×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین ظرفشویی

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی بوش و اولین شستشو با آن

نصب ماشین ظرفشویی بوش

یکی از محصولات برند معروف بوش، که به عنوان وسیله‌ای کاربردی در آشپزخانه شناخته می‌شود ظرفشویی است. در این مقاله قصد داریم راهنمای نصب ماشین ظرفشویی بوش را بگوئیم.

کمپانی بوش یکی از ده برند برتر در زمینه تولید و عرضه لوازم خانگی است، ماشین ظرفشویی این برند، از محصولات پرطرفدار در ‌بازار لوازم خانگی محسوب می‌شود و سالانه عده زیادی این محصول را خریداری می‌نمایند. اگر شما هم یکی از خریداران ماشین ظرفشویی برند بوش و به دنبال راهی برای نصب ماشین ظرفشویی بوش هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید. نصب درست دستگاه می تواند از خرابی ها و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی بوش جلوگیری کند.

طریقه نصب ماشین ظرفشویی بوش

راه اندازی لوازم خانگی، یک کار تخصصی محسوب شده و نیازمند به داشتن مهارت و تجربه است. پس در اولین قدم بهتر است به دنبال یک متخصص ماهر برای راه اندازی ماشین ظرفشویی بوش خود باشید. اما اگر اصرار دارید خودتان، این فرایند را انجام دهید، در ادامه مقاله به شما روش نصب ماشین ظرفشویی را خواهیم گفت.

ماشین‌های ظرفشویی در برند‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، هرکدام از برند‌های مختلف، طریقه نصب متفاوتی دارند. در اولین قدم شما باید به دنبال مکانی مناسب در آشپزخانه، برای نصب ماشین ظرفشویی بوش باشید. بیشتر اوقات در کابینت‌های درون آشپزخانه، مکانی برای قرار دادن این دستگاه تعبیه شده است. اما اگر این مکان را در آشپزخانه خود ندارید، باید نزدیک‌ترین محل به سینک را برای قرار دادن ماشین ظرفشویی انتخاب کنید، تا دستگاه به راحتی به لوله‌های آب و فاضلاب دسترسی داشته باشد.

همچنین این انتخاب باعث می‌شود بتوانید، ظروف خود را پس از یک آبگیری ساده و گرفتن تکه‌های غذا در سینک، به راحتی به ماشین ظرفشویی منتقل کنید.

راه اندازی ماشین ظرفشویی بوش
برای نصب ماشین ظرفشویی بوش، نزدیک ترین محل به سینک را انتخاب کنید

اگر جنس کابینت‌های آشپزخانه شما چوبی است و ظرفشویی بوش در مجاورت با آن‌ها قرار دارد، بهتر است برای جلوگیری از آسیب خوردن به کابینت، دستگاه را در فاصله 5 سانتی متری از کابینت چوبی قرار دهید. حالا باید ارتفاع کابینت به نسبت ماشین ظرفشویی را بسنجید، ارتفاع کابینت باید چیزی در حدود 85 سانتی متر باشد. ماشین ظرفشویی نیز باید فاصله متناسبی با سطح زمین داشته باشد، تا هوا به راحتی در آن جریان داشته باشد و دستگاه داغ نشود.

حالا باید با استفاده از  تراز، دستگاه خود را تراز کنید تا بدون هیچ سروصدا و ایرادی کار کند. اگر احساس می‌کنید درب دستگاه با مشکل باز می‌شود، این یعنی ماشین ظرفشویی تراز نیست. برای متعادل کردن آن، پیچ زیرین و انتهای دستگاه را بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت بپیچانید.

نصب ماشین ظرفشویی داخل کابینت
ماشین ظرفشویی بوش را به وسیله دستگاه تراز لیزری، تراز کنید

در قدم بعدی باید از اتصالات درست برق اطمینان حاصل کنید، استاندارد‌های مربوط به سیم کشی را رعایت کنید تا به دستگاه و دیگر لوازم برقی خانه آسیبی وارد نشود. به یاد داشته باشید قبل از نصب ماشین ظرفشویی بوش، ابتدا دفترچه راهنمای آن را کامل بخوانید. دوشاخه ظرفشویی بوش را ابتدا به یک سه راهی و یا محافظ لوازم خانگی وصل کرده و سپس به برق بزنید. پریز برق باید در معرض دید و در دسترس شما باشد.

حالا وقت آن رسیده است که شلنگ تخلیه آب را نصب و به دستگاه متصل کنید، باید از قبل لوله‌ها و اتصالات مورد نیاز دستگاه را خریداری کرده باشید، تا بتوانید شلنگ تخلیه آب را به فاضلاب متصل کنید.

نصب شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش
قبل از نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی بوش، ابتدا دفترچه راهنمای آن را کامل بخوانید

نحوه نصب ماشین ظرفشویی رومیزی بوش

ماشین‌های ظرفشویی محدود به ماشین‌های ظرفشویی ایستاده و یا توکار نیستند. ماشین‌های ظرفشویی رومیزی نوع دیگری از این محصولات کاربردی هستند که بیشتر مورد استفاده خانواده‌های کم جمعیت‌اند.

ظرفشویی رومیزی نیز باید به طور دائم به یک منبع آب متصل بوده و تخلیه شود. راه اندازی ماشین ظرفشویی رومیزی بوش از نصب ظرفشویی ایستاده و یا توکار سخت‌تر بوده و باید حتما توسط یک متخصص در این زمینه صورت گیرد.

ماشین ظرفشویی رومیزی بوش را تا حتی الامکان نزدیک به سینک قرار دهید. ماشین ظرفشویی با اتصال به سینک، به راحتی آب فرایند شستشوی ظروف را تخلیه خواهد کرد. از اتصالات درست جریان برق مطمئن شوید و شلنگ تخلیه آب را بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. حالا باید شلنگ را به دستگاه و سپس لوله فاضلاب متصل کنید. به یاد داشته باشید این دستگاه باید در سطح صاف قرار بگیرد و تراز باشد، تراز نبودن وسیله باعث می‌شود، عملکرد دستگاه با اختلال مواجه شود.

نصب ماشین ظرفشویی رومیزی بوش
ماشین‌‌های ظرفشویی به سه نوع ایستاده، توکار و ماشین ظرفشویی رومیزی تقسیم می‌شوند

راه اندازی و اولین استفاده از ماشین ظرفشویی بوش

قبل از هرکاری باید سختی آب را در ماشین ظرفشویی خودتان تعیین کنید. سختی آب به این معنی است که به چه مقداری املاح در آب وجود دارد. هرچقدر املاح آب زیاد باشد به ماشین لباسشویی بوش ضربه بیشتری  زده می شود. حتما قبل شروع کار از سازمان آب محل زندگی خودتان بپرسید که سختی آب شما به چه مقدار است و برآن اساس دستگاه طرفشویی خودتان را تعیین کنید.

تعیین سختی آب در ظرفشویی بوش:

  • دکمه روشن/خاموش (کلید اصلی) را فشار دهید.
  • دکمه انتخاب برنامه A را فشار دهید و در همان حال نکه دارید و همزمان دکمه استارت را انقدر فشار دهید تا علامت H:0 روی صفحه ظاهر شود.
  • اکنون هر دو دکمه را رها کنید.
  • چراغک دکمه A چشمک می زند و مهزمان علامت H:04 که درجه تنظیم شده در کارخانه است روی صفحه نمایان می شود.
  • دکمه انتخاب برنامه C را فشار دهید.
  • هر بار که این دکمه را فشار دهید، اندازه تنظیم یک درجه بالاتر می رود و هنگامی که درجه تنظیم به H:07 رسید، نشانگر تنظیم مجددا روی علامت H:00 (بی تنظیم) قرار می گیرد.
  • دکمه استارت را فشار دهید. با این عمل درجه انتخاب شده به حافظه دستگاه سپرده می شود.

پس از تنظیم سختی آب ابتدا نمک مخصوص ماشین ظرفشویی را درون مخزن ریخته و دستگاه خالی را با کوتاه ترین برنامه روشن کنید. بعد از این کار دستگاه برای شستشو ظروف آماده است.

پیشنهاد مطالعه

راهنمای اولین شستشو ظروف در ماشین ظرفشویی

  • قبل از هرکاری باقی‌مانده غذا را از روی ظروف پاک کنید.
  • فنجان، لیوان و ماهیتابه را به صورت سرپایین درون ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • اقلام چوبی، وسایلی که طاقت گرمای بالا را ندارند و ظروف رنگ و لعاب دار را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
  • ظروف بسیار کوچک را درون ماشین ظرفشویی نگذارید، زیرا ممکن است حین فرایند شستشو از سبد دستگاه به بیرون بیافتند.
  • کارد و چنگال را درون سبد مخصوص قرار داده و تیزی آن‌ها را رو به پایین بگذارید
  • ظروف نباید باهم دیگر تماس داشته باشند، آن‌هارا درون یکدیگر نگذارید.
  • ماشین ظرفشویی بوش را به اندازه ظرفیت آن پر کنید

حالا که ظروف را درون ماشین قرار دادید ماشین ظرفشویی را روشن کنید. سپس باید قرص یا پودر را درون محفظه مخصوص در ماشین ظرفشویی بگذارید. سعی کنید از شوینده‌هایی که برند‌های معتبری دارند برای شستشوی ظروف استفاده کنید. حالا  دکمه ON/OFF دستگاه را بفشارید، بعد از روشن شدن دستگاه، برنامه شستشوی مناسب ظروف خود را انتخاب کنید. حالا دکمه START  را بفشارید، دستگاه فرایند شستشو را آغاز خواهد کرد. هرگز درب دستگاه را هنگام شستشو باز نکنید، زیرا آب داغ درون ماشین می‌تواند به شما آسیب برساند.

نحوه چیدمان ظروف در ظرفشویی بوش
سر کارد و چنگال و دیگر لوازم نوک تیز را درون ماشین ظرفشویی پایین قرار دهید

نمک مخصوص ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی قسمتی به نام رزین دارد که کاربرد آن شستشویی سختی آب خواهد بود. بعداز اینکه کار ماشین ظرفشویی به اتمام رسید نمک ماشین ظرفشویی رزین را در 5 دقیقه آخر بخوبی شستشو می دهد تا هیچ گونه  املاحی در ماشین باقی نماند.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید، تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

مایع جلا دهنده

مایع جلا دهنده موجب کاهش کشش سطح آب میشود. کاربرد اصلی مایع جلا دهنده این است که هنگامی که کار شستشویی ظروف تمام میشود به سرعت ظروف خشک می شوند و این موجب میشود کمتر لک به جای بگذارد.

پر کردن مواد مخزن شوینده

بهتر است از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که مخزن را به  اندازه کافی پر کنید. اگر بیش از اندازه پودر شستشو را داخل ماشین ظرفشویی خالی کنید کف داخل ظروف باقی خواهند ماند. البته گاهی اوقات بخشی که آب را وارد ماشین می کند خراب است و همین موجب میشود که کف داخل مخزن باقی بمانند. پیشنهاد می کنیم که برای تعمیر ماشین ظرفشویی از یک تعمیرکار آنلاین استفاده کنید. اگر قصد دارید از ژل شستشو برای ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید می توانید مقاله نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی را بخوانید تا در استفاده از این شوینده دچار مکشلاتی مانند جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی خود نشوید.

مراقبت از ماشین ظرفشویی بوش

  • هرگز وسایل سنگین، المان‌های دکوری و گلدان را روی ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
  • با یک دستمال خشک و لطیف روی بدنه بیرونی ماشین ظرفشویی را تمیز کنید.
  • هرگز از اسپری‌های تمیز کننده برای نظافت ماشین ظرفشویی استفاده نکنید، این اسپری‌ها به اجزای درونی و بیرونی ماشین ظرفشویی لطمه می‌زند.
  • بالا و پایین شدن جریان برق می‌تواند به دستگاه شما آسیب وارد کند، به همین دلیل برای ماشین ظرفشویی بوش یک محافظ برق تهیه کنید.
  • قبل از هرکاری، دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش را مطالعه کنید، تا عملکرد آن را متوجه شده و بتوانید مواد شوینده مناسب را انتخاب کنید.
مراقبت از ماشین ظرفشویی بوش
از اسپری‌های تمیز کننده برای نظافت ماشین ظرفشویی استفاده نکنید، این مواد رنگ ماشین را می‌برند

ماشین ظرفشویی بوش نیز با گذشت زمان، دچار خرابی شده و در کارکرد آن اختلال ایجاد خواهد شد. اگر مهارت و تخصص کافی برای تعمیر ماشین ظرفشویی را ندارید و نتوانسته‌اید تعمیرکار با تجربه و منصف برای تعمیر ماشین ظرفشویی بوش پیدا کنید، به سراغ آچارباز بیائید.

کافیست درخواست تعمیر خود را در سایت، وب اپ و یا اپلیکیشن اچارباز ثبت کنید و منتظر تماس تیم پشتیبان آچارباز باشید. تیم پشتیبان آچارباز با شما تماس گرفته و بعد از انجام هماهنگی‌های لازم تعمیرکار ماهر را به محل مورد نظر شما در زمان دلخواهتان می‌فرستد.

4/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام ارتفاع شیلنگ تخلیه از زمین چقد باشه الان درست تخلیه نمی کنه ممنون

  2. آیا میتوان از آب گرم بعنوان آب ورودی ماشین ظرفشویی استفاده کرد و در اینصورت ممکنه آب گرم به شیر قطع کن سر شیلنگ ورودی آب آسیب بزند ؟

    1. باسلام
      پیمان عزیز اتصال ماشین ظرفشویی اغلب آسیبی به این قطعات نمی‌زند ولی توصیه می‌شود از آنجایی که خود این دستگاه دارای المنت است و با توجه به برنامه شستشو آب را گرم می‌کند، آب سرد را به ماشین ظرفشویی متصل کنید.

  3. مرسی از مقالات خوب شما .
    برای ماشین ظرفشویی های رومیزی بوش هم باید سیم اتصال به زمین وصل کرد؟ چون موقع نصب چنین چیزی وصل نکرد برام نمایندگی. حالا بدنه ش کمی برق داره مشکل میتونه از اینجا باشه؟

  4. با سلام و تشکر بابت راهنمایی شما
    ظرفشویی رومیزی بوش باید حداقل چقدر از زمین فاصله داشته باشد؟

    1. درود بر شما
      این موضوع، قانون خاصی ندارد و به طریقه لوله کشی ماشین ظرفشویی بوش مرتبط است.
      موفق باشید

  5. سلام وقت بخیر
    ماشین ظرفشویی مو حدود یک ماه خریدم اما هنگامی روشن می کنم سر و صداهای غیرعادی از خودشون تولید میکنه و نمی دونم مشکل از کجاست لطفا راهنماییم کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا