×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

برق کشی ساختمان

8 دلیل نوسان برق و راهکارهای رفع این مشکل

دلیل نوسان برق

نوسان برق یکی از مشکلاتیست که می‌تواند خسارت‌های بسیار سنگین و حتی جبران ناپذیری مانند سوختن و خرابی لوازم الکتریکی و حتی آتش سوزی ساختمان را به وجود آورد. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مقاله آچارباز درباره دلیل نوسان برق صحبت کنیم و راهکارهایی برای رفع این مشکل را به شما دهیم.

نوسان برق در اکثر مواقع باعث خرابی دستگاه‌های پرمصرف مانند کولر، یخچال، لباسشویی، تلویزیون، پکیج و … می‌شود. چنانچه هرکدام از این وسایل شما با مشکلی روبرو شده باید روی قسمت مربوط به خود یعنی تعمیر کولر آبی، تعمیر کولر گازی، تعمیر پکیج، تعمیر آبگرمکن، تعمیر لباسشویی، تعمیر یخچال،تعمیر تلویزیون، تعمیر لوستر کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناس به محل شما اعزام شده و مشکل برقکاری ساختمان از بین رود.

سرویس کولر آبی در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر کولر آبی خود را به تیم متخصص آچارباز بسپارید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر آبی

چک لیست 7 دلیل نوسان برق

جریان برق در کشورها متفاوت است؛ بنابراین اگر به هر دلیلی جریان برق، کمتر یا بیشتر از حد معمول آن باشد، نوسان برق اتفاق می‌افتد. معیوب شدن ترانس‌ها، خیسی یا معیوب شدن سیم‌های برق، صاعقه و… عوامل مختلفی هستند که می‌توانند منجر به بالا و پایین آمدن جریان برق شوند؛ بنابراین دلیل نوسان برق و بهترین راه برای جلوگیری از نوسان، مواردی هستند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

1. افزایش فشار بر شبکه  برق

اولین دلیل نوسان برق، استفاده همزمان و مداوم از وسایل برقی پر مصرف است. با اینکار احتمال خرابی وسایل برقی، قطع شدن برق و حتی آتش سوزی به شدت بالا می‌رود. برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید از وسایل برقی پرمصرف مانند کولر، ماشین لباسشویی، تلویزیون، اتو و … به صورت هم‌زمان استفاده نکنید.

2. روشن کردن وسایل برقی در ساعات اوج مصرف برق

با توجه به اینکه شما در کدام کشور زندگی می‌کنید و جمعیت شهرتان چقدر است باید به ساعات اوج مصرف برق دقت کنید. در کشور ما به طور معمول ساعت 12 ظهر تا 3 بعد از ظهر و 6 غروب تا 9 شب ساعت اوج مصرف برق است؛ بنابراین اگر در این بازه زمانی از وسایل برقی پرمصرف به صورت همزمان استفاده کنید، به احتمال زیاد نوسان برق رخ می‌دهد.

3. خراب شدن لوازم برقی

سومین دلیل نوسان برق ،خراب بودن لوازم برقی شماست. در بسیاری مواقع ممکن است حین استفاده از وسایل برقی، دستگاه دچار اتصالی شود؛ در این زمان نوسان برق اتفاق می‌افتد. پس اگر وسایل برقی‌تان دچار مشکل شده در اسرع وقت تعمیر آنها از یک تعمیرکار کمک بگیرید تا هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل نکند.

تعمیر لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر لباسشویی
خراب شدن لوازم برقی دلیل نوسان برق
خراب بودن لوازم برقی باعث ایجاد نوسان برق می‌شود که بررسی دوره آن می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.
پیشنهاد مطالعه

4. خرابی ترانس‌های برق

ترانس برق، وسیله‌ایست که نوسان برق را کنترل می‌کند؛ پس در زمان خرابی آن ممکن است نوسان برق به وجود آید. زیرا ترانس برق خراب، نمی‌تواند جریان برق را به‌درستی کنترل کند.

5. خیس شدن سیم های برق ساختمان

سیم‌های برقی ساختمان اگر در معرض باران یا آب فاضلاب قرار بگیرند، دچار نوسان می‌شوند. اگر دلیل نوسان برق، خیس شدن سیم‌های برق باشد ممکن است حتی حادثه جبران ناپذیر و آتش سوزی رخ دهد؛ به‌همین دلیل به هیچ‌عنوان بهتر است به صورت دوره‌ای آنها را توسط برقکار بررسی کرده و نسبت به بررسی سیم‌کشی محل بی‌توجه نباشید.

6. عوامل طبیعی همچون رعد و برق

از آنجایی‌که رعد و برق حامل جریان برق بسیار زیاد است؛ بنابراین اگر با اشیا فلزی یا سیم کشی ساختمان‌تان برخورد کند، منجر به انتقال حجم برق زیادی می‌شود. به همین دلیل بسیاری از متخصصان حوزه برق هشدار می‌دهند که حین رعد و برق وسایل برقی را خاموش کنید.

7. فرسودگی و خوردگی سیم های برق

اگر لایه‌ها یا روکش سیم برق خراب شده باشد و سیم برق در معرض برخورد با سایر وسایل برقی یا دست انسان قرار بگیرد نوسان برق رخ می‌دهد. اگر دلیل نوسان برق، خوردگی یا فرسودگی سیم برق باشد، باید تمام وسایل الکتریکی را از برق بکشید و کنتور برق را باید قطع کنید تا مشکل برقکاری ساختمان از بین برود.

خوردگی سیم های برق دلیل نوسان برق
اگر سیم کشی ساختمان شما دچار خرابی یا فرسودگی شده باشد در چنین مواقعی نوسان برق اتفاق می‌افتد.
پیشنهاد مطالعه

8. عدم استفاده از ظرفیت مناسب کنتور

حین برق کشی یا خریدن کنتور باید به ظرفیت کنتور توجه کنید. کنتورهای تک فاز برای ساختمان‌هایی استفاده می‌شوند که مصرف برقی کمی دارند؛ اما کنتورهای سه فاز برای مصارف صنعتی و کارخانه‌ها تولید و استفاده می‌شوند. چنانچه مصرف برق ساختمان زیاد باشد ولی از کنتورهای تک فاز استفاده کنند در زمان روشن بودن وسایل، نوسان برق اتفاق می‌افتد.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
تعمیر پکیج ، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران، در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

راهکار برای رفع مشکل نوسان برق

تا اینجا با 7 دلیل نوسان برق آشنا شدیم؛ ادامه راه‌حل‌های رفع مشکل را آموزش می‌دهیم:

  • مدیریت مصرف انرژی:

سعی کنید از وسایل برقی پرمصرف به صورت همزمان و در ساعات اوج مصرف استفاده نکنید.

  • نصب تجهیزات پایدارساز ولتاژ:

در صورتی‌که از دستگاه‌های برقی گران‌قیمت و حساس استفاده می‌کنید؛ تجهیزاتی مانند استابیلایزرها و محافظ‌های ولتاژ می‌تواند به کنترل نوسان ولتاژ کمک کند.

روش‌های تشخیص نوسان برق

نشانه‌های نوسان برق بسیار واضح و شفاف هستند؛ در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شویم:

  • روشن شدن و خاموش شدن ناگهانی دستگاه‌های برقی: اگر بدون هیچ ‌اخطاری، دستگاه‌های برقی مانند لامپ‌ یا تلویزیون به طور ناگهانی روشن یا خاموش شوند یعنی نوسان برق رخ داده باشد.
  • ایجاد صداهای ناگهانی: نوسان برق ممکن است باعث ایجاد صداهای ناگهانی و ناخواسته در طول سیستم برقی شود.
  • خراب شدن دستگاه‌ها: اگر دستگاه‌های برقی ناگهان خراب شوند، این می‌تواند نشانه نوسان برق باشد. برخی از علائم خرابی می‌تواند بلند شدن دود، تمام شدن باتری بوی سوختگی یا آتش سوزی باشد.
تشخیص نوسان برق
خاموشی روشن شدن وسایل برقی، سوختن یا آتش گرفتن و… از جمله مواردی هستند که نشان می‌دهد نوسان برق رخ داده است.

اگر شما بتوانید دلیل نوسان برق را تشخیص دهید از مشکلات احتمالی همچون آتش سوزی جلوگیری می‌کنید. خرابی سیم کشی، روشن کردن وسایل برقی پر مصرف و… می‌تواند باعث نوسان برق شود. برای بررسی وضعیت برقکاری ساختمان می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا