شیر فشار شکن استفاده نمی‌کنند؟!
    اینجوری خیلی از مشکلات رفع میشه چون حتی پکیج های نو هم معمولا ماهی یکبار دچار افت فشار می‌شوند و باید مدام دستی مدار بسته را با باز کردن شیر پر کن دستگاه پر کرد.

    1. با سلام
      علیرضای عزیز، خوشحالیم که توانسته ایم به شما کمک کنیم. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

  6. سلام علیکم …
    از اینکه لطف میکنید ، و با راهنمایی و پاسخهای بجا و جامع ، باعث رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم میشوید ، صمیمانه قدردان و سپاسگذار تمامی شما عزیزان هستیم ؛…
    از درگاه خداوند متعال ، سلامت و عاقبت بخیریتان را خواستاریم ، ان شاءالله تعالی

    1. با سلام
      کاربر عزیز، نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

    2. باسلام من وقتی شیر پر کن باز میکنم جای اینکه فشار بره بالا پایین میاد دلیلش چی هستش ؟ با تشکر

  7. سلام خسته نباشید ممنون میشم به سوالم پاسخ بدید پکیج ما کالداونزیا بوتان هست. در زمان استفاده از شوفاژ مشکلی نداره ولی اگر شیر آب گرم برای مدت طولانی باز باشه مثل حمام رفتن فشار افت میکنه گاهی در حد صفر اشکال از کجا میتونه باشه؟ تشکر

  8. پکیج من مدل بیتا است.
    رادیاتورهارو هواگیری کردم
    فشار پایین اومد با شیر پر کن میارمش بالا منتها تا شیرپرکنو میبندم دوباره برمیگرده سرجاش رو صفر.
    تومسیر لوله کشی نشتی پیدا نکردم به صورت چشمی. در ضمن یکی از رادیاتورها هم هرکاری کردیم گرم نشد اصلا

  9. با سلام و خسته نباشی خدمت شما دوستان عزیز فشار آب گرم پکیج پریمایه من بسیار پایین آماده به اندازه یک چهارم آب سرد شده است.
    مشکل از کجاست؟
    با تشکر.

  10. با سلام پکیج من بوتان هست مدل پارما عقربه بار روی ۰/۵ ثابت هستش رادیاتور گرم میشه و اب مصرفی هم همینطور ولی شیر پرکن رو باز میکنم تا فشار روی ۱/۵ بیاد تغییر نمیکنه و اب سر ریز میشه ایا مشکلی وجود دارد؟

    1. باسلام
      امیر عزیز، احتمال معیوب بودن شیر پرکن پکیج شما وجود دارد. برای رفع مشکل اگر مدار گرمایش را هواگیری کرده اید. صحت این قطعه را بررسی کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  11. سلام،دو مشکل داریم ما!فشار پکیج ما هر ۴ یا ۵ روز خورد خورد به صفر میرسه و باید فشارو بالا ببریم، دمای رادیاتور و آب هم تا آخر زیاد کرده ایم اما دما ۴۵ درجه تا حداکثر ۶۰ درجه میشه! چکار کنیم؟

    1. باسلام
      بهزاد عزیز، اختلال در شیرپرکن، مبدل، پمپ و نشت آب از پکیج می‌تواند دلایل کاهش فشار پکیج باشند. پیشنهاد میکنیم از صحت قطعات مذکور اطمینان حاصل کرده و پکیج را رسوبگیری و هواگیری کنید در صورتی که مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  12. فشار پکیج من مدتیه ثابت مونده و بالا و پایین نمیره، میشه بفرمایین ایراد از کجاست و چطوری باید مشکل رو حل کنم؟

    1. باسلام
      امید عزیز فشار پکیج روی چه عددی ثابت مانده است؟ اگر روی 1.5 باشد نشان دهنده صحت عملکرد پکیج شماست در غیر اینصورت عدم وجود نشتی در پکیج، رسوب گرفتگی و اختلال در شیرپرکن را بررسی کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  13. چرا فشار پکیج من دائما بالا و پایین میره؟ مخصوصا بعد از هربار استفاده از آب گرم در حمام باید فشار آب پکیج را تنظیم کنم

    1. باسلام
      آقا/خانم سپهری عزیز صحت شیر پرکن و فلومتر را بررسی کنید و از عدم وجود هوا در پکیج مطمئن شوید. در صورتی که مشکل حل نشد شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  14. فشار روی نیم بود رادیاتها سرد بود شیرپرکن بازکردم فشار تا سه بالا رفته گرم شده خوبه یا باید فشارکم کرد؟

    1. باسلام
      علیرضای عزیز فشار استاندارد 1.5 است و فشار بالا ممکن است به دستگاه آسیب زند

  15. سلام
    لطفا در مورد تبدیل پکیج از حالت تابستانه به زمستانه توضیح دهید

  16. امکان داره شیر پرکن رسوب بگیره؟ من هرچقدر تلاش میکنم شیرپرکن رو بچرخونم که بتونم فشار پکیج رو تنظیم کنم شیر نمیچرخه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا