×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در اردیبهشت 1399 نوشته شده بود و در دی 1400 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

یکی از مشکلات رایج پکیج بوتان در فصول سرد، گرم نشدن آب مصرفی دستگاه است. اگر شما هم در فصل زمستان بار‌ها و بار‌ها با دوش آب سرد مواجه شده‌اید، باید علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان را بدانید و آن را عیب‌یابی کنید.

پکیج بوتان مدل‌های مختلفی دارد. این مدل‌های مختلف، کم و بیش کارکرد مشابهی دارند. علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان مدل پارما ، بیتا، و اپتیما که از جمله محبوب‌ترین مدل‌های پکیج بوتان هستند، تقریبا مشابه است.

در ادامه مقاله قصد داریم شما را با دلیل گرم نشدن آب توسط پکیج بوتان در مدل‌های مختلف آشنا و راهکاری برای حل آن ارائه کنیم. باید بدانید که پکیج‌ها سیستم پیچیده‌ای دارند؛ پس اگر اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها ندارید، بهتر است تعمیر پکیج را به فرد متخصص بسپارید. دستکاری پکیج توسط شما، باعث ایجاد خرابی و مشکلات بیشتر می‌شود.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

1. علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان ، عدم تشکیل شعله

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان می‌تواند از عدم تشکیل شعله بوتان است. برای رفع این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

  • سیستم جرقه زن پکیج
  • سیستم گاز رسانی

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

مشکل درسیستم جرقه زن، علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان

علت سرد و گرم شدن آب پکیج بوتان به دلیل خاموش شدن شعله سیستم جرقه زن دستگاه است. خرابی الکترود جرقه زن و مشکل در سیستم برق و گاز می‌تواند این خاموشی را توجیه کند. بهتر است در قدم اول برق و سیم کشی را چک کنید، تا از جریان درست آن اطمینان حاصل کنید، زیرا نوسانات جریان برق نیز می‌تواند به خاموشی شعله منجر شود. قدم بعد کنترل کردن شیر جریان گاز و فشار آن است. بالا و پایین شدن فشار گاز، که از مشکلات رایج پکیج در فصل زمستان است می‌تواند گرم نشدن آب مصرفی را توجیه کند.

علت گرم نشدن آب پکیج بوتان
قبل از هر چیز برای رفع مشکل گرم نشدن آب مصرفی پکیج، ابتدا برق و فشار گاز را بررسی کنید

ابتدا بررسی کنید که سیستم جرقه زن پکیج بوتان مشکلی نداشته باشد، اگر متوجه نقص کارکرد سیستم شدید، اتصالات برق را چک کنید که مشکل برق رسانی و … نباشد. اگر همچنان سیستم جرقه زن کار نمی‌کرد باید تعمیر یا تعویض شود، ممکن است ایراد از الکترود احتراق باشد. برای شناخت بیشتر سیستم جرقه زن، مقاله  الکترود یون پکیج چیست و وظایف و عملکرد آن را بخوانید.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج بوتان به دلیل خاموش شدن شعله سیستم جرقه زن دستگاه است. خرابی الکترود جرقه زن و مشکل در سیستم برق و گاز می‌تواند این خاموشی را توجیه کند.

مشکل در سیستم گاز رسانی

از موارد دیگری که علت گرم نشدن آب پکیج بیتا و دیگر مدل‌ها است، مشکل گازرسانی نادرست است. شیرهای گاز را بررسی کنید و از باز بودن آن مطمئن شوید. گاهی میزان فشار گاز بیش از اندازه یا اصلا وجود ندارد که در اینصورت باید مشکل حل شود و فشار گاز تنظیم شود. همچنین اگر هوایی در لوله های گاز باشد، موجب تشکیل نشدن شعله می‌شوند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

2. خاموشی پکیج بوتان پس از تشکیل اولیه شعله، علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان مدل پارما و مدل‌های دیگر

این مورد نیز از جمله مشکلاتی است که کاربران زیادی از آن شکایت دارند و می‌تواند علت گرم نشدن آب پکیج بوتان بیتا و دیگر مدل‌ها باشد. برای برطرف کردن این مشکل بابد موراد زیر را بررسی کرد:

نوسانات زیاد در فشار آب ورودی، علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان

تغییرات فشار آب می‌تواند به خاطر استفاده از پمپ آب خانگی باشد یا اینکه دستگاه ضعیف باشد که باید بررسی شود.

نوسانات برق

نوسانات برق و مشکل سیم‌کشی ساختمان هم می‌تواند بر کارکرد پکیج تاثیر منفی بگذارد. قطع شدن برق یا نوسانات شدید آن باعث اختلال در کار پکیج و گرم نشدن آب آن شود.

علت گرم نشدن پکیج بوتان
با خرابی سوپاپ بای پاس، کمی از آب درون مدار گرمایشی درون آن به جریان در می‌آید

فاصله سنسور شعله مشعل

اگر سنسور شعله مشکل داشته باشد ممکن است جرقه زن نیز به خوبی کار نکند. این فاصله باید در اندازه استاندارد تنظیم باشد.

مشکل پرشر سوئیچ هوا و پرشر سوئیچ آب

این دو قطعه از مواردی هستند که گاه گاه دچار مشکل فنی می‌شوند و از جمله مواردی است که باید بررسی شوند.

3. خاموش و روشن شدن مداوم شعله پکیج، علت گرم نشدن آب پکیج بوتان مدل پارما و دیگر پکیج‌های بوتان

مورد خاموش و روشن شدن‌های مداوم هم از مواردی است که علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان مدل پارما و دیگر مدل‌ها می‌شود. در توضیح علت این مشکل باید به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش سطح آب در گردش علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان مدل پارما

زمانیکه آب گردشی سیستم کم باشد، دمای آب خیلی سریع بالا می‌رود و سیستم به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود؛ ولی از آنجایی که آب گرم سیستم کم است قدرت گرم کردن محیط را ندارد و یا موقع استفاده آب مصرفی منزل به سرعت دمای آب کم می‌شود.

 علت گرم نشدن پکیج بوتان اپتیما
نوسانات فشار آب باید با جریان و فشاری ثابت وارد دستگاه شوند تا پکیج خود را با آن هماهنگ کند

بهم خوردن دمای تنظیم شده، علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان

اگر دمای تنظیم شده سیستم بهم بخورد، پکیج دچار مشکل می‌شود. در مواردی که دمای سیستم روی درجه کم تنظیم شده باشد، پکیج خیلی سریع آب را به آن نقطه دما می‌رساند و سنسور دما وارد عمل شده و سیستم خاموش می‌شود در حالی که این دمای خواسته شده از سیستم نیست.

گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان مدل پارما به علت عدم تناسب بین پکیج و تعداد رادیاتورها

تعداد رادیاتورها باید با ظرفیت پکیج و مساحت منزل همخوانی داشته باشد و گرنه روشن خاموش شدن‌های پکیج، ممکن است اتفاق بیفتد.

پیشنهاد مطالعه

4. ولرم بودن پکیج هنگام استفاده همزمان از آب گرم و سرد

در این مورد گرم نشدن آب توسط پکیج بوتان می‌تواند به دلیل مشکل در یکی از این قطعات باشد:

مشکل فلومتر علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان

اگر فلومتر دچار مشکل شود باعث ایجاد مشکل در پکیج دیواری از جمله ولرم بودن پکیج می شود. برای حل این مشکل باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای بررسی یک ولت متر سالم را بر روی ۲۰ ولت جریان DC گذاشته و سپس سه رشته سیمی که توسط حسگر فلومتر به پنل کنترل متصل می شود را پیدا می‌کنیم.
  2. سپس دو پایه‌های ولت متر را بر روی سیم‌های حسگر قرار می‌دهیم.
  3. یکی از آن سیم‌ها مربوط به اتصال به بدنه است که معمولا مشکی است و دو سیم دیگر قرمز و زرد هستند. ولتاژ را بین سیم های مشکی، زرد، مشکی، قرمز مقایسه می‌کنیم که باید یک عدد یکسان را نمایش دهند.
  4. حال با نگه داشتن همان وضعیت شیر آب گرم را باز می‌کنیم.
  5. در این حالت باید مقدار ولتاژی که ولت متر نمایش می‌دهد تغییر کند و با افزایش شدت آب میزان تغییر بیشتر بوده و از مقدار ولتاژ کاسته می‌شود.
  6. حال اگر با بستن شیر آب ولتاژ به مقدار قبل بازگردد به این معنا است که فلومتر پکیج به طور صحیح عمل می‌کند.
پیشنهاد مطالعه

5. مشکل مبدل ثانویه پکیج، علت گرم نشدن آب پکیج بوتان

علت گرم نشدن آب پکیج دیواری بوتان و در نهایت خاموشی شعله، رسوب و جرم در مبدل ثانویه پکیج است. بسته به تشخیص تعمیرکار پکیج بوتان، باید این قطعه تعویض یا رسوب گیری شود. عدم رسوب‌زدایی به موقع پکیج، موجب می‌شود دستگاه برای گرم کردن آب، انرژی زیادی صرف کرده و در عین حال کارایی آن به شدت کم شود.

6. مشکل سوپاپ بای پاس پکیج بوتان

قبل از اینکه به نقش سوپاپ بای پاس پکیج بوتان، در سرد شدن آب مصرفی بپردازیم ابتدا باید با کارکرد این قطعه آشنا شویم. هنگامی که مدار گرمایشی با کاهش فشار روبرو می‌شود یا جریان آب درون دستگاه به دلیل وجود رسوب به مشکل می‌خورد، برای جلوگیری از خرابی و فشار به پمپ پکیج، سوپاپ، آب را به ورودی پمپ می‌رساند.

خراب شدن سوپاپ بای پاس پکیج بوتان موجب می‌شود، مقداری از آب مسیر گرمایشی در آن به جریان در بیاید. این عامل گرم نشدن آب توسط پکیج بوتان را توضیح می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه

سایر مواردی که می‌توانندعلت گرم نشدن آب پکیج بوتان باشند

از دیگر مواردی که می‌توانند علت گرم نشدن آب پکیج بیتا و مدل‌های دیگر باشند باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش دقت سنسور NTC پکیج
  • گرفتگی دودکش و خرابی آن

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان اپتیما

در ادامه مقاله قصد داریم، علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان اپتیما را بیان می‌کنیم؛ چون مدل اپتیما یکی از پکیج‌های بوتان پرطرفدار در بازار ایران است.

  • خرابی سنسور حرارتی NTC: در داخل پکیج حسگر‌های مختلفی وجود دارد، یکی از آن‌ها سنسور حرارتی NTC است که وظیفه کنترل کردن دمای لوله مبدل را بر عهده دارد. اختلال در کارکرد NTC، موجب می‌شود این قطعه نتواند، دمای درست آب و لوله را تشخیص دهد. این موضوع باعث می‌شود NTC اطلاعات اشتباه را به برد بفرستد و از گرم شدن آب جلوگیری کند و در نهایت موجب خاموش شدن پکیج بوتان می‌شود.
  • سوختن برد پکیج بوتان اپتیما: یکی از نشانه‌های سوختن برد، گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان اپتیما است. برد، مغز پکیج است و خرابی آن می‌تواند کل دستگاه را از کار بیاندازد.
  • نوسانات فشار آب: حالا باید نوسانات فشار آب را در نظر بگیرید، آب باید با جریان و فشاری ثابت وارد پکیج شود. اگر این اتفاق نیافتد و آب جریانی ثابت نداشته باشد، پکیج نمی‌تواند خود را با آب هماهنگ کند. اگر فشار آب ساختمان شما کم است، می‌توانید از پمپ استفاده کنید. اما اگر فشار آب ساختمان زیاد و بالا است، شیر جریان ورودی آب را ببندید تا فشار را به حد استاندارد برسانید.
  • خرابی فلوسوئیچ: یک عامل موثر دیگر برای گرم نشدن آب مصرفی پکیج، خرابی فلوسوئیچ است. مکان قرار گیری این قطعه در مدار آب مصرفی است و وظیفه دارد ورود آب مصرفی و دمای آن را به برد پکیج خبر دهد. این قطعه تا حدودی عملکردی شبیه به سنسور NTC دارد و قابل تعمیر نیست و در صورت خرابی باید آن را تعویض کرد. در مورد تفاوت فلوسوئیچ و فلومتر اینجا را بخوانید.
چگونه دمای آب پکیج را بالا ببریم
خرابی فلوسوئیچ و سنسور ntc می‌تواند در دمای آب مصرفی پکیج تاثیر گذار باشد
  • مشکل لوله کشی ساختمان: نکته دیگری که باید در رابطه با علل گرم نکردن آب مصرفی پکیج بدانید، طولانی بودن لوله‌ها است. گاهی اوقات فاصله لوله کشی پکیج تا کاربر آنقدر زیاد است که، آب مصرفی در جریان رسیدن حرارت خود را از دست می‌دهد. خرابی فلوسوئیچ و سنسور ntc می‌تواند در دمای آب مصرفی پکیج تاثیر گذار باشد

قطعا با خواندن مطالب بالا، اگر شما فردی متخصص فنی باشید می‌توانید مشکل پکیج را حل کنید در غیر اینصورت باید برای تعمیرات پکیج دیواری بوتان از یک تعمیرکار معتبر کمک بگیرید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. سلام پکیج من پارما مبدل ثانویه بی نهایت داغ میشه که نمیشه روش دست گذاشت ولی اب مصرفی سرد یا ولرمه ایرادش از چیه؟؟؟ ممنن

  2. سلام پکیج پارما حرارت اب گرم مصرفی خیلی زیاد شده از روی پنل روی کمترین درجه هست اما وقتی اب گرم باز میکنیم اب سریع و به شدت گرم میشه تا حدی که بخار میکنه الان یک ماه اینجوری شده و قبلا اینجوری نبود در ضمن فشار اب گرم هم خوبه و تفاوت خیلی کمی با اب سرد داره لطفا بفرمایید مشکل از کجا میتونه باشه!؟

  3. سلام پکیج بوتان دارم دیروز بعد از رفتن وامد برق متوجه شدم پکیجم که در حالت تابستانه است اب رو گرم نمیکنه اما وقتی رو حالت زمستانه میزارم اب گرم میشه علت چب میتونه باشه

    1. باسلام
      ندای عزیز، برای رفع مشکل لازم است صحت فلوسوئیچ یا فلومتر، عدم سوختن انگشتی فلومتر و رسوب نداشتن مبدل ثانویه را بررسی کنید. چنانچه مشکل رفع نشد، شما می‌توانید برای تعمیر پکیج در سایت آچارباز ثبت درخواست کنید یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶تماس بگیرید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  4. چند وقتی میشه که فشار آب داغ حموم خیلی کم شده اندازه شیرکتری آب میاد دوش رو هم عوض کردم ولی مشکل حل نشده. میتونه ایراد از پکیج باشه؟

    1. درود بر شما
      غلامرضا عزیز، فشار آب سرد را بررسی کنید اگر فقط فشار آب داغ کم است دلایل مختلفی می تواند داشته باشد یکی از مهم ترین دلایل آن رسوب گردن لوله های پکیج است و باید رسوب گیری یا جرم گیری شود.
      اگر فشار آب سرد هم کم است احتمالا فشار آب منطقه یا ساختمان شما کم شده است و باید از پمپ آب استفاده کنید.
      موفق باشید

  5. پکیجم رو تازه راه انداختم امروز با کلی امید و آرزو رفتم حموم دوش بگیرم، اینقدر آب سرد بود یخ زدم.اومدم دیدم پکیج خاموش شده حالا نمیدونم چطوری باس روشنش کنم

    1. درود بر شما
      ایمان عزیز، خاموش شدن ناگهانی پکیج در حین کار می‌تواند به علت هواگرفتگی، نبود آب در مسیر گرمایش، خرابی پمپ پکیج، فشار کم گاز و حتی تخلیه نشدن دود حاصل از احتراق باشد. بهتر است سرویس و تعمیر پکیج را در برنامه خود قرار دهید، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 02154591616 تماس گرفته و با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید.
      موفق و تندرست باشید

  6. باسلام و خسته نباشيد خدمت شما
    بنده پكيج پرلا دارم گاهي اوقات آب مصرفي گرم نميشه و يا گرم ميشه ولي دوباره سرد ميشه. ولي رادياتورها مشكلي ندارند. مي خواستم بدونم مشكل چيه

    1. درود بر شما
      علیرضا عزیز، سرد و گرم شدن آب پکیج می‌تواند به چند دلیل باشد:
      1-فشار آب: نوسان داشتن میزان و فشار آب ورودی پکیج
      2-خرابی سنسور آب گرم: این قطعه وظیفه گرم کردن آب ورودی را دارد
      3-از کار افتادن پرشر: این قطعه وظیفه کنترل آب را بر عهده دارد.
      عوامل گفته شده تنها برخی از عوامل موثر در، سرد و گرم شدن آب پکیج بودند. بهتر است برای جلوگیری از آسیب به دستگاه، تعمیر آن را به افراد ماهر بسپارید. در این زمینه می‌توانید برای تعمیر پکیج در سایت آچارباز ثبت درخواست کنید یا با شماره 02154591616 در ارتباط باشید.

  7. سلام
    بنده پکیج اپتیما دارم
    و وقتی روشن میشه گیج فشار که روی ۱.۵هست به روی ۱میره و سپس میاد روی۳و یهویی خاموش میشه.در ضمن اینو بگم که نه ابگرم مصرفی داریم ونه رادیاتور ها گرم میشن.فقط چند دقیقه ای یک بار این اتفاق میفته

    1. درود بر شما
      حسام عزیز، دستگاه باید توسط سرویسکار بازدید شود، می‌توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه با شماره 02154591616 تماس گرفته و با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  8. با سلام
    من یک پکیج بوتان مدل کالندا دارم این چند روز که در حالت زمستانی کار میکنه مادامی که شیر اب گرم باز نشه مشکلی نیست و رادیاتور ها گرمه و هیچ مشکلی نداریم اما گاهی از اوقات وقتی شیر اب گرم مصرفی باز بشه پکیج از کار میافته و چراغ ال ای دی به صورت قرمزثابت روشن میشه .میتونید بفرمایید مشکل از چی میتونه باشه

    1. درود بر شما
      دوست عزیز روشن شدن چراغ قرمز به طور ثابت در پکیج کالدا اغلب به سه دلیل است:
      1-شعله تشکبل نمی‌شود (تشکیل نشدن شعله می‌تواند به دلیل وجود هوا در مدار گرمایش، کمبود آب در مدار و خرابی الکترود یون و… باشد)
      2-سنسور ntc قطع است( از سنسور ntc برای اندازه گیری دما استفاده می‌شود)
      3-اگر پکیج بدون فن است، ترموستات قطع شده است
      بهتر است برای جلوگیری از خرابی دستگاه، این پروسه را به افراد متخصص بسپارید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه با کارشناسان آچارباز از طریق شماره 02154591616 در ارتباط باشید یا برای تعمیر پکیج درخواست خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.
      موفق باشید

  9. من پکیج رو روی حالت زمستونه گذاشتم . آب شیر ظرفشویی گرم میشه ولی رادیتاور و لوله های پشتش گرم نمیشه. هواگیری هم کردم. سال پیش هم جرمگیری کرده بودم . مشکل از کجاست؟

    1. درود بر شما
      عوامل زیادی می‌تواند مانع از گرم شدن رادیاتور‌ها شود.
      کم بودن ارتفاع شعله‌ها، گرفتگی سوپاپ، خرابی پروانه‌های پمپ، کمبود آب در مدار گرمایشی و نامناسب بودن دودکش و..تنها برخی از عوامل موثر در گرم نشدن پکیج هستند. بهتر است برای تعمیر پکیج خود اقدام کرده و این پروسه را به دست افراد ماهر و کارشناسان این زمینه بسپارید تا در کمترین زمان ممکن دستگاه را عیب یابی و تعمیر کنند.
      موفق باشید

  10. سلام وقتتون بخیر٬ من میخواستم بپرسم اگر در هر دو حالت گرمایشی و استفاده از آب گرم٬ شعله تغییر نکنه یعنی نه کم بشه نه زیاد و حتی با تغییر پیچ شعله هم شعله فرق نکنه علت چی میتونه باشه؟

    1. درود بر شما
      بهتر است دستگاه شما، توسط کارشناس بازدید شود. شما می‌توانید درخواست تعمیر پکیج را در سامانه آچارباز ثبت کنید.
      موفق باشید

  11. سلام. مشکل پکیج اینه٬ زمانیکه آب گرم رو باز میکنیم آب قطع میشه. لوله ها رو چک کردم و نهایتا فیلتر ورودی آب به لوله را باز کردم یه پلاستیک سفید رنگی ذوب شده توش بود٬ این چی میتونه باشه؟ نمیدونم آیا علت قطعی آب همینه یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا