×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز به چه صورت است؟

طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز

شکلات داغ یا هات چاکلت یکی از نوشیدنی‌های گرم که شامل شکلات، شیر گرم یا آب و اغلب نوعی شیرین کننده است. ما ادامه این مطلب به طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز و همچنین دیگر دستورهای تهیه این نوشیدنی خواهیم پرداخت.

برخی اعتقاد دارند که اولین هات چاکلت در حدود 2500 تا 3000 سال پیش توسط قوم مایا ابداع شده‌است. این نوشیدنی از مکزیک به دنیا معرفی شد و سپس مصرف آن در کشورهای اروپایی رواج یافت. هات چاکلت تا قرن 19 میلادی از نظر دارویی، برای معالجه بیماری‌هایی مانند بیماری‌های کبد و معده استفاده می‌شد! البته طبیعی است که این نوشیدنی از آن زمان تاکنون دستخوش تغییرات متعددی شده باشد. هم اکنون هات چاکلت در انواع مختلف، به صورت دستی و با دستگاه تهیه می‌شود و در سراسر جهان نیز طرفداران و دوستداران بسیاری بدست آورده‌است.

تفاوت نوشیدنی کاکائو با هات چاکلت

نوشیدنی کاکائو یا کاکائو دم شده که در اصطلاح آن را کاکائو داغ نیز می‌نامند، در واقع تفاوت خاصی با هات چاکلت ندارد! به بیان بهتر، هیچ تعریف قانونی برای هات چاکلت یا کاکائو داغ وجود ندارد. حال این سوال به وجود می‌آید که اگر تفاوتی میان این آنها نیست ، چرا زحمت استفاده از دو اصطلاح متفاوت را متحمل می‌شویم؟ پیش‌تر گفتیم که تفاوت خاصی میان این دو وجود ندارد اما همین اندک اختلاف نیز موجب می‌شود تا آنها را جدا از هم در نظر گیرند. از نظر تاریخی، کاکائو داغ که از پودر کاکائو، شکر و شیر تهیه می شود، بافتی رقیق‌تر از هات چاکلت دارد اما طعم آن به لطف شکر زیادی که در آن به کار می‌رود، بسیار شیرین‌تر است.

اما هات چاکلت، شکلات ذوب شده‌ای است که با آب گرم یا شیر مخلوط می‌شود و دارای طعم بهتر و بافت ضخیم‌تری است. به علاوه، هیچ قندی نیز به آن افزوده نمی‌شود، چرا که خود شکلات دارای قند است.

تعمیر دستگاه قهوه ساز
یک فنجان نوشیدنی کاکائو در کنار نوشیدنی هات چاکلت.

انواع روش‌های تهیه هات چاکلت

در ادامه کمی بیشتر درباره هات چاکلت و طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز یا دیگر روش‌های تهیه این نوشیدنی محبوب و پرطرفدار، صحبت می‌کنیم:
طرز تهیه‌ هات چاکلت با پودر آماده
برای تهیه هات چاکلت، شما به پودر هات چاکلت (که توسط برندهای مختلف تولید می‌شود و می‌توانید آنها را از انواع فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها تهیه کنید) نیاز دارد. طرز تهیه‌ هات چاکلت با پودر آماده نیز بدین صورت است که شما پودر هات چاکلت را در یک ماگ یا لیوان می‌ریزید و سپس به آن شیر گرم یا آب جوش می‌افزایید و سپس آنها را با یکدیگر مخلوط می‌کنید و در نهایت نوشیدنی شما آماده است.

پیشنهاد مطالعه

طرز تهیه هات چاکلت با نازل بخار

طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز شامل تهیه این نوشیدنی با استفاده از نازل بخار دستگاه اسپرسو است. برای این کار شما به یک عدد لیوان یا ماگ قهوه، چند تکه شکلات و شیر نیاز دارید. برای آماده سازی، در مرحله اول 300 میلی‌لیتر شیر تازه را درون ظرفی فلزی یا شیر جوش بریزید. (اهمیت فلزی بودن این ظرف از آن جهت است که شما باید میزان گرم شدن شیر و حرارت آن را با دست خود احساس کنید). در مرحله بعد، شکلات‌ها را رنده کرده یا به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید و دو قاشق غذاخوری (حدود 20 گرم) از آنها را به شیر اضافه کنید. حالا نازل بخار را درون ظرف فلزی قرار دهید تا مخلوط شما گرم شود. هنگامیکه دیگر نتوانید طرف را برای بیش از یک ثانیه در دست خود نگاه دارید، نوشیدنی شما آماده است و می‌توانید آن را درون ماگ یا لیوان بریزید.

تعمیرکار لوازم خانگی برقی
تهیه هات چاکلت با نازل بخار

طرز تهیه هات چاکلت حرفه‌ای

بسیاری از افراد با روش‌های مختلف، هات چاکلت تهیه می‌کنند. اما شما برای تهیه یک هات چاکلت حرفه‌ای و عالی، نیازی به دانستن طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز ندارید و تنها 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو (به علاوه مقداری کاکائو برای سرو کردن نوشیدنی)، 3 فنجان شیر، 180 گرم شکلات نه چندان شیرین که کامل خرد یا رنده شده باشد، 3 قاشق غذا خوری آب و مقداری خامه شیرین شده (برای سرو نوشیدنی)، برای تهیه این نوشیدنی کافی است. برای تهیه هات چاکلت حرفه‌ای ابتدا سه چهارم فنجان آب را در یک قابلمه متوسط و روی حرارت متوسط قرار دهید. حالا 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را به آن بیفزایید و تا زمانی که هیچ تکه‌ای از آن باقی نماند، مخلوط را به هم بزنید. سپس شیر را به مخلوط بیفزایید و اجازه دهید تا مخلوط به جوش آید.

تعمیرکار سیار لوازم خانگی
یک فنجان هات چاکلت حرفه‌ای تزئین شده

در ادامه شکر و شکلات رنده شده را به مواد اضافه کنید و مخلوط را برای مدتی در حدود 5 دقیقه، مرتب هم بزنید تا مخلوط، یکدست و خامه‌ای شده و شکلات نیز کامل ذوب شود. حالا نوشیدنی شما آماده است و می‌توانید آن را در لیوان یا ماگ مورد نظر بریزید. برای تزئین هات چاکلت می‌توانید روی آن مارشمالو و پودر کاکائو بریزید و نوشیدنی را سرو کنید.

هات چاکلت فوری

اگر جزو دوستداران هات چاکلت هستید و به دلیل مشغله بالا، زمان لازم برای کار با اسپرسوساز و تهیه این نوشیدنی را ندارید، می‌توانید از دستور زیر برای تهیه هات چاکلت فوری استفاده کنید. این دستور نیز فوق العاده آسان است، با استفاده از آن نیازی به اسپرسوساز و آشنایی با طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز نخواهید داشت و می‌توانید به سرعت نوشیدنی دلخواه خود را تهیه کنید. مواد لازم برای تهیه هات چاکلت فوری عبارتنداز: 1 قاشق غذاخوری شکر، 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 1 لیوان شیر، یک چهارم قاشق چای خوری وانیل!

تمامی این مواد را در ظرفی کوچک روی حرارت متوسط بگذارید تا گرم شود.

تعمیرکار اسپرسوساز
مواد لازم برای تهیه هات چاکلت فوری.

برای مدت 3 الی 4 دقیقه، دائم مواد را هم بزنید تا شکر و پودر کاکائو، در شیر حل شود و نوشیدنی شما آماده شود. پس از این مدت، هات چاکلت را در لیوان بریزید و میل کنید. به همین راحتی!

طرز تهیه هات چاکلت با خامه صبحانه

یکی دیگر از روش‌های تهیه هات چاکلت که با طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز متفاوت است، استفاده از خامه صبحانه است. برای این کار شیر را با مقداری شکر (اختیاری) در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا گرم شود. هنگامی که روی شیر حالت پوسته پوسته پیدا کرد و دمای آن به حدود 180 درجه فارنهایت رسید حرارت را خاموش می‌کنیم. اگر دماسنج نداشته باشید اشکالی ندارد، هنگامی که حباب‌های کوچک در اطراف ظرف مشاهده کردید اما شیر هنوز به جوش نیامده باشد، می‌توانید حرارت را خاموش کنید. حالا شکلات خرد شده را برای مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید، سپس آن را بیرون آورید و آنقدر هم بزنید تا کامل صاف و یکدست، ذوب شود. هنگامی که شکلات نرم شد، آن را به شیر گرم شده بیفزایید و هم بزنید تا یکدست شود.

 

تعمیر قهوه ساز در محل با آچارباز
سرویس تعمیر قهوه ساز و چای ساز آچارباز، یکی از خدمات آنلاین و سیار نصب،سرویس و تعمیر لوازم خانگی آچارباز است. سوختگی قطعات، از کار افتادن دستگاه های قهوه جوش و چای ساز یا اسپرسو ساز، ضعیف شدن دستگاه ها،گرم نماندن قهوه یا چای در این دستگاهها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز می‌توانید، آنها را بررسی و رفع کنید:
درخواست تعمیر قهوه ساز

 

حالا می‌توانید برای سرو این هات چاکلت، خامه صبحانه را به همراه شکر و مقدار کمی وانیل و با دور تند همزن تا آنجا بزنید که خامه فرم گرفته و از پره‌های همزن نریزد. حالا این خامه را به هر شکلی که دوست دارید روی نوشیدنی بریزید و آن را سرو کنید.

تعمیر لوازم خانگی برقی
خامه را با اشکال متفاوت روی نوشیدنی بریزید.

طرز تهیه هات چاکلت با دستگاه نوا

از آنجا که تمامی مردم در سراسر جهان به نوشیدن قهوه علاقه ندارند و همچنین نوشیدنی های گرم نیز تنها به انواع لاته‌ها، کاپوچینوها و غیره محدود نمی‌شوند، هات چاکلت‌ها توانستند تا جای خود را به عنوان یک نوشیدنی مهم و اساسی در منوی کافی‌شاپ‌ها پیدا کنند. حال ممکن است برای شما نیز این سوال به وجود آید که آیا می‌توان با استفاده از انواع دستگاه‌های قهوه ساز و اسپرسوساز، هات چاکلت‌های باکیفیت و خوش طعمی تهیه کرد؟ یا طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال باید ابتدا به تفاوت قهوه ساز با اسپرسوساز اشاره کنیم. چرا که این دستگاه‌ها ماهیت متفاوتی دارند و هر یک نوشیدنی‌ها را با روش خاصی تهیه می‌کنند. طبیعی است که تمامی انواع دستگاه‌های قهوه همانند قهوه‌ سازهای دستی، نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک و اسپرسوسازها، قادر نیستند تا هات چاکلت تهیه کنند، اما بسیاری از انواع جدید این ماشین‌ها این قابلیت را دارند.

اما حالا ما قصد داریم تا به بررسی طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز بپردازیم. تهیه هات چاکلت کار چندان سختی نیست و بیشتر به ذائقه شما بستگی دارد. برخی افراد تنها به نوشیدن هات چاکلت شیری علاقه دارند اما برخی دیگر هات چاکلت‌هایی که با آب تهیه شده‌اند را نیز می‌پسندند. همچنین نوع تزئین و لایه رویی هات چاکلت با خامه و یا مارشمالو نیز یکی دیگر از مواردی است که افراد مختلف درباره آن نظرات متفاوتی دارند. حالا به سراغ بحث اصلی و طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز نوا می‌رویم. اگر در خانه دستگاه اسپرسوسازی دارید که خراب است و مدت‌هاست از آن استفاده نکرده‌اید، سامانه آچارباز اینجاست تا کار را برای شما آسان کند. هرچه سریع‌تر درخواست تعمیر اسپرسوساز را ثبت کنید تا بتوانید بهترین نوشیدنی‌ها را آماده کنید.

آموزش دم کردن قهوه

آماده کردن هات چاکلت با استفاده از دستگاه قهوه ساز نوا.

مواد لازم

  • پودر هات چاکلت (شما می‌توانید از پودر کاکائو و یا شکلات تخته‌ای خرد شده نیز استفاده کنید)
  • دستگاه اسپرسوساز نوا
  • خامه فرم گرفته
  • مارشمالو (بهتر از سایز مینی آنها استفاده شود)

در ابتدا، حدود 300 میلی‌لیتر شیر را درون ظرف فلزی (شیر جوش) بریزید. سپس دو قاشق مرباخوری پودر هات چاکلت را به شیر بیفزایید و آنها را مخلوط کنید تا کامل صاف و یکدست شوند. در این مرحله ابتدا نازل بخار دستگاه اسپرسوساز نوا را تمیز کنید تا از خروج جریان بخار قوی و باکیفیت اطمینان حاصل شود. حالا، به همان صورت که از این نازل برای کف زدن شیر در انواع نوشیدنی‌های لاته استفاده می‌کنید، برای گرم کردن مخلوط شیر و پودر هات چاکلت نیز استفاده کنید. توجه کنید که نازل را به طوری در این مخلوط قرار دهید که سر آن زیر سطح شیر قرار گیرد و با وارد کردن هوای بیشتر به درون آن، کف غلیظ‌تر و فوم خامه‌ای‌تری را ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه

پس از آن که کف شیر تهیه شد و دمای نوشیدنی به حد مناسب رسید، دستگاه را خاموش کنید و با ظرف نوشیدنی، چند بار روی سطح کار خود ضربه بزنید تا حباب‌های بزرگ آن از بین برود. حالا یک قاشق مرباخوری خامه را روی نوشیدنی بریزید. مارشمالوها را روی آن بچینید و در آخر کمی روی آن پودر کاکائو الک کنید. حالا هات چاکلت شما آماده است و می‌توانید از ظاهر و عطر و طعم بی‌نظیر آن بهره ببرید.

فیلم طرز تهیه هات چاکلت

اگر عبارت “دستور تهیه هات چاکلت” را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید، در صفحه نتایج، علاوه بر دستورهای رایج و متداول برای تهیه این نوشیدنی فیلم طرز تهیه هات چاکلت را نیز مشاهده خواهید کرد. این فیلم‌ها توضیحات و دستورات لازم و مرحله به مرحله برای فیلم طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز را به شما آموزش می‌دهند و شما همزمان با شنیدن توضیحات، به صورت بصری، نحوه انجام کار را نیز خواهید دید.

تعمیر قهوه ساز
هات چاکلت تزئین شده با مارشمالو.

نکاتی درباره تهیه و نگهداری هات چاکلت

تا اینجا به بررسی طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز با روش‌های مختلف پرداختیم و دیدیم که این نوشیدنی را می‌توان به صورت دستی و یا بوسیله دستگاه اسپرسو تهیه کرد. حالا به برخی از نکاتی که در هنگام تهیه این نوشیدنی باید به آنها توجه کنید خواهیم پرداخت:

  • آیا می‌توان هات چاکلت را مجدد گرم کرد؟ بله، اما باید مطمئن شوید که آن را به جوش نمی‌آورید. به همین دلیل، توصیه ما به شما این است که آن را روی اجاق گاز گرم کنید تا داغ شود (اما جوش نیاید). اما اگر از مایکروویو برای گرم کردن این نوشیدنی استفاده کنید کنترل حرارت آن  سخت‌تر است و ممکن است نوشیدنی شما خراب شود.
  • چگونه هات چاکلت را کنار بگذاریم تا پس از مدتی دوباره قابل مصرف باشد؟ ابتدا اجازه دهید تا هات چاکلت در دمای اتاق خنک شود، سپس می‌توانید آن را تا 3 روز در یخچال قرار دهید و هر زمان که تمایل داشتید به روشی که پیش‌تر اشاره کردیم آن را مجدد گرم کنید.
  • برای تهیه نوشیدنی از شکلات استفاده کنیم یا پودر کاکائو؟ برخی افراد هات چاکلت را با پودر کاکائو و برخی دیگر آن را با شکلات خرد شده تهیه می‌کنند. اما استفاده از پودر کاکائو، چندان برای این کار مناسب نیست چرا که حل کردن آن و باز کردن گلوله‌های آن زمان‌بر بوده و محتوای پودر کاکائو با شکلات کاکائو یکسان نیست. بنابراین هات چاکلتی که با پودر کاکائو تهیه می‌شود، به شیرینی و غلظت هات چاکلت شکلاتی نخواهد بود.
  • چگونه شکلات را به شیر اضافه کنیم؟ طرز تهیه هات چاکلت با اسپرسوساز برای برخی افراد بدین صورت است که آنها شکلات خرد شده را مستقیم درون شیر داغ اضافه می‌کنند و به هم می‌زنند تا شکلات کامل ذوب شود. اما بهتر است که ابتدا شکلات را با دست خرد کنید و سپس آن را به شیر اضافه کنید تا هم به سرعت در آن حل شود و هم مخلوطی نرم و یکدست بوجود آید.
3/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا