×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

چطور طول عمر آبگرمکن را زیاد کنیم؟

افزایش طول عمر آبگرمکن

بدلیل کمتر بودن هزینه خرید و راه اندازی، در بسیاری از خانه‌ها برای تأمین آب گرم مصرفی از آبگرمکن استفاده می‌شود. بسته به اینکه در چه منطقه جغرافیایی باشید یا نوع مصرف و مبلغی که برای خرید دستگاه درنظر گرفته باشید، می‌توانید از مدل‌های دیواری، برقی یا مخزنی استفاده کنید.

تفاوتی ندارد که در محل شما کدام مدل نصب شده است با رعایت کردن یک‌ سری از نکات می‌توانید طول عمر آبگرمکن را زیاد کنید تا کمتر نیاز به تعمیر آبگرمکن داشته باشید.

در ادامه این مطلب آچارباز می‌خواهیم به سوال چطور طول عمر آبگرمکن را زیاد کنیم پاسخ دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

طول عمر آبگرمکن دیواری چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ابتدا در ذهن مشتری شکل می‌گیرد، طول عمر آبگرمکن است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم از نظر تعمیرکاران این حوزه بسته به مدل استفاده، محل نصب، نوع آبگرمکن، آب و هوای منطقه و … ممکن است طول عمر آبگرمکن بین 8 تا 12 سال باشد. اما رعایت نکات ایمنی و درست استفاده کردن از آن باعث افزایش طول عمر آبگرمکن خواهد شد.

افزایش طول عمر آبگرمکن
به گفته تعمیرکاران آبگرمکن، درست استفاده کردن از آبگرمکن و سرویس به‌موقع آن می‌تواند بین 2 تا 5 سال طول عمر آبگرمکن را بالا ببرد.

8 نکته افزایش طول عمر آبگرمکن

حال که با حداکثر طول عمر آبگرمکن آشنا شدیم، نکاتی که می‌تواند منجر به افزایش طول عمر آبگرمکن شما می‌شود را در ادامه بیان می‌کنیم:

برای تعمیر آبگرمکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

آبگرمکن را درست نصب کنید

اولین نکته که در افزایش طول عمر آبگرمکن بسیار تأثیرگذار است، درست نصب کردن دستگاه است. این مورد هم به نحوه وصل کردن و هم به محل نصب آبگرمکن مربوط می‌شود. پس برای تعیین محل مناسب و نصب اصولی بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

آبگرمکن را درست روشن کنید

بعد از نصب نوبت روشن کردن دستگاه است. باید ابتدا لوله‌های رفت و برگشت آب و شلنگ گاز را درست وصل کنید؛ سپس با یک فندک بعد از پخش شدن گاز داخل محفظه، مشعل را روشن کنید.

حین استفاده نیز به‌غیر از زمان‌هایی که بیشتر از 7 هفته در محل سکونت ندارید، سعی کنید آبگرمکن را خاموش نکنید و اجازه دهید روی شمعک باقی بماند.

پیشنهاد مطالعه

دمای آب را تنظیم کنید

درست است که آبگرمکن برای تأمین آب گرم مصرفی کاربرد دارد، اما محدوده دمایی برای آن تعیین شده است. شما با تنظیم این دما روی درجه‌های کمتر می‌توانید عمر مفید آبگرمکن را افزایش دهید. به طور مثال در دفترچه راهنما یا برچسب روی آبگرمکن مشاهده می‌کنید که بهتر است درجه آب را در تابستان روی 1 یا 2 و در زمستان روی 3 یا 4 قرار دهید.

این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، باعث بالا بردن طول عمر آبگرمکن هم می‌شود.

تنظیم دمای آب آبگرمکن
دمای زیاد آب ممکن است باعث آسیب به لوله‌های آب ساختمان یا خود لوله‌های آبگرمکن شود.

سرویس دوره ای آبگرمکن را جدی بگیرید

آبگرمکن هم مانند سایر تأسیسات ساختمان و حتی وسایل برقی نیاز دارد تا به صورت سالیانه مورد بررسی قرار گرفته و ایرادهای آن برطرف شود. این کار در افزایش طول عمر آبگرمکن بسیار تاثیرگذار است. زیرا برخی از قطعات آبگرمکن مصرفی هستند و باید در طول زمان تعویض شوند یا املاح و رسوب موجود در آب در لوله‌های ته نشین می‌شود و باید از هم باز شده و شسته شود.

در صورتی‌که خودتان در زمینه تعمیر آبگرمکن‌ مهارت داشته باشید، می‌توانید سرویس‌های دوره‌ای را انجام دهید. در غیر اینصورت باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید. با خواندن مقاله نحوه نصب آبگرمکن برقی؛ چگونه آبگرمکن برقی را نصب کنیم؟ با نکات نصب این نوع آبگرمکن آشنا خواهید شد.

شیر فشار هوا را بررسی کنید

این شیر بسته به مدل یا برند در اطراف بدنه آبگرمکن نصب شده است و باعث تخلیه فشار هوای داخل دستگاه  زمانی که فشار خیلی زیاد باشد، می‌شود.

بهتر است این شیر را به صورت فصلی بررسی کنید تا در صورتی‌ که خرابی، فرسوده شدن یا نشتی آب آن را تعویض کنید. تعویض این شیر اغلب کار ساده‌ای است و می‌توانید خودتان هم آن را انجام دهید اما اگر فرصت کافی برای این کار را ندارید، می‌توانید از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن

مخزن آبگرمکن و رسوب‌های آن را تخلیه کنید

اگر از آبگرمکن‌های مخزنی که بزرگ‌تر از آبگرمکن‌های معمولی دیواری هستند، استفاده می‌کنید باید مخزن آن را دو یا سه سال یکبار خالی کنید. این کار باعث افزایش عمر آبگرمکن می‌شود. زیرا با تخلیه مخزن همه رسوبات و املاحی که در مخزن ته نشین شده خارج می‌شود. زمانی که آب‌های تخلیه شده مخزن شفاف شدند، می‌توانید دریچه تخلیه را ببندید.

تخلیه کردن مخزن آبگرمکن
تخلیه کردن مخزن آبگرمکن برای آبگرمکن‌های ایستاده یا زمینی کاربرد دارد.
پیشنهاد مطالعه

نصب سختی گیر برای مناطقی که آب سخت دارند

در برخی از مناطق کشور، میزان سختی و مواد معدنی آب بیشتر از حد مجاز است. این مورد ممکن است باعث رسوب گرفتن زودتر و بیشتر در مخزن و لوله‌ها شود.

اگر آب محل شما هم سخت است برای رفع مشکل و بالا بردن طول عمر آبگرمکن بهتر است از دستگاه سختی گیر در مسیر آب استفاده کنید.

از نظر تعمیرکاران این حوزه بسته به مدل استفاده، محل نصب، نوع آبگرمکن، آب و هوای منطقه و … ممکن است طول عمر آبگرمکن بین 8 تا 12 سال باشد.

دودکش آبگرمکن را بررسی کنید

از نظر برخی از افراد دودکش در افزایش طول عمر آبگرمکن تاثیری ندارد. اما باید بگوییم، سالم نبودن دودکش ممکن است باعث خرابی سایر قطعات، نشت گاز به محل و حتی خفگی افراد شود، در نتیجه مسئله مهمی است.

اغلب اوقات در فصول سرد سال پرندگان روی دودکش آبگرمکن‌ها لانه سازی می‌کنند یا ممکن است در اثر ورود گرد و غبار، خس و خاشاک یا چوب خشک مسدود شود. در نتیجه راه خروج گازها بسته شده و چند ثانیه بعد از روشن شدن دستگاه خاموش می‌شود یا بوی گاز داخل محیط می‌پیچد.

بررسی دودکش آبگرمکن
بهتر است برای آبگرمکن از دودکش‌ با خروجی استاندارد استفاده کنید یا اطراف مسیر خروجی را با توری بپوشانید تا پرندگان نتوانند روی دودکش لانه درست کنند.

در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که باید در ارتباط با افزایش طول عمر آبگرمکن بدانید را به شما معرفی کنیم. اگر آبگرمکن شما ایراد پیدا کرده یا برای دریافت خدمات آن به‌دنبال یک شرکت معتبر هستید می‌توانید درخواست تعمیر آبگرمکن خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا