×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

علت روشن ماندن فن پکیج بوتان، ایران رادیاتور، ایساتیس و …

 فن پکیج

سرویسکاران در هنگام تعمیر پکیج به عیوب رایجی بر می‌خورند. یکی از این عیب‌ها، که توانسته مشکلات زیادی برای مشتریان ایجاد کند، روشن ماندن فن پکیج بوتان است. در این مقاله علت روشن ماندن فن پکیج را توضیح داده و راه‌هایی را برای رفع آن ارائه کرده‌ایم.


فن پکیج چگونه کار می‌کند؟

فن پکیج قطعه ای است در پکیج های فن دار در ابتدای مسیر دودکش قرار میگیرد. وظیفه فن خارج کردن دود از محفظه احتراق به هوای آزاد است.  گاهی کاربران پکیج از یکسره روشن ماندن فن دستگاه شکایت می‌کنند و برای رفع آن به دنبال تعمیرکار ماهر هستند. علت روشن ماندن فن پکیج بوتان ایساتیس٬ گلدیران و برندهای دیگر یک موضوع مشابه است که در ادامه به آن میپردازیم.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

قبل از اینکه هزینه‌ای بابت تعمیرکار بپردازید، ابتدا بررسی کنید آیا با یکسره روشن ماندن فن پکیج در کارکرد آن، اختلال ایجاد شده است یا نه؟ آیا پکیج هنوز خانه و آب مصرفی را گرم می کند؟

اگر اختلالی در عملکرد دستگاه نمی‌بینید، پس نگران یکسره روشن ماندن فن پکیج نباشید. باید بدانید با آمدن فصل زمستان پمپ پکیج، که مهم‌ترین قسمت این دستگاه است، به صورت یکسره کار می‌کند. با به کار افتادن پمپ، فن نیز روشن شده و به صورت یکسره کار می‌کند.

این پروسه، علت روشن ماندن فن پکیج را توضیح می‌دهد، زیرا در هوای سرد نیز مدت زمان خاموش بودن فن پکیج کاهش می‌یابد. تنها وقتی باید برای روشن ماندن فن پکیج بوتان نگران باشید که متوجه مشکلی در کارکرد آن شوید.

علت روشن ماندن فن پکیج
علت روشن ماندن فن پکیج را باید در کار یکسره پمپ دستگاه جستجو کرد
پیشنهاد مطالعه

علت روشن ماندن فن پکیج

اگر فن پکیج یکسره کار می‌کند و روشن است، اما در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد شده و آب گرم نمی‌شود و یا پکیج خطا می‌دهد، بهتر است به دنبال ایراد در یکی از راه‌های گفته شده باشید. در چنین شرایطی فن کار می‌کند، اما پکیج جرقه نمی‌زند و روشن نمی‌شود. علت این موضوع می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  1. نقص در الکترود جرقه زن پکیج
  2. فرسوده شدن یون الکترود پکیج
  3. مسدود شدن دودکش
  4. خرابی فن پکیج
  5. خرابی برد یا پرشر پکیج
علت یکسره روشن ماندن فن پکیج
اگر فن پکیج یکسره کار می‌کند اما پکیج روشن نمی‌شود باید ابتدا الکترود جرقه زن را بررسی کنید.

۱- نقص در الکترود جرقه زن پکیج

یکی از عوامل موثر در این موضوع، نقص در الکترود جرقه زن است. الکترود سوختن درست شعله را کنترل می‌کند. در اولین قدم برای رفع ایراد الکترود، ابتدا ولتاژ جریان برق را اندازه بگیرید. زیرا پکیج در ولتاژ‌های پایین روشن نمی‌شود.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

۲- یون الکترود پکیج

اگر فن پکیج یکسره کار می‌کند و روشن مانده است، اما جرقه زن جرقه نمی‌زند باید به سراغ یون جرقه زن بروید. اکسید شدن و ترک خوردن یون، باعث نقص در الکترود جرقه زن می‌شود. باید این قطعه را هرچه زودتر تعویض کنید. در مورد کاربرد الکترود یون پکیج چیست؟ چه زمان باید تعویض شود؟ بیشتر بدانید.

۳- مسدود شدن دودکش

دودکش در پکیج خانگی نقش بزرگی دارد، در صورتیکه این بخش از دستگاه به درستی کار نکند، پکیج حتی با یکسره کار کردن فن نیز، روشن نمی‌شود. گاهی اوقات، لانه پرندگان دودکش‌ها را مسدود کرده و مانع از عبور دود از مسیر دودکش می‌شود. همچنین به کار بردن فلنج نامناسب برای دودکش نیز، تعادل در مکش و دهش فن را از بین برده و باعث ایجاد اختلال در سوئیچ هوا و در نهایت عملکرد جرقه زن می‌شود.

در چنین شرایطی دودکش نمی‌تواند تخلیه دود را به درستی انجام دهد و دود به سمت بیرون هدایت نخواهد شد. همین اتفاق موجب می‌شود، سنسور پکیج فعال شده و دستگاه خود به خود خاموش شود. به یاد داشته باشید همواره برای ایمنی بیشتر، از فلنج و دودکش استاندارد استفاده کنید و نصب پکیج را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید. سوئیچ هوا را نیز در چنین شرایطی بررسی کنید و از درستی کارکرد آن اطمینان حاصل کنید.

۴- فن پکیج خراب است

اگر تمام موارد گفته شده را بررسی کرده‌اید، اما مشکلی در آن‌ها ندیده‌اید، این یعنی حالا باید فن را بررسی کنید. گیر کردن کنتاکت رله فن و یا خرابی برد کنترل می‌تواند در عملکرد این قطعه اختلال ایجاد کند. اگر به جای پکیج از آبگرمکن استفاده می‌کنید، اگر با مشکلات رایج آبگرمکن دیواری آشنا باشید، یکی از اصلی‌ترین مشکلات این دستگاه روشن نشدن آبگرمکن دیواری است.

دلیل روشن ماندن فن پکیج
دودکش و مسیر آن را چک کنید و از درستی نصب و استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنید
پیشنهاد مطالعه

۵- خرابی برد یا پرشر پکیج

خرابی برد دستگاه و پرشر نیز از علل روشن نشدن فن پکیج است. این یک مشکل تخصصی است که برای رفع مشکل باید از یک متخصص تاسیسات کمک گرفته شود. در مورد پرشر سوئیچ هوای پکیج چیست و چه وظیفه ای دارد؟ بیشتر بخوانید.

علت روشن نشدن فن پکیج

گاهی فن پکیج روشن نمیشود و در نگاه اول علت آن مشخص نیست. ممکن است علت آن از سوختگی فن باشد اما در اکثر مواقع علت دیگری دارد که با تست فن پکیج میتوان به علت آن پی برد. اما از مواردی که میتواند در روشن نشدن فن پکیج موثر باشد دو مورد زیر است:

  1. سوختن رله فن برد الکترونیک پکیج
  2. گیر کردن پروانه فن

اگر تخصصی برای تعمیر یا تعویض این اشکالات ندارید بهتر است از یک تعمیرکار پکیج مجرب کمک بگیرید.

تست فن پکیج

همانطور که بالاتر توضیح دادیم٬ گاهی فن پکیج یا روشن نمی‌شود و یا یکسره کار می‌کند و مشکلات این چنینی دارد که تست فن پکیج راهی است برای فهمیدن علت مشکل.

برای بررسی مشکل فن ۲ راه وجود دارد:

۱- بررسی کارکرد فنی فن

در حالت نرمال زمانیکه شعله پکیج روشن می‌شود، طبق وظیفه ای که فن وظیفه دارد باید دود و گاز تولید شده از این شعله را از پکیج خارج کند و با مکش٬ هوای مورد نیاز دستگاه را تامین کند.

پکیج‌های فن دار برای انجام این پروسه، نیازمند به دودکش دو جداره هستند. این قطعه برای بیرون بردن دوده و آوردن هوای تازه، از انرژی برق استفاده می‌کند.

حالا اگر فن پکیج از کار بیافتد، دستگاه به صورت اتوماتیک روشن نمیشود زیرا بورد دستگاه اجازه این عمل را نمیدهد. فن پکیج برای انجام وظیفه به برق 220 ولت احتیاج دارد و این برق را از طریق برد میگیرد. اگر این انرژی به فن نرسد٬ باید به دنبال ایراد یا اشکالی در رله باشیم، اما اگر برق 220 ولت به فن برسد و باز هم کار نکند، این یعنی فن مشکل پیدا کرده است.

برای تست خرابی فن پکیج به ابزار آوومتر نیاز داریم به این ترتیب که آوومتر را روی حالت بیزر قرار داده و دو سر اتصال را به آن متصل میکنیم، اگر فن پکیج سالم باشد بعد از روشن شدن دستگاه اتصال برقرار شده و صدای بیزر شنیده می شود.

۲- تشخیص صدای نرمال یا غیر طبیعی فن

یک راه دیگر برای تست فن پکیج، گوش دادن به صدای آن است. گاهی اوقات فن خراب شده، با انرژی کمتر و صدای بیشتری کار می‌کند، زیرا توان کافی برای ورود هوا و خروج دوده را ندارد.

پیشنهاد مطالعه


بهتر است برای عملکرد بهتر و بیشتر دستگاه، تعمیر و سرویس پکیج ایساتیس و یا هر برند دیگه‌ای از پکیج خود را در برنامه خود قرار دهید. بهترین وقت برای سرویس پکیج، اواخر فصل تابستان است زیرا به شما زمان کافی برای عیب یابی دستگاه را می‌دهد. برای سرویس پکیج کافیست وارد سایت، وب اپ  و یا اپلیکیشن آچارباز شده و درخواست سرویس خود را ثبت کنید. بعد از ثبت درخواست سرویس پکیج ، تیم پشتیبان با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی لازم تعمیرکار را در زمان دلخواه به مکان مورد نظر شما می‌فرستد.

تعمیر پکیج ایساتیس در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج ایساتیس آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و پکیج ایساتیس است. برای تعمیر پکیج خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج ایساتیس می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید..
تعمیر پکیج ایساتیس
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

  1. چند وقته حس میکنم فن پکیجم یکی در میون روشن میشه یا شاید هم چند بار یکبار روشن نشه

    1. باسلام
      محمدعلی عزیز، علت روشن نشدن فن پکیج به دلایلی به غیر از سوختن آن مربوط می‌شود. در صورت مشاهده عدم کارکرد فن، باید یک به یک به بررسی موارد زیر بپردازید و در نهایت تست فن پکیج را انجام دهید. علت روشن نشدن فن پکیج می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:
      سوختن رله فن برد الکترونیک پکیج
      گیر کردن پروانه فن
      برای تست فن باید صدای فن رو گوش دهید یا سیم آن را مستقیم به برق بزنید و از عملکرد درست آن اطمینان پیدا کنید. اگر مشکل شما رفع نشد شما می‌توانید برای تعمیر پکیج درخواست خود را از طریق سایت آچارباز یا تماس با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  2. من جدیدا پکیج خریدم، این ماه پول برقم زیاد اومده یعنی بخاطر پکیجه؟

  3. صدای فن خیلی خیلی زیاده با اینکه کارشناس آوردم و همیز درست و سالمه. میشه فن پکیج رو درآورد و بدون فن کارکنه؟

  4. فن دستگاه من کار نمی کند ولی وقتی دستگاه رو باز کردم و از پکیج در آوردمش، وقتی فن رو برق خونه متصل می کنم فن سالمه و کار میکنه. ولی توی خود دستگاه کار نمیکنه. سیم هاش هم اوکیه. امکان داره اشکال از قطعه ی دیگه ای باشه؟

    1. درود بر شما دوست عزیز
      در این زمینه بهتر است با کارشناسان آچارباز از طریق شماره 02154591616 در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  5. دودکش رو برای مسدود بودن یا نبودنش چطور میشه تست کرد؟ چون من طبقه سوم هستم و دودکش از دیواره ساختمون خارج میشه و بهش دسترسی ندارم

    1. درود بر شما
      در این زمینه بهتر است، از طریق شماره 02154591616 با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  6. پکیج منزل من بدون هیچ یکی از ایراداتی که در بالا گفته شد بعد از مصرف به مدت طولانی روشن می ماند. آیا باید نگران باشم؟ امکان انفجار پکیج وجود ندارد؟

    1. درود بر شما
      بهتر است برای رفع یکسره روشن ماندن پکیج سرویس دوره‌ای و تعمیر دستگاه را در برنامه خود بگذارید.
      موفق باشید

  7. پس اگه فن با روشن شدن مشعل همراه باشه مشکلی نیست, اگه فن روشن بشه بدون مشعل, اونوقت یعنی مشکلی هست…مرسی از راهنمایی کاملا متوجه شدم

  8. سلام
    ممنون از مقاله خوب و کامل. من با مطالعه مقاله شما علت روشن ماندن فن پکیج خانه را فهمیدم. توضیحات کاملا قابل فهم بود.

    1. سلام بر شما. بسیار خوشحال هستیم که مقاله مورد قبول شما واقع شده است.
      شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پکیج بوتان، مقاله راهنمای کامل رفع خطای پکیج بوتان را بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا