×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

اجاق گاز و فرنظافت منزل و ساختمان

تمیز کردن اجاق گاز با چند ترفند ساده

تمیز کردن اجاق گاز

آشپزخانه خود را تصور کنید. مکانی که در آن فرآیند پخت‌و‌پز انجام می‌گیرد باید بهداشتی و تمیز باشد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آشپزخانه، اجاق گاز است و تمیزی در این قسمت بسیار اهمیت دارد.

اجاق گاز کثیف می‌تواند ظاهر آشپزخانه شما را زشت و غیر بهداشتی جلوه دهد و همچنین لکه‌های چربی و روغن موجود بر اجاق گاز نیز می‌تواند خطر‌آفرین و موجب آتش سوزی شود. آشپزخانه و گاز یکی از مهم ترین بخش های نظافت منزل محسوب میشود. در این مقاله به شما نکته‌هایی ساده درباره تمیز کردن گاز خواهیم گفت که می‌توانید جلوه زیبایی را به آشپزخانه خود هدیه دهید.

اصول اولیه تمیز کردن اجاق گاز که باید بدانید

1-  برای جلوگیری از خشک شدن لکه‌های اجاق گاز، هفته‌ای یک یا دو بار اجاق خود را تمیز کنید. یکی از روز‌های هفته را در نظر بگیرید و آن روز را به تمیز کردن آشپزخانه و اجاق گاز خود اختصاص دهید.

2- هنگام آشپزی، یک پارچه تمیز و یا دستمال کاغذی کنار خود داشته باشید. وقتی لکه‌های غذا از قابلمه به اجاق می‌پاشند سریع با دستمال لکه‌ها را تمیز کنید و اجازه خشک شدن به لکه‌ها را ندهید.

3- قبل از شروع به تمیز‌‌کاری اجاق گاز را خاموش کنید. اجازه دهید اجاق خنک شود تا هنگام تمیز کردن دست شما را نسوزاند.

4- بعد از اینکه از خنکی اجاق اطمینان پیدا کردید، شعله، شیرها و میله یا چدن اجاق گاز میله‌ها و شیر‌های اجاق گاز را بردارید. میله‌ها به راحتی جدا می‌شوند، اما ممکن است برای جدا‌کردن شعله‌ها کمی به مشکل بخورید. کمی فشار به آن‌ها وارد کنید، و یا ملایم آن‌ها را بچرخانید. اگر به مشکل خوردید دفترچه راهنمای اجاق گاز، به کمک شما خواهد ‌آمد.

5- با یک دستمال تمیز، خرده‌های درشت غذا را از روی اجاق بردارید.

روش تميز كردن اجاق گاز استیل

بسیاری از افراد تمیز‌‌کردن اجاق گاز را کاری سخت می‌دانند اما راه‌های زیادی برای تمیز و برق انداختن اجاق گاز استیل و همچنین برای تميز كردن اجاق گاز لعابي وجود دارد. خیلی‌ها به سراغ مواد شوینده شیمیایی می‌روند. این مواد صنعتی قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارند، اما برای سلامتی نیز مضر هستند. در این قسمت شما ‌را با چند روش برای تمیز کردن اجاق گاز استیل آشنا می‌کنیم

اولین قدم برای تمیز کردن اجاق گاز

شعله، میله و شیر‌های اجاق گاز را جدا کنید. سینک ظرفشویی خود را با آب داغ و صابون پر کنید و لوازمی که جدا کرده‌اید را در آن قرار‌ دهید. این بهترین روش برای پاک كردن چربی از روی چدن گاز است. می‌توانید از مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید. این راهکار باعث می‌شود تا زمانیکه روی سطح اجاق کار می‌کنید، لکه‌های چربی به‌خوبی خیس بخورند. چربی یا مواد چسبیده به این لوازم بعد از دقایقی به راحتی از آن‌ها جدا می‌شوند.

بعد از چند دقیقه به سراغ این محلول و لوازم داخل آن بیایید. حالا که لکه‌ها و مواد به خوبی در این محلول شوینده خیس خورده‌اند پاک کردن لکه‌ها کار سختی نیست. آن‌ها را از آب در آورده و با یک پد تمیز‌ کننده یا اسفنج به خوبی پاک کنید. دوباره به سراغ آب داغ و مایع ظرفشویی بروید و میله یا چدن گاز، شعله و شیر را با آن بشویید. برای خشک‌شدن، آن‌ها را روی یک حوله تمیز قرار دهید. بعد از اینکه از تمیز کردن سطح اجاق گاز اطمینان پیدا کردید، آن‌ها را دوباره روی اجاق قرار‌دهید.

اگر شعله‌های گاز الکتریکی دارید و قابل جدا‌ شدن نیستند، هرگز آن‌ها را خیس نکنید. یک پارچه نرم و کمی مرطوب روی آن‌ها بکشید و مراقب باشید تا قطعات الکتریکی آن‌ها خیس نشود، برای خشک‌کردن آن‌ها از یک دستمال کاغذی استفاده‌کنید.

شستن شبکه های اجاق گاز

پیشنهاد مطالعه

به جنگ تکه‌های باقی‌مانده غذا بروید!

بعد از برداشتن میله و شعله‌های فلزی، نوبت به سطح اجاق گاز می‌رسد. یک تکه دستمال کاغذی یا قطعه‌ای اسفنج بردارید تا خراشی روی سطح استیل نیوفتد. تکه‌های بزرگ غذا که به اجاق چسبیده‌اند را با این دستمال بردارید. سطح اجاق را به طور کامل از قطعه‌های ریز و درشت غذا پاک کنید. و اما در ادامه به برخی روش های دیگر و کاربردی اشاره خواهیم کرد:

تمیز کردن صفحه اجاق گاز

1- تمیز کردن اجاق گاز با سرکه

گاهی اوقات با وجود به کار بردن مواد شوینده‌ی قوی، سطح اجاق گاز به طور کامل تمیز نمی‌شود و هنوز چرب است. تميز كردن اجاق گاز با سرکه به شما این امکان را می‌دهد، چربی روی گاز را به خوبی پاک کنید. بعد از اینکه تکه‌های غذا را برداشتید، به سراغ سرکه بروید. سرکه با خاصیت اسیدی که دارد، چربی‌ها را از بین‌می‌برد. سرکه سفید و آب را به نسبت یک به دو در یک بطری اسپری بریزید. این محلول را در تمام سطح اجاق اسپری کنید و بگذارید برای چند دقیقه روی اجاق بماند. اگر عطر سرکه را دوست ندارید، آبلیموی تازه به این محلول اضافه کنید. این راهکار باعث می‌شود اجاقی براق و تمیز داشته باشید.

این راه‌حل را حداقل هفته‌ای یکبار به کار ‌ببرید. سرکه برای پاکسازی و از بین بردن لکه‌های سبک به کار برده می‌شود. قبل از هرگونه به کار‌بردن مواد شوینده، هواکش را روشن کنید.

تمیز کردن صفحه اجاق گاز

2- آب و مایع ظرفشویی، چه چیزی از این بهتر!

یک اسفنج بردارید، آن را با آب خیس کرده و چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. اسفنج مرطوب را روی سطح اجاق گاز که قبلا به آن سرکه زده‌اید بکشید. اسفنج به خوبی سرکه و چربی را پاک می‌کند. می‌توانید از سطح خشن‌تر اسفنج برای پاک‌کردن لکه‌های قوی‌تر استفاده کنید. به آرامی آن را روی سطح اجاق بکشید تا خراشی روی استیل نیفتد. حالا یک اسفنج مرطوب دیگر و یا یک پارچه لطیف بردارید.

کف و مایع ظرفشویی باقی‌مانده روی اجاق را با اسفنج مرطوب تمیز کنید. این فرآیند را چند بار تکرار کنید، تا سطح اجاق از مواد شوینده کامل تمیز شود. بعد از خشک کردن کامل اجاق، رگه‌های باقی مانده از آب و مایع ظرفشویی را با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید. پارچه میکروفیبر، توانایی ضدعفونی قوی دارند و آب را به سرعت به خود جذب می‌کنند.

تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه ای

پیشنهاد مطالعه

3- جوش شیرین، یک راه آسان برای تمیز کردن اجاق گاز

شعله، میله و شیر اجاق را جدا کنید و در سینک ظرفشویی پر از آب داغ و مواد شوینده قرار دهید. سپس به سراغ سطح اجاق رفته و تکه‌های بزرگ غذا را با دستمال کاغذی بردارید. تا اینجا قدم‌هایی مثل قبل برداشتیم.

اما ماده پاک‌کننده ما با قبل تفاوت خواهد‌ داشت. این بار با جوش شیرین سر‌و‌کار داریم. جوش شیرین با خاصیت ضد باکتری که دارد یک ماده ‌پاک‌کننده قوی و البته طبیعی به حساب می‌آید.

برق انداختن اجاق گاز با جوش شیرین

جوش شیرین را بردارید و روی اجاق بپاشید تا تمام سطح اجاق را لایه‌ای از جوش شیرین بگیرد. حوله‌ای مرطوب و آغشته به مایع ظرفشویی یا صابون روی سطح اجاق بیاندازید. جوش شیرین با رطوبت ترکیب شده و کمی بخار می‌کند. این بخار موجب ضعیف شدن چربی‌ها می‌شود. برای بهتر شدن این فرآیند، چند حوله دیگر بردارید و با آب و صابون خوب مرطوبش کنید. حوله را فشار داده و تا حدی که ممکن است رطوبت را از آن بگیرید و روی سطح اجاق بیاندازید.

آموزش کامل برق انداختن اجاق گاز

بعد از گذشت چند دقیقه، حوله‌ها را از روی اجاق بردارید. خواهید دید که جوش شیرین چربی‌ها را نابود، تکه‌های غذا و خرده‌های نان را به خود جذب کرده است. از همان حوله‌های مرطوب برای جمع کردن باقی‌مانده ذرات جوش شیرین استفاده کنید و آن‌ها را به سطل آشغال بریزید.

تمیز کردن صفحه اجاق گاز

بعد از اینکه ذرات جوش شیرین را از اجاق برداشتید، یک اسفنج یا یک پارچه خیس بردارید. با کمک این اسفنج مرطوب، سطح اجاق را از هرگونه جوش شیرین پاک کنید. با یک پارچه میکروفیبر رطوبت باقی‌مانده بر روی سطح را تمیز کنید تا هیچ اثری از رد آب بر روی اجاق باقی‌نماند. تمیز‌کردن آشپزخانه و اجاق گاز فرآیندی پیچیده است. اگر در زمینه نظافت آشپزخانه نیاز به کمک داشتید، می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن آچارباز سر بزنید و درخواست خود را ثبت کنید.

تمیز کردن صفحه اجاق گاز

روش تميز كردن اجاق گاز شيشه ای

تا به حال دو روش برای برق انداختن اجاق گاز استیل را به شما گفتیم. حالا نوبت تميز كردن اجاق گاز شيشه اي است. در این اجاق گاز‌های زیبا و مدرن دیگر خبری از تميز كردن چدن روی گاز نیست. به همین دلیل ممکن است فکر‌کنید تمیز کردن این اجاق‌ها آسانتر است، اما اینطور نیست. این اجاق‌ها به سبب جنسی که دارند سخت‌تر تمیز می‌شوند. با ما همراه باشید تا چند روش برای تمیز کردن طبیعی اجاق گاز شیشه‌ ای را به شما بگوییم.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید

اگر چیزی روی اجاق گاز ریخت سریع آن را تمیز کنید. اگر این مواد را به حال خود رها کنید خشک می‌شوند و تمیز‌کردن آن‌ها دشوار خواهد بود. نگذارید اجاق گاز شیشه‌ای کثیف باقی بماند، زیرا برای هربار استفاده، خطر سوختن مواد وجود دارد. اجاق گاز خود را در اسرع وقت تمیز کنید. اگر در حین آشپزی چیزی روی اجاق شیشه‌ای ریخت، کار با اجاق را تمام کرده و بگذارید خنک شود.

پیشنهاد مطالعه


تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه ای

جوش شیرین، بهترین راه حل برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای

جوش شیرین را بردارید و به مقدار دلخواه روی سطح اجاق شیشه ای بپاشید. نیازی به اندازه‌گیری مقدار دقیق جوش شیرین نیست. سطح اجاق را کامل با یک لایه نازک جوش شیرین بپوشانید. اگر احساس می‌کنید سطح شیشه ای بسیار کثیف است، مقدار بیشتری جوش شیرین بریزید. خیلی‌ها برای بهتر عمل‌کردن جوش شیرین مقداری سرکه نیز به آن اسپری می‌کنند. می‌توانید مقدار کمی سرکه نیز به سطح جوش شیرین اسپری کنید.

تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه ای

یک حوله یا دستمال بزرگ بردارید و آن را در محلول آب و صابون قرار دهید. به اندازه پارچه دقت کنید. باید آنقدر بزرگ باشد که کل سطحی که برآن جوش شیرین زده‌اید را بپوشاند. حوله را از محلول آب صابون برداشته و خوب فشار دهید. اینکار باعث می‌شود هرگونه آب اضافی از آن خارج شود.

سپس حوله را روی سطح اجاق گاز بی‌اندازید و به خوبی آن را بپوشانید و برای چند دقیقه به جوش شیرین فرصت دهید. جالب است بدانید استفاده از جوش شیرین بهترین راه‌حل برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای است، زیرا هیچ خط و خراشی روی آن نمی‌اندازد.

تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه ای

بعد از گذشت پانزده دقیقه، جوش شیرین را پاک کنید. ابتدا دستکش دست کنید و حوله را بردارید و به صورت یک دایره بزرگ روی سطح شیشه‌ای بکشید. ناحیه‌ای که جوش شیرین بر روی آن ریخته‌اید را به طور کامل تمیز کنید و سپس یک اسفنج مرطوب بردارید و خیلی ملایم روی اجاق گاز بکشید. در مرحله بعد با کمک اسفنج، باقی‌مانده جوش شیرین را از روی اجاق پاک کنید و بگذارید خشک شود.

به این نکته توجه کنید که از تمیز کردن اجاق گاز شیشه‌ای با آمونیاک یا هر ماده‌ پاک‌‌کننده‌ دیگری که با آن ترکیب شده باشد خودداری کنید. آمونیاک سطح اجاق شیشه‌ای را تمیز نمی‌کند و تنها لکه‌های سفید بر روی آن باقی می‌گذارد. همچنین از کشیدن پارچه‌های زبر، پدهای ساینده بر روی سطح اجاق خودداری کنید، چرا که آن‌ها روی سطح شیشه‌ای خراش باقی می‌گذارند.

تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه ای

تميز كردن اجاق گاز لعابي، با احتیاط کار کنید

تمیز کردن آشپزخانه کثیف، سخت ترین قسمت در خانه به حساب می آید. اما سخت تر از آن تمیز کردن اجاق گاز هست. انواع و اقسام اجاق گاز ها در بازار وجود دارد و تمیز کردن آنها با یکدیگر کمی متفاوت هست. اما چطوری و چگونه شروع به تمیز کردن اجاق گاز لعابی کنید را در ادامه خواهیم گفت:

اولین قدم این است که با مسواک که مخصوص گاز انتخاب کرده اید شروع کنید به تمیز کردن آشغال های گاز کنید.

دومین گام این است با گاز پاک کن و یک دستمال تمیز شروع کنید به تمیز کردن. به هر فروشگاه بروید مواد گاز پاک کن بخواهید حتما در اختیارتان می گذارد اما سعی کنید بهترین مواد عالی در بازار را خریداری کنید. این نکته را فراموش نکنید پاک کردن گاز های لعابی سخت هستند.

سومین گام این است که حدود یک ربع بعد شروع کنید با یک دستمال تمیز شروع  کنید سطوح گاز را شروع کنید به پاک کردن. اگر مواد زمان بیشتری روی گاز باقی بماند به گاز آسیب خواهد زد.

اما چند نکته از تمیز کردن گاز باقی مانده که در ادامه براساس مدل خودتان انتخاب کنید و شروع به تمیز کردن اجاق گاز خودتان کنید.

 

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

 

پاك كردن چربي از روي چدن گاز، تمیزی را احساس کنید

سخت ترین و زمان برترین قسمت گاز پاک کردن چدن آن است. هنگامی که شروع به پخت غذای چرب مانند قورمه سبزی می کنیم و وقتی خورشت شروع به جوش زدن می کنند قطرات روغن و موادغذایی روی چدن گاز میریزد و به دلیل اینکه چدن مستقیم با گاز در ارتباط هست شروع به سوختن می کند. برای همین تمیز کردن چدن گاز سخت تر از قسمت های دیگر گاز هم هست. اما بهترین روش برای از بین بردن چربی رو گاز کدام است؟ اگر در ادامه همراه ما باشید بهترین روش که  بیشتر خانم های خانه دار امتحان کرده اند را خواهیم گفت.

تميز كردن چدن روي گاز با جوش شیرین

بهترین روش و کم خطر ترین روش پاک کردن چدن گاز با  روش کامل طبیعی، جوش شیرین است. البته ترکیبی از جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن چدن استفاده می شود. در زیر به ترتیب تک تک کارها را برای شما توضیح خواهیم داد.

چه موادهای را با هم ترکیب کنیم؟

  • سرکه یک فنجان
  • آب جوش
  • جوش شیرین ۳ قاشق غذا خوری
  • مایع ظرف شویی یک قاشق غذا خوری
  • سیم ظرف شویی

تشت بزرگی را انتخاب کنید و چدن ها رو یکی یکی داخل آن بگذارید.  پیشنهاد می کنیم داخل حمام چنین کاری را انجام دهید. قبل از اینکه آب جوش را داخل تشت بریزید پیشنهاد می کنیم که جوش شیرین و سرکه ها را داخل تشت بریزید.  حدود 2 الی 3 ساعت بگذارید داخل آب بماند و بعد از آن شروع کنید با سیم ظرف شویی چدن ها را تمیز کنید.

با این روش قاتل مواد غذایی سوخته باشید

برای تمیز کردن مواد سوخته روی سطح گاز، ابتدا به یک اسپاتول سیلکونی یا کاردک پلاستیکی بردارید و با اسپاتول ضربه‌هایی آرام به دور لکه بزنید. با ملایمت رفتار کنید تا هیچ خطی روی کف شیشه‌‌ای نیوفتد. با این کار به راحتی لکه‌های بزرگ و جامد جدا می‌شوند.

تمیز کردن اجاق گاز با روش های غیر شیمیایی

در مرحله بعد خواهید دید که جای لکه هنوز روی اجاق باقیست. برای از بین بردن آن می‌توانید خمیر جوش شیرین درست کنید و چهار قاشق غذاخوری جوش شیرین را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. در این مرحله از دستکش یا مسواک استفاده کنید و خمیر را روی ناحیه سوخته بزنید و آن را با یک دستمال مرطوب بپوشانید. سپس اجازه دهید خمیر سی دقیقه روی جای لکه بماند.

بعد از گذشت سی دقیقه با یک اسفنج یا پارچه مرطوب، خمیر را تمیز‌کنید. گفتی است بهترین پارچه برای تمیز‌کردن اجاق، پارچه میکروفیبر است. این پارچه‌ها به نسبت پارچه‌های معمولی دیگر دارای الیاف بیشتری هستند و سریع‌تر آب را به خود جذب می‌کنند.

تميز كردن فر گاز

از خرده‌های نان گرفته تا پنیر آب شده، هر لکه‌ای درون فر گاز پیدا می‌شود. هرکسی برای تمیز کردن فر گاز هم روش مخصوص به خود را دارد. اولین راه‌حل انتخاب یک ماده شیمیایی است. اما چرا به سراغ این مواد صنعتی برویم وقتی دو ماده پاک‌کننده طبیعی را در خانه‌ی خود داریم؟ درست حدس زدید، جوش شیرین و سرکه. این مواد برای تمیز کردن فر گاز نیز به کار می‌روند، با ما همراه باشید.

جوش شیرین و سرکه، دو دوست جدا نشدنی

دست به کار شوید، ابتدا تمام قفسه‌های فر را بیرون بیاورید. به دقت به داخل آن نگاه کنید و هر تکه باقی‌مانده غذا را که می‌توانید، از آن جدا کنید. مطمئن شوید که هیچ چیزی داخل فر باقی‌ نمانده است.

تمیز کردن فر گاز

اگر در کف فر تکه‌های سوخته غذا می‌بینید سعی کنید قبل از به کار بردن جوش شیرین آن‌ها را با استفاده از اسپاتول پلاستیکی یا کاردک پلاستیکی از بین ببرید. لازم نیست تکه‌های بزرگ را با این روش پاک کنید.

حالا خمیر جوش شیرین را درست کنید. نصف پیمانه جوش شیرین یا حدود صد‌ و‌ هفتاد گرم از آن را با سه قاشق غذاخوری آب در یک کاسه کوچک بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

این خمیر باید به خوبی در سطح فر پخش شود پس غلظت یا رقیق بودن آن را با آب کنترل کنید. دستکش دستتان کنید و خمیر را بردارید و در سطح فر پخش کنید. در این مرحله می‌توانید برای پخش کردن خمیر از یک کاردک پلاستیکی نیز بهره ببرید. سپس دیواره‌های داخلی فر را به خمیر آغشته کنید، اما از زدن خمیر به المنت‌های گرمایشی فر خودداری کنید. اگر مشاهده کردید که خمیر تغییر رنگ داد یا پف کرد نگران نشوید، این یک واکنش طبیعی است.

بگذارید خمیر حداقل دوازده ساعت یا یک شبانه‌روز در فر بماند. زمان دادن به خمیر باعث می‌شود، بهتر عمل کند. اگر خیلی عجله دارید چهل دقیقه به خمیر فرصت دهید، اما این مدت زمان کوتاه شما را به نتیجه دلخواه نمی‌رساند. عجله‌کردن موجب می‌شود این فرآیند را برای تمیز کردن فر، چندین بار تکرار کنید.

بعد از دادن زمان کافی به خمیر، وقت آن رسیده‌است که جوش شیرین را تمیز کنید. یک پارچه مرطوب که با آب گرم خیس شده است بردارید. با این پارچه داخل فر را از جوش شیرین تمیز کنید.

با کاردک پلاستیکی یا اسپاتول سیلیکونی خرده‌های ریز باقی مانده جوش شیرین را پاک کنید. اگر به تکه‌هایی کوچکی برخورد کردید که با کاردک هم تمیز نشد نگران نباشید سرکه به کمک ما خواهد آمد.

نحوه تميز كردن اجاق گاز

پیشنهاد مطالعه


سرکه سفید را درون یک بطری اسپری بریزید. آن را بر روی نقاطی که خمیر بر روی آن باقی‌مانده اسپری کنید. سرکه باعث کف کردن جوش شیرین و ایجاد گاز می‌شود.

از پارچه‌ای مرطوب برای پاک‌کردن نواحی کف آلود اجاق استفاده کنید. اگر هنوز جوش شیرین در فر می‌بینید از سرکه بیشتری استفاده کنید. به تمیز کردن با حوله پارچه‌ای ادامه دهید تا زمانی که فر به‌طور کامل تمیز شود.

به سراغ قفسه‌های فر که در ابتدای کار از آن خارج کرده بودید بروید. ظرفی بزرگ بردارید و حوله یا پارچه‌ای به نسبت بزرگ را روی آن پهن کنید.

سپس قفسه‌های فر را روی حوله بگذارید و در مرحله بعد جوش شیرین را روی قفسه ها بپاشید. سپس سرکه را روی آن‌ها اسپری کنید.

در این مرحله جوش شیرین با سرکه ترکیب می‌شود و شروع به کف کردن می‌کند. روی قفسه‌ها آب داغ بریزید و بگذارید یک شب در آب بمانند.

سپس قفسه‌های فر را به خوبی با آب بشویید و خشک کنید و آن‌ها را در فر بگذارید. اکنون فر اجاق گاز شما تمیز و آماده استفاده است.

کشیدن فویل روی اجاق گاز

بسیاری از افراد برای تمیز نگه‌داشتن اجاق‌گاز خود به سراغ فویل‌های آلومینیومی می‌روند. برای انجام اینکار ابتدا چدن‌های روی گاز را بردارید. شعله‌ها را از اجاق خارج کنید. سطح اجاق‌گاز را به طور کامل تمیز کنید. فویل را به اندازه سطج اجاق ببرید و ان را روی اجاق بندازید.

پاك كردن شعله گاز

برای اینکه جای شعله‌ها را مشخص کنید، دست خود را روی شعله‌ها بکشید، تا روی فویل بیافتند. یک قیچی بردارید و به آرامی دور‌تا‌دور شعله‌ها را برش بزنید. شعله‌ها را با دقت سرجای خود گذاشته و چدن‌های گاز را روی آن قرار ‌دهید. از روشن شدن شعله‌ها اطمینان حاصل کنید. فویل از کثیف شدن اجاق گاز شما جلوگیری می‌کند. اما با این حال از تمیز‌کردن اجاق غافل نشوید و زمانی خاص را به آن اختصاص دهید.

سامانه اعزام نظافتچی منزل آچارباز به شما این امکان را می دهد تا به راحتی رزرو آنلاین نظافتچی خود را انجام دهید و هر زمانی که به نیروی نظافتی نیاز داشتید در نرم افزار ثبت کنید و از خدمات نظافت منزل استفاده نمایید.

نکته جالب توجه این موسسات خدماتی، تعرفه‌های ثابتشان است. شما با اطلاع قبلی از قیمت، درخواست اعزام نظافتچی منزل را در اپلیکیشن خدمات منزل ثبت می‌کنید و در مدت کوتاهی به درخواستتان ترتیب اثر داده خواهد شد.

خدمات نظافت منزل با آچارباز
ارائه سرویس‌های با کیفیت نظافت اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی، تمیز کردن شیشه‌ها و مرتب کردن فضای کابینت‌ها و کمدها و نظافت و تمیز کردن کف و دیوارهای خانه و هر آنچه که شما در نظافت منزلتان نیاز داشته باشید. آچارباز برای سرویس‌دهی خدمات منزل آماده است.
درخواست نظافت منزل

 

4.6/5 - (13 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. سلام
    برای از بین بردن لکه های سفت و سخت چربی میتونیم از سیم ظرفشویی هم استفاده کنیم؟ بعضی از لکه ها و تکه ها مونده غذا خیلی قوی هستند و خب سفت شدن به مرور و اینکه چه زمانی رو برای تمیز کردن آشپزخونه پیشنهاد می کنید؟

    1. سلام بر شما تمیز کردن لکه‌های سفت و سخت با سیم ظرفشویی نه تنها بهتر نمی شود، بلکه میتواند به وسایل شما آسیب هم بزند…خط و خش و پریدن رنگ چندتا از مشکلاتی است که سیم ظرفشویی ایجاد میکند. سعی کنید با استفاده از روش‌های گفته شده اجاق رو تمیز کنید و برای جلوگیری از سفت شدن لکه‌ها، به محض ایجادشان با یک دستمال تمیز کنید

  2. سلام . با نزدیک شدن به سال جدید خانه تکونی عید سخت ترین کار برای ما خانم ها هست. مخصوصا ما خانم های خانه دار. الان مشکل من تمیز کردن اجاق گاز بود که نمیدونستم باید چیکار کنم تا مثل آینه صاف بشه. البته من نیروی نظافت چی خانم هم نیاز دارم لطفا راهنماییم کنید. ممنون

    1. سلام

      خوشحالیم که مقاله ما راهنمای خوبی برای شما بوده است. شما می توانید برای ثبت درخواست جهت اعزام نظافتچی خانم، در لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید.

      https://a4baz.com/cleaning/home

    1. درود بر شما، جوش شیرین در دسته بهترین مواد طبیعی پاک کننده قرار می‌گیرد. از اجاق شیشه‌ای گرفته تا سرامیک و فرش.

  3. واااااای من نمیدونستم میشه با سرکه تمیز کاری کرد! اونم آشپزخونه

  4. شنیده بودم جوش شیرین خیلی برای نظافت استفاده میشه ولی دیگه نه در این حد جالب شد برام امتحان کنم

  5. من همیشه روی اجاقم فویل میکشم و واقعا جواب میده خلاصه که زحمتمو کم کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا