×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

بررسی علت گرم نشدن آب پکیج گلدیران

علت گرم نکردن آب توسط پکیج گلدیران

به تازگی متوجه شده‌اید که آب گرم مصرفی، دیگر آن حرارت لازم را ندارد و در حین استفاده به ناگهان سرد شده و داغ نمی‌شود. اگر شما هم از کاربران پکیج به خصوص پکیج گلدیران باشید، می‌خواهید بدانید چرا آب پکیج گلدیران گرم نمی‌شود؟

یکی از محصولات شرکت گلدیران با نمایندگی شرکت ال جی پکیج مدل پایونیر و مدل پرستیژ است. پنل پکیج پرستیژ تمام دیجیتال و پنل پکیج پایونیر نیمه دیجیتال است. اگر بخواهیم پکیج گلدیران را، از نظر خروجی آلاینده‌ها و سیستم گرمایشی گروه بندی کنیم باید بگوئیم، آن‌ها در گروه دستگاه‌های دو مبدله و فن دار قرار می‌گیرند.

پکیج‌های دو مبدله همانگونه که از اسمشان پیدا است، دارای دو مبدل جداگانه برای فراهم کردن آب گرم مصرفی و آب گرم مورد نیاز شوفاژ هستند. این گروه از پکیج‌ها برای مناطقی که، آب املاح و سختی فراوانی دارد بهترین انتخاب هستند.

پکیج‌های فن دار نیز به وسیله دودکش دوجداره، دود و مواد حاصله از احتراق را به بیرون برده و هوای تازه را وارد دستگاه می‌کنند. نکته دیگری که باید در مورد پکیج گلدیران بدانید، ساخت این دستگاه در ظرفیت‌های مختلف است. اما باید بدانید این تفاوت‌ها، در نوع تعمیرات پکیج گلدیران مغایرتی ایجاد نمی‌کند و تمامی پکیج‌های گلدیران از نظر پروسه تعمیر و علت گرم نگردن آب مشابه هم هستند.

در این بخش به تعدادی از علت گرم نشدن آب پکیج گلدیران اشاره کرده و آن‌ها را بررسی کرده‌ایم، تا به شما در زمان وقوع این مشکل یک دید کلی بدهیم. در صورتی که پکیج شما نیاز به بررسی دقیق داشته باشد باید از خدمات تعمیر پکیج استفاده کنید.

دلیل گرم نشدن آب پکیج گلدیران
پکیج‌های دو مبدله، برای مناطقی که آب املاح و سختی فراوانی دارد بسیار مناسب هستند.

۱- دودکش را بررسی کنید

به دنبال کشف علت گرم نکردن آب توسط پکیج گلدیران ابتدا دودکش را چک کنید و از نصب و قرارگیری درست آن اطمینان حاصل کنید.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

۲- اتصالات آب و برق و گاز را چک کنید

بعد از مورد بالا، باید از جریان درست آب، برق و گاز سه عامل اساسی در کارکرد پکیج اطمینان حاصل کنید. نوسانات جریان برق را کنترل کنید و با استفاده از محافظ برق مخصوص پکیج، دستگاه را از شوک و بالا و پایین شدن جریان برق حفظ کنید.

میزان فشار گاز از عوامل موثر دیگر است. نوسان و یا کمبود فشار گاز، که اغلب در فصول سرد و همزمان با افزایش مصرف این ماده اتفاق می‌افتد، خود به تنهایی می‌تواند دلیل اصلی برای خاموش شدن پکیج گلدیران باشد.

یکی از مشکلاتی که همواره، باعث گرم نشدن آب پکیج گلدیران می‌شود، کم بودن میزان فشار آب در مسیر گرمایشی است. در چنین شرایطی با کم شدن فشار آب، به دستگاه فشار آمده و پکیج جوش می‌آورد. ترموستات با حس کردن میزان گرما، آن را به برد فرستاده و برد نیز دستور خاموشی دستگاه را می‌دهد

تنظیم پکیج گلدیران برای زمستان
کم بودن میزان فشار آب در مسیر گرمایشی، یکی از دلایل اصلی خاموش شدن پکیج گلدیران است.
تعمیر پکیج گلدیران در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج گلدیران آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و پکیج گلدیران است. برای تعمیر پکیج خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج گلدیران می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر پکیج گلدیران

۳- گرفتگی و رسوب لوله‌ها و اتصالات مبدل‌های حرارتی

می‌توان تاثیر گذار‌ترین عامل گرم نشدن آب پکیج گلدیران را، رسوب گذاری مبدل ثانویه پکیج دانست. رسوبات موجود روی مبدل، تنها باعث افزایش مصرف انرژی و فشار بیشتر روی دستگاه می‌شود. با سرویس دوره‌ای پکیج، تعمیر و یا تعویض مبدل ثانویه در اسرع وقت از آسیب به دیگر قطعات جلوگیری کنید. در مقاله آموزش گام به گام نحوه رسوب زدایی پکیج دیواری اینجا بیشتر بخوانید.

عامل دیگری که می‌تواند علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج گلدیران باشد الکترود است. پکیج گلدیران برای اینکه از درست سوختن گاز اطمینان حاصل کند، از یک قطعه به نام الکترود یون کمک می‌گیرد. الکترود یون وظیفه تشکیل و تشخیص شعله را برعهده دارد. اگر این قطعه خراب شود، شعله تشکیل نشده و پکیج خاموش می‌شود.

یکی از حسگر‌های پکیج، که از آن برای کنترل کردن دمای لوله مبدل و آب استفاده می‌شود سنسور NTC نام دارد. اگر این سنسور خراب باشد، در تشخیص دمای درست آب دچار مشکل شده و تشخیص نادرست را به برد پکیج ارسال می‌کند. همین تشخیص اشتباه باعث می‌شود، برد آب را سرد کند.

تنظیم پکیج گلدیران برای تابستان
الکترود یون وظیفه تشخیص شعله را دارد، با خرابی این قطعه شعله‌ای تشکیل نخواهد شد

۴- خرابی سوپاپ بای پس پکیج گلدیران

حالا باید سوپاپ بای پاس دستگاه را بررسی کنید، برای اینکه از نقش این قطعه در فرایند گرم نشدن آب مصرفی پکیج آگاه شوید ابتدا باید در مورد کارکرد این قطعه بدانید. مدار‌های گرمایشی را در نظر بگیرید، هرگاه در هریک از قسمت‌های این مدار،سیستم با گرفتگی و یا افت فشار روبرو شود، سوپاپ به کمک پکیج می‌آید.

این قطعه که در مسیر گرمایشی قرار گرفته، وظیفه دارد کار پمپ را آسان کرده و با متصل کردن رفت و آمد مسیر گرمایشی جریان آب را به ورودی پمپ برساند. خراب شدن این قطعه سبب اختلال در جریان آب شده و در نهایت باعث سرد شدن آب و پکیج می‌شود.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت  تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

۵- خرابی شیر سه راهی پکیج گلدیران

اکنون باید به سراغ شیر سه راهی پکیج گلدیران بروید. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که شیر سه راهی تنها در پکیج‌های دو مبدل وجود دارد. معیوب بودن شیر سه راهی و یا وجود نشتی در آن، حتی اگر تمامی قطعات پکیج درست و سالم باشند باعث گرم نشدن آب و در نهایت خاموشی پکیج خواهد شد.

دلیل سرد شدن و گرم شدن آب پکیج گلدیران
بهتر است برای عملکرد بهتر و بیشتر و برای جلوگیری از خسارات و آسیب سرویس دوره‌ای پکیج را در برنامه خود قرار دهید

۶- خرابی فلومتر پکیج دیواری گلدیران

یکی از قطعاتی که حتما باید در صورت گرم نشدن آب پکیج گلدیران آن را بررسی کرد فلومتر است. این قطعه نقش اساسی در گرم کردن آب پکیج دارد. برای جک کردن فلومتر می توانید از یک ولت متر استفاده کنید. معمولا فلومتر قابل تعمیر نیست و پس از اطمینان از خرابی باید آن را تعویض کرد. در مورد تفاوت فلومتر و فلوسوئیچ و عملکردشان اینجا بیشتر بخوانید.

۷- خرابی برد الکتریکی پکیج گلدیران

برد کنترل دستگاه پکیج ممکن است دچار نقص فنی باشد و یا اتصالات برقی آن با مشکل مواجه شده باشد در صورت گرم نکردن آب گرم مصرفی باید برد کنترل چک شود تا مشکلی نداشته باشد. هنگامی که برد دستگاه مشکل داشته باشد نشانه‌هایی مانند جرقه زدن و یا مشکلات حسگرها و مشکلات برقی پمپ به وجود می آید.

پیشنهاد مطالعه
بررسی دلایل گرم نکردن آب پکیج گلدیران
گاهی اوقات برخی از مشکلات در برد دستگاه، که به عنوان مغز پکیج شناخته می‌شود در گرم کردن آب اختلال ایجاد می‌کند.

۸- کاهش ارتفاع شعله و یا عدم وجود شعله

این عامل نیز از علت های عدم گرمایش پکیج گلدیران است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

ممکن است فشار گاز در حد کافی نباشد و یا شیر تنظیم گاز با نقص فنی همراه باشد. اول باید از باز بودن دستگیره ی گاز اطمینان حاصل فرمایید و احتمال دارد لوله ها هوا گرفته باشد و علت دیگر می تواند مسیر دودکش و اتصالات آن باعث روشن نشدن شعله شود.

دلیل سرد و گرم شدن آب پکیج گلدیران

  1. کمی فشار گاز و یا بالا بودن فشار گاز
  2. نوسانات فشار آب٬ در صورتیکه فشار آب کم باشد٬ شعله مناسب ایجاد نمیشود
  3. ایرادات مربوط به شیر آب. کیپ بودن فیلتر صافی شیر اهرمی یا شیر پیسوار در شیر آب منزل
  4. نوسان سردی و گرمی آب بخاطر استفاده از پمپ فشار
  5. تنظیم نابجای درجه دمای آب و آب سیستم گرمایشی

آشنایی با برخی از خطاهای پکیج دیواری گلدیران

یکی از نکاتی که به شما برای رفع ایراد پکیج کمک خواهد کرد، ارور و خطای ظاهر شده روی صفحه نمایشگر دیجیتالی است.

کد خطای E1 در پکیج گلدیران به معنای روشن نشدن شعله و خرابی سنسور یا حسگر پکیج است که می تواند یکی از دلایل گرم نشدن آب پکیج باشد.

کد خطای E4 نشان دهنده پایین بودن فشار آب مصرفی است و ممکن است پمپ پکیج مشکل داشته باشد و یا خراب شده است و مانع عملکرد مناسب پکیج برای گرم شدن آب شود.

همچنین کد های خطای E6 و E7 مربوط به سنسور دما هستند و یا NTC آب گرم مصرفی و گرمایشی رادیاتور است. بروز خطا نشان دهنده ی بروز مشکل در گرم کردن آب مصرفی است و گاهی اوقات می تواند آب گرم مصرفی را بیش از حد مجاز تنظیمات گرم کند.

پیشنهاد مطالعه


برخی از رایج ترین خطاهای پکیج گلدیران

کد خطای پکیج گلدیران علت
کد خطای E1 روشن نشدن شعله و خرابی سنسور یا حسگر پکیج است
کد خطای E2 دمای مبدل بیش از حد بالا رفته است
کد خطای E3 لوله آب گرم خروجی مشکل دارد
کد خطای E4 فشار با دستگاه بسیار پایین است
کد خطای E6 و E7 حس گر دمای پکیج گلدیران شکسته است
کد خطای E9 سیستم گرمایش دچار یخ زدگی شده است
علت گرم نشدن آب پکیج گلدیران
با دانستن معنا و مفهوم ارور و کد‌های خطای ظاهر شده روی پکیج گلدیران، عیب دستگاه را برطرف کنید

تنظیم پکیج گلدیران برای زمستان

با آمدن فصول مختلف، به دنبال وسیله‌ای مناسب برای تنظیم دما و رسیدن به هوای مطلوب هستیم. به خصوص در اواخر فصل تابستان، که دوباره قصد داریم وسایل گرمایشی خود را نصب کرده و آن‌ها را راه بندازیم. یکی از این وسایل گرمایشی پکیج گلدیران است که باید کمی قبل از رسیدن فصل سرد به کار بیافتد.

قبل از هر چیز باید بدانید که، پکیج دو حالت تابستانی و زمستانی دارد. در حالت تابستانی این دستگاه، تنها آب گرم مصرفی خانوار را تامین می‌کند، اما در حالت زمستانی جدا از تامین آب گرم مصرفی، پکیج وظیفه تامین هوای مطبوع خانه را نیز دارد.

دمای مناسب پکیج گلدیران در تابستان

بعد از تنظیم کردن پکیج در حالت تابستانه نوبت به تنظیم کردن دمای پکیج می رسد. در حالت تابستانه فقط لازم است تا دمای آب گرم مصرفی را تنظیم کنید و هیچ نیازی به تنظیم دمای رادیاتورها نیست چون در حالت تابستانه مسیر گرمایش رادیاتور ها بسته است و میزان دمای پکیج در تابستان وابسته به میزان دمای آب گرم مصرفی در ساختمان است.

پیشنهاد مطالعه

بهترین دما برای حالت تابستانه چند است ؟

بهترین دما برای حالت تابستانه 60 تا 65 درجه سانتی گراد است. که شما می توانید این دما را با کمک ولوم مربوط به تنظیم آب مصرفی موجود بر روی پنل پکیج تنظیم کنید. برخی افراد ترجیح می دهند برای شست و شوی ظروف و حمام کردن از آب بسیار گرم استفاده کنند کم و زیاد کردن درجه پکیج به خود شما بستگی دارد و اما هر چه دمای پکیج بالاتر باشد دستگاه پکیج رسوب بیشتری می گیرد.

در این مطلب سعی کردیم تمام دلایل گرم نشدن آب پکیج گلدیران را بیان کنیم. در صورتی در تهران هستید و نتوانستید با نکات اعلام شده مشکل پکیج را برطرف کنید، می‌توانید از خدمت تعمیرات پکیج گلدیران در تهران آچارباز کمک بگیرید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت  تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. سلام من پکیج گلریزان مدل پرستیژ دارم شوفاژ گرم نمی شود ولی اب مصرف گرم میشود دلیل چیست

  2. سلام پکیچ گلدیران مدل پایونیر هستش رادیاتور ها گرم میشه روی زمستانی ولی اب گرم نداریم دلیلش ممنون

  3. خداقوت
    من وقتی آب داغ ظرفشوییمو باز میکنم آب داغ نمیاد ولی وقتی آب حموم یا دستشویی که فاصله شون از پکیج دورتره رو باز میکنم آب داغ میشه، چیکار باید بکنم؟

    1. درود بر شما
      سمیه عزیز، احتمالا شیر آب گرم ظرف شویی رسوب گرفته و فشار کم است که باعث شده پکیج روشن نشود.
      موفق باشید.

  4. نمیدونم چرا پکیجم دیگه آبو گرم نمیکنه و حتما باش شوفاژم روشن کنم. حالا خوبه الان هوا سرده ولی از الان نگران تابستونم که چیکار کنم?????

    1. باسلام
      آقا/ خانم صادقی فر عزیز در صورتی که از صحت قطعاتی چون سنسور دما و ترموکوپل و عدم وجود رسوب در مبدل مطمئن هستید، لازم است اقدام به هوگیری پکیج خود کنید. اگر مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  5. در پکیج گلدیران درجه اب مصرفی بیشتر از ۳5 درجه بالا نرفته و خاموش میشود.در واقع به درجه ۳۵ برسد خاموش شده و دوباره روشن میشود

    1. باسلام
      حر عزیز باید صحت عملکرد فلومتر، سنسورهای تشخیص دما و برد، برای رفع مشکل بررسی شوند. شما می‌توانید درخواست تعمیر پکیج در محل خود را در سایت آچارباز ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  6. پکیج پایونر، وقتی سیستم گرمایش رادیاتورها فعال است فقط اب گرم تولید میکند.در زمان دیگری اگر شیر آب گرم را باز کنیم آب سرد است. مشکل از کجای پکیج است؟

    1. باسلام
      آقای/ خانم هرمزی عزیز، ابتدا صحت سوپاپ بای پاس را بررسی کنید، از عدم وجود هوا در مدار گرمایشی اطمینان حاصل کنید و در صورت لزوم اقدام به هواگیری پکیج کنید. همینطور ممکن است اختلال در خرابی شیر سه راهی پکیج باشد. اگر مشکل حل نشد شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

    1. با سلام
      مشکلاتی که برای انواع پکیج بوجود می آید، در اغلب دستگاه‌ها یکسان است. شما می‌توانید با خواندن این مطلب، تا حدودی با مشکلات دستگاه خود آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا