×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

عیب یابی پکیج بوتان و آشنایی با مشکلات پکیج بوتان

عیب یابی پکیج بوتان

پکیج‌های برند بوتان به دلیل کیفیت بالا، در بازار وسایل گرمایشی بسیار پرطرفدار هستند. اما مانند هر دستگاه دیگری، این پکیج‌ها نیز خالی از عیب نیستند و به مرور زمان دچار مشکلاتی می‌شوند. گاهی اوقات می‌توانید اشکالات جزئی پکیج بوتان را خودتان برطرف کنید اما در برخی مشکلات برای تعمیر پکیج یا عیب یابی پکیج بوتان نیاز به تکنسین دارید. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مقاله آچارباز به رایج‌ترین مشکلات پکیج بوتان بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید:

آنچه در این مطلب می‌خوانید:


علت اتومات نکردن پکیج بوتان چیست؟

ابتدا با اصلی‌ترین مشکل، یعنی علت اتومات نکردن پکیج بوتان شروع کنیم. هوای سرد و دیر روشن شدن پکیج اولین عاملی است که می‌تواند باعث خرابی پکیج بوتان و اتومات نکردن آن شود. در این شرایط بعد از روشن شدن پکیج بوتان در هوای سرد، دستگاه به دمای واقعی خود نمی‌رسد. البته در چنین شرایطی، باید حدود 40 دقیقه به پکیج زمان دهید، تا به دمای واقعی خود برسد. بعد از گذشت زمان گفته شده، اگر پکیج به دمای خود نرسید، سنسور دمای دستگاه یعنی NTC مشکل پیدا کرده است.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

سنسور دمای NTC برای اندازه گیری دمای پکیج به کار می‌رود، بهتر است قبل از عیب یابی پکیج، با اجزای تشکیل دهنده پکیج بوتان آشنا شوید. این حسگر‌ها از نوع مقاومتی بوده و نسبت به دما عملکردی معکوس دارند. به عنوان مثال در دمای 25 درجه سانتی گراد، 10 کیلو اهم مقاومت دارند.

سنسور دمای NTC که دیده بان برد نیز نامیده می‌شود، وظیفه دارد دمای آب را به پکیج اعلام کند. اگر سنسور، این دما را با اختلاف به برد اعلام کند پکیج بوتان نیز اتومات نخواهد کرد.

علت اتومات نکردن پکیج بوتان
ساده‌ترین علت اتومان نکردن پکیج بوتان، به دلیل سردی هوا و دیر رسیدن پکیج به دمای واقعی است.

عیب یابی پکیج بوتان مدل پارما؛ با مشکلات پکیج بوتان مدل پارما آشنا شوید

پکیج بوتان مدل پارما، برای اولین بار در سال 1393 به بازار عرضه شد. سیستم بای پس خودکار، سیستم عیب یاب الکترونیکی و سیستم ضد یخ زدگی برخی از ویژگی‌های پکیج بوتان مدل پرما هستند. پرما، در دسته پکیج‌های فن دار قرار گرفته و دود حاصل از احتراق را، از طریق دودکش به بیرون می‌فرستد. اما مدل پارما نیز، گاهی با ایراداتی مواجه می‌شود. در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی، انواع مشکلات پکیج بوتان مدل پارما بپردازیم.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

افت فشار پکیج بوتان مدل پارما

افت و پایین بودن فشار از مشکلات رایجی است که، در اکثر مدل‌های پکیج بوتان به خصوص مدل پارما یافت می‌شود. عوامل زیادی می‌توانند باعث بروز چنین مشکلی شوند، که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که، در پکیج‌هایی که بیش از 3 سال از عمر آن‌ها می‌گذرد، هفته‌ای یکبار افت فشار رخ می‌دهد.

یکی از عواملی که می‌تواند روی افزایش یا کاهش فشار پکیج بوتان مدل پارما، تاثیر داشته باشد خرابی منبع انبساط است. این قطعه در پکیج وظیفه بالانس و ثابت نگه داشتن آب گرم، در سیستم گرمایشی را برعهده دارد. با سوراخ شدن منبع انبساط، تعادل فشار پکیج نیز بهم ریخته و اغلب با افت فشار مواجه می‌شوید.

عامل دیگری که می‌تواند، باعث افت فشار پکیج شود نشتی آب است. نشتی آب، از رادیاتور‌ها و بر اثر سوراخ شدن آن‌ها رخ می‌دهد. این پروسه هر چند بسیار کم، می‌تواند به شدت روی کاهش فشار پکیج تاثیر گذار باشد.

در صورتیکه داخل پکیج، رادیاتور‌ها و سیستم گرمایشی هوا وجود داشته باشد پکیج نیز با افت فشار مواجه می‌شود. برای رفع این مشکل می‌توانید با پیچ هواگیری، که در انتهای رادیاتور‌ها قرار دارد هوای موجود درون سیستم گرمایشی را خارج کنید. نحوه تنظیم فشار بوتان را اینجا بخوانید.

مشکلات پکیج بوتان مدل پارما
با خرابی منبع انبساط، پکیج بوتان مدل پارما اغلب با افت فشار مواجه خواهد شد
تعمیر پکیج بوتان در آچارباز
خدمت تعمیر پکیج بوتان آچارباز، شامل عیب‌یابی، سرویس و پکیج بوتان است. برای تعمیر پکیج خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. از طریق کلیک روی دکمه درخواست تعمیر پکیج بوتان می‌توانید درخواست خود را ثبت و منتظر تماس کارشناس باشید.
تعمیر پکیج بوتان

چرا آب پکیج بوتان مدل پارما سرد می‌شود؟

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران پکیج بوتان مدل پارما، با آن روبرو می‌شوند سرد شدن آب مصرفی است. گرم نشدن آب پکیج می‌تواند، به دلیل خرابی سنسور NTC که وظیفه تشخیص دمای آب را دارد باشد. اگر سنسور دما به درستی کار نکند، دمای اشتباه را به برد پکیج فرستاده و از گرم شدن آن جلوگیری می‌کند.

اما این تنها خرابی سنسور دما نیست که، می‌تواند مانع از گرم شدن آب شود. گاهی اوقات مسیر گرمایشی پکیج دچار گرفتگی و یا افت فشار می‌شود. در چنین شرایطی آب داغ نمی‌تواند به درستی وارد مسیر گرمایشی شده و در نتیجه آب کمی وارد رادیاتور‌ها خواهد شد. این موضوع باعث فشار زیاد به پمپ و خرابی آن خواهد شد. اما قطعه سوپاپ بای باس، مانند یک میانبر عمل کرده و با اتصال مسیر رفت و برگشت گرمایشی به هم، آب داغ را قبل از اینکه به سمت رادیاتور‌ها برود، به ورودی پمپ متصل می‌کند. با خرابی سوپاپ بای پس، مقداری از آب مسیر گرمایشی، در سوپاپ اطمینان به حرکت در آمده و آب پکیج سرد خواهد شد.

اما عامل دیگری که می‌تواند، باعث سرد شدن آب پکیج شود کم بدون ارتفاع شعله مشعل است. مشعل به کار رفته در پکیج بوتان مدل پارما، از تولیدات داخلی بوده و کیفیت خوبی دارد. این پکیج 12 شعله داشته و جزو دستگاه‌های با توان 22000 است. اما پکیج بوتان مدل پارما، در واحد‌هایی با متراژ بالای 60 الی 70 متر نمی‌تواند، آب گرم مطلوبی را ارائه داده و ارتفاع شعله آن بسیار کم می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

پکیج بوتان مدل پارما سروصدای زیادی دارد

پکیج بوتان مدل پارما، در دسته پکیج‌های فن دار قرار گرفته و برای واحد‌های مسکونی با متراژ کم بسیار مناسب است. فن پکیج بوتان مدل پارما، ایتالیایی بوده و کیفیت قابل قبولی داشته و صدای کمی تولید می‌کند. اما به مرور زمان و با مستهلک شدن قطعات، کاربران با مشکل سروصدای پکیج روبرو خواهند شد. سرد بودن آب ورودی، وجود هوا در پکیج و رسوب گذاری در لوله‌ها باعث سروصدای پکیج بوتان خواهد شد.

معایب پکیج بوتان
سروصدای زیاد پکیج مدل پارما، می‌تواند به دلیل سردی آب ورودی باشد

عیب یابی پکیج بیتا؛ مشکلات پکیج بوتان مدل بیتا که نمی‌دانید!

پکیج بوتان مدل بیتا، ارزان‌ترین مدل شرکت بوتان بوده و آنالوگ است. در مدل‌های آنالوگ، سیستم عیب یابی خودکار و نمایشگر دیجیتال تعبیه نشده و برخلاف دیگر مدل‌های پکیج بوتان، که از قطعات خارجی ساخته شده‌اند، در مدل بیتا قطعات داخلی به کار رفته اند. این عوامل ارزان بودن مدل بیتا را، به نسبت مابقی پکیج‌ها توجیه می‌کنند. پکیج بوتان مدل بیتا، با ظرفیت حرارتی 22 و 24 هزار تولید شده و برای واحد‌هایی با متراژ کم بسیار مناسب است.

این نکته را هم در نظر بگیرید که، تمامی مدل‌های پکیج تولید شده توسط بوتان، فن دار هستند. پکیج بوتان مدل بیتا، به دلیل قیمت مناسبی که دارد در بازار وسایل گرمایشی بسیار پرطرفدار است. اگر قصد خرید این مدل را دارید، باید با مشکلات پکیج بوتان مدل بیتا آشنا شوید.

پیشنهاد مطالعه

چرا پکیج بوتان مدل بیتا اتومات نمی‌شود؟

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران پکیج بوتان، با آن روبرو می‌شوند اتومات نشدن دستگاه است. همانطور که اشاره کردیم، پکیج بوتان با ظرفیت 22 و 24 هزار برای خانه‌هایی تا متراژ 140 متر مناسب است. در چنین شرایطی پکیج باید زمان بیشتری روشن بوده تا به دمای واقعی محیط برسد. علاوه بر این میزان گرمایش خانه، رابطه مستقیمی با تعداد رادیاتور‌های نصب شده در واحد دارد. پکیج با تولید آبگرم، آن را به رادیاتور‌ها فرستاده و گرما از طریق رادیاتور‌ها به واحد می‌رسد. اگر پکیج بوتان مدل بیتا اتومات نمی‌شود، باید ضریب حرارتی رادیاتور را با ضریب حرارتی مورد نیاز برای واحد مسکونی چک کنید.

مشکلات پکیج بوتان مدل بیتا
اغلب اوقات اتومات نشدن پکیج، به دلیل خرابی سنسور ntc است

پکیج بوتان مدل بیتا، یکسره روشن است

یکسره روشن بودن پکیج بوتان مدل بیتا، از دیگر مشکلاتی است که کاربران همواره از آن شکایت می‌کنند. تعمیرکار پکیج بوتان روشن بودن پکیج را مربوط به رادیاتور دانسته و می‌گویند، کم بودن تعداد رادیاتور‌ها و ضعیف بودن پکیج نسبت به متراژ واحد مسکونی عاملی است که از خاموش شدن پکیج جلوگیری می‌کند.

نشتی آب در پکیج بوتان

نشتی آب یکی از مشکلاتی است که در بعضی از پکیج‌ها به وجود می آید و علت آن خرابی و یا سوراخ بودن قسمتی از پکیج است. در صورتی که با این مشکل روبه‌رو شده اید می‌توانید برای تعمیرات پکیج بوتان، لوله هارا بررسی کنید گاهی قسمت ارتباطی لوله ها با یک دیگر دچار نشتی شده است، که می توانید آن را محکم کنید. گاهی با همین کار ساده مشکل حل خواهد شد. در برخی از مواقع هم احتمال سوراخی مخزن پکیج وجود دارد که با رو به رو شدن با این مشکل می توانید آن را با یک تعمیر کار ماهردر میان بگذارید.

معایب پکیج بوتان مدل بیتا
با پوسیدگی و یا سوراخ شدن قسمتی از لوله‌ها، نشتی آب دستگاه شروع خواهد شد
پیشنهاد مطالعه

لیست مشکلات پکیج بوتان مدل ورونا

پکیج بوتان مدل ورونا، دارای صفحه نمایش دیجیتال و سیستم عیب یابی خودکار بوده و با قطعات اروپایی ساخته شده است. مدل ورونا، از دستگاه‌های دو مبدله شرکت بوتان بوده و کیفیت بالایی دارد. اما این پکیج نیز به مرور زمان و با مستهلک شدن قطعات، خراب شده و از کار می‌افتد. پیشنهاد میکنیم تفاوت پکیج تک مبدله با دو مبدله را اینجا بخوانید.

پکیج ورونا روشن نمی‌شود

اغلب اوقات این مشکل خود را، با روشن شدن چراغ قرمز پکیج نشان می‌دهد. بیشتر کاربران می‌توانند این مشکل را، با ریست کردن دستگاه به راحتی برطرف کنند. اما اگر حتی بعد از ریست، دوباره با چراغ قرمز روبرو شدید باید بدانید که یک مشکل جدی مانع از روشن شدن پکیج ورونا می‌شود.

اغلب پکیج‌ها دارای سیستم خاموش شدن خودکار هستند، حال اگر آب کافی در مدار گرمایشی وجود نداشته باشد، دستگاه با کمبود فشار آب مواجه شده و خاموش می‌شود. پس ابتدا فشار دستگاه را چک کنید، می‌توانید به عقربه نشان گری که زیر قسمت اصلی پکیج قرار گرفته است نگاه کنید. در حالت عادی عقربه گفته شده، باید عددی بین 1 و 2 را نشان دهد. اما در صورت کمبود فشار، عدد گفته شده از 0.5 هم کمتر خواهد بود.

آب برخی از مناطق از سختی و املاح زیادی برخوردار بوده و می‌تواند به مرور باعث ایجاد رسوب در لوله‌ها شود. رسوب‌ها از ابتدای کار پکیج به وجود می‌آیند، اما هرچه می‌گذرد شدت پیدا کرده و می‌توانند در عملکرد دستگاه مشکل ایجاد کنند. برای رفع این مشکل، تعمیرکار یک بار دستگاه را هواگیری کرده و سپس آن را ریست می‌کند.

مشکلات پکیج بوتان مدل ورونا
در حال عادی عقربه فشار پکیج باید عددی بین یک و دو را نشان دهد

دلیل انفجاری روشن شدن پکیج بوتان

اگر پکیج با صدای زیاد و با حالت انفجاری روشن می‌شود، باید بدانید که فشار گاز شیر برقی در دستگاه زیاد شده است. البته این امکان نیز وجود دارد، که فاصله الکترود جرقه زن با مشعل به درستی تنظیم نشده باشد.

رسوب و بسته شدن سوراخ میله جرقه زن نیز، می‌تواند باعث انفجاری روشن شدن پکیج شود. اغلب اوقات کاربران با کشیدن یک سمباده نرم روی میله، مشکل آن را برطرف می‌کنند. اما بهتر است برای جلوگیری از خسارات بیشتر به دستگاه، از تعمیر خودسرانه خودداری کرده و عیب یابی و تعمیر پکیج را به افراد ماهر بسپارید.

روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان

روشن شدن چراغ قرمز در پکیج بوتان به معنای نیاز به ریست شدن دستگاه است، که می تواند دلایل بسیاری داشته باشد. همان طور که گفته شد زمانی که پکیج ها دچار مشکل شده باشند هشدار هایی روی دستگاه پکیج ظاهر می شود. چراغ قرمز پکیج زمانی روشن می شود که دستگاه روشن است اما به درستی کار نمی کند. این چراغ  نشان دهنده خرابی و یا منجمد شدن لوله های گاز باشد. یا اینکه اتصالات برق قطع شده باشد و یا راه ورودی گاز مسدود شده باشد.

معایب پکیج بوتان مدل ورونا
اگر فاصله الکترود جرقه زن با مشعل به درستی رعایت نشده باشد، پکیج با حالت انفجاری روشن خواهد شد

مشکلات پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا

خط تولید پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا، جمع آوری شده و دیگر تولید نمی‌شود. اما هنوز خدمات پس از فروش و تعمیر آن، توسط شرکت بوتان و دیگر سرویسکاران ارائه می‌شود. این پکیج به دو دسته فن دار و بدون فن تقسیم شده و در دو ظرفیت 24 و 28 هزار تولید می‌شود.

پکیج روشن است اما رادیاتور‌ها گرم نمی‌شوند

یکی از اولین دلایلی که، باعث می‌شود با وجود روشن بودن پکیج، رادیاتور‌ها گرم نشوند تنظیم نبودن فشار گاز است. در پکیج تنظیم شعله و کنترل گاز، برعهده شیر برقی و جنس آن از آلومینیوم است. با خرابی این شیر تنظیم گاز و کم و زیاد شدن شعله پکیج، به درستی انجام نگرفته و رادیاتور‌ها نیز گرم نمی‌شوند.

املاح و سختی درون آب، در لوله‌ها و قسمت‌های مختلف پکیج دیواری باعث رسوب گذاری می‌شوند. این رسوبات که مسیر آب پکیج را مسدود کرده و باعث افزایش فشار، سروصدای غیر عادی و افت حرارت رادیاتور‌ها می‌شوند. تنها راه برای رفع این مشکل، سرویس پکیج و رسوب گیری است، پس سرویس دستگاه را در برنامه خود بگذارید. وجود هوا درون سیستم پکیج نیز، از عوامل تاثیر گذار در گرم نکردن رادیاتور‌ها است. در چنین شرایطی تعمیرکار به شما، هواگیری پکیج را توصیه می‌کند. نحوه رسوب گیری پکیج را در این مقاله بخوانید.

مشکلات پکیج بوتان مدل کالداونزیا
رسوب گیری پکیج کاری است که به صورت دوره ای باید انجام بدهید، این کار به سلامت و عمر دستگاه کمک می کند.

شعله مشعل پکیج زرد است

اگر پکیج دیواری در محیطی قرار بگیرد که، هوای کافی نداشته باشد نمی‌تواند اکسیژن کافی دریافت کرده و شعله نیز زرد می‌سوزد. عامل دیگری که در هنگام زرد سوختن شعله، باید به آن دقت کنید گرفتگی در دودکش پکیج است. در چنین شرایطی اگر دود تولید شده، از طریق دودکش به درستی خارج نشود شعله نیز زرد می‌سوزد. گرفتگی مسیر دودکش می‌تواند به دلیل، عدم رعایت ارتفاع مناسب دودکش و یا نصب نادرست آن باشد. موارد گفته شده، برخی از دلایل زرد سوختن مشعل پکیج دیواری هستند. اگر شناخت و تجربه کافی از قطعات پکیج ندارید، هرگز برای رفع این مشکلات به تنهایی اقدام نکنید و عیب یابی و تعمیرات پکیج بوتان را به دست افراد ماهر بسپارید.

یخ زدگی پکیج

در فصول سرد،در صورت روشن نکردن پکیج به مدت طولانی، ممکن است دستگاه دچار یخ زدگی شود. به خصوص پکیج هایی که در فضای خارجی نصب می شوند. پکیج هایی که در فضای باز و بالکن نصب می شوند به هیچ عنوان نباید مدت طولانی خاموش بمانند. در فصل زمستان در صورتی که قصد خروج طولانی از منزل را داشتید پکیج را روی حالت ضد یخ زدگی بزارید.

حالت ضد یخ زدگی به این صورت است که یکی از رادیاتورها را حداقل باز کرده و دمای پکیج را روی دمای پایین گذاشته و یا قبل از سرما با  تماس با مراکز معتبر سرویسکاری برای تزریق ضد یخ زدگی به سیستم پکیج را درخواست کنید. در غیر این صورت چون در سیستم پکیج آب فراوانی وجود دارد و هوا یخبندان است آب داخل دستگاه یخ می زند. به این دلیل که حجم یخ از آب بیشتر است، اورینگ ها از آب بندی خارج شده و باعث ترکیدن پمپ مبدل و قطعات اصلی می شود.

پیشنهاد مطالعه

علت صدای زیاد پکیج بوتان

در اثر گرم و شرد شدن آب در لوله‌ها، امکان منبسط و منقبض شدن لوله‌ها وجود دارد که این اتفاق باعث سر و صدا در پکیج می‌شود. علاوه بر منبسط و منقبض شدن لوله دلیل صدا دادن پکیج بوتان می‌تواند وجود هوا در لوله‌های پکیج و هوا کشی مدارها باشد. در این شرایط پکیج شما باید هواگیری شود. پس با یک سرویسکار پکیج تماس بگیرید. در غیر این صورت به سراغ ترموستات پکیج رفته و ببینید آب در حال جوشیدن است یا خیر. دمای ترموستات باید به نحوی تنظیم باشد که آب دائم نجوشد. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری برای صدای پکیج بدست آورید می‌توانید مقاله «۷ علت صدای غیر عادی پکیج» را مطالعه کنید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫28 دیدگاه ها

  1. با سلام پکیج بوتان مدل اپتیما داریم بار رو میزارم رو 1.5بعد دو روز میاد رو صفر تیوپ منبع انبساط هم سالمه بادش هم خوبه هیچ جای هم نشتی تو مدار نیست حتی رو حالت تابستونه هم ک مدار رادیاتورها بسته هست این مشکل رو داره ممنون میشم علت رو بهم بگید

    1. درود بر شما
      محمد عزیز،
      اگر تمام مواردی که می‌فرمایید درست باشد اولین علت وجود هوای زیاد در مدار گرمایش است. دومین دلیل می‌تواند از نشتی مدار گرمایش به مصرفی هم از طریق مبدل دستگاه هم اتفاق بیوفتد که باید دستگاه بازدید شود و مبدل مورد تست قرار بگیرد.

  2. سلام پکیج بوتان مدل اپتیما خونمون ولم درجه میزارم رو زیاد برای ی چند ساعت ب طور مثال تا 90درجه گرم میشه بعد میبینم رادیات ها سرد شدن و روی 50درجه هستش دوبار ولم خاموش روش کردن رو باید ببرم وسط و برگردانم ک دوبار کار کنه ممنون میشم علت رو بگین

    1. درود بر شما
      مراد عزیز،
      ایراد از برد دستگاه، پتاسیومتر یا ntc است.

  3. باسلام و خسته نباشید
    پکیج ما روشن میشه ولی بعد از یکم روشن موندن اوتومات نمیکنه و دوباره خاموش میشه و چراغش قرمز میشه من قطعه ntcهم تعویض کردم ولی درست نشد ممنون میشم راهنمایی کنید

  4. سلام و روز خوش
    دستگاه در حالت تابستانی بعد از شعله ور شدن شروع به تخلیه هوا از شیر هواگیر اتومات میکند و برای مدتی پس از اتمام کار کرد شعله همچنان در حال تخلیه هوا و صدای فیسسسسس شنیده میشود مشکل چیست ؟

  5. سلام و وقت بخیر به ادمین عزیز و تشکر بابت پاسخ دادن به سوالات هموطنان ایرونی
    پکیج بنسر پرو بوتان دارم چند مدت پیش فشار پکیج به 0/9 رسیده بود و بالا نمیرفت با باز کردن شیر پرکن .بعد بررسی متوجه سوراخ شدن تیوپ منبع انبساط شدم و منبع رو عوض کردم و کل سیستم رو رسوب زدایی کردم ضمنا فشار باد منبع هم دقیق رو یک هست مشکل نشتی هم به هیچ وجه نداره .الان مشکلم اینه که فشار پکیج رو روی 1/4 تنظیم کردم ولی بعضی مواقع که شیر اب گرم رو باز میکنم فشار میشه 1/6 که خوب اینو میزارم به حساب افزایش حرارت و افزایش فشار در لحظه.. ولی وقتی شیر رو میبندم فشار میشه 1/2 و وقتی که شیر اب گرم رو باز نمیکنم برای نیم ساعت یا بیشتر وقتی میرم چک میکنم میبینم دوباره برگشته به همون فشار اولیه تنظیمی 1/4 .ضمنا هوای مدار رو هم تخلیه کردم همون ابتدا..حالا خواستم از خدمتتون بپرسم امکان خرابی ترنسدیوسر هستش یا اینکه داخل لوله ی ترانسدیوسر روسوب گرفته و در هنگام کار دستگاه نمیتونه فشار واقعی رو در لحظه بستن شیر گرم تا چند دقیقه تشخیص بده و به برد ارسال کنه …… یا امکان داره این قضیه مربوط به سوپاپ های بای پس باشه؟
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.
    روز و شبتون خوش

    1. باسلام
      اشکان عزیر، مورد اعلامی شما طبیعی بوده و اختلالی در سیستم پکیج، وجود ندارد.

  6. سلام،پکیج بیتا ۲۴ مدل فن دار دارم،مشکلی که جدیدا پیدا کرده مشعلش چه تو حالت زمستان چه تو حالت تابستان روشن نمیمونه و چند بار پشت سر هم خاموش و روشن میشه تا روشن بمونه و چراغش ثابت بشه!!!ممنون میشم راهنماییم کنید.

  7. پکیج بوتان تازه خریدیم و نصب کردیم شوفاژ ها کامل گرم میشن ولی فضای داخل اتاق ها درست گرم نمیشه مشکل از چیه ؟ ممنون میشم بهم جواب بدین

    1. درود بر شما
      سیمین عزیز، ممکن است به کم بودن تعداد پره رادیاتورها و یا کوچک بودن آن ها مربوط باشد. عواملی که در ادامه گفته خواهد شد را هم، بررسی کنید:
      1-جای‌گذاری نامناسب رادیاتورها
      2-عدم درزگیری و ورود سرمای بیش از حد معمول.
      3-تمامی موارد باید چک شود.

  8. سلام خسته نباشید ،پکیج من مدل پرلا هست در ابتدا که روی حالت شوفاژ میگذارم دما را خوب بالا میبره ولی وقتی به دمای تنظیمی رسید خاموش میکنه و دیگه روشن نمیشه و حتی دمای روی مانیتورش ۳۱ را نشون میده ولی استارت نمیکنه و رادیاتورها یخ میکنه یه بار هم ntcرا تعویض کردیم چند روز خوب بود ولی دوباره این جوری شده

    1. درود بر شما
      مجید عزیز، بهتر است دستگاه از نزدیک بررسی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از طریق شماره 02154591616 با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  9. سلام ؛ حدود 2 هفته است که پیکیج بوتان مدل بیتا 22 رو گرفتیم و از طرف شرکت اومدن نصب کردن ، الان 2 روزه صبح ها که درجه نمایشگرش رو چک میکنیم عدد زیر 0/5 نشون میده با اینکه همیشه روی 1/5 تنظیمش میکنیم . الان به نظرتون مشکل از چیه؟

    1. درود بر شما
      امیر عزیز، ممکن است دستگاه دچار افت فشار شده باشد. پایین بودن فشار پکیج می‌تواند به دلیل نشتی آب، خرابی مبدل حرارتی و خرابی شیر پر کن و… باشد. بهتر است برای رعایت نکات ایمنی، از یک تعمیرکار ماهر و متخصص، برای رفع مشکل و تعمیر پکیج کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با شماره 02154591616 در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  10. سلام،پکیج کالدا ونزیا دارم،چن روزه مکررا خاموش شده و چراغ قرمز ثابت میشه، از دیروزم فن یکسره شده و چراغش قرمزه، حتی با چرخاندن وولوم به وسط نیز تغییری نمیکنه، فشار بین 1 تا 1/5 و حداکثر دما کمتر از 60 درجه بوده، مشکل از چیه؟ هزینه یه سرویس ساده چقدره؟

    1. درود بر شما
      فروتن عزیز، ممکن است سنسور گرمایش و یا پرشر دچار مشکل شده باشند. در مواردی هم وجود ایراد در برد است که باعث روشن شدن چراغ قرمز ثابت می‌شود. بهتر است هرچه سریع تر برای سرویس و تعمیر پکیج کالدا ونزیا، اقدام کنید. برای جلوگیری از آسیب به پکیج، این پروسه را به دست افراد ماهر بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید.
      موفق باشید

  11. سلام و عرض خسته نباشید پکیج بوتان مدل اپتیما دارم یکسره کار میکنه و درجه تا 90 میره و فشارسنج هم بالای دو میره بعد خودش خاموش میشه و چراخ قرمز روش میشه

    1. درود بر شما
      وحید عزیز، اگر چراغ قرمز پکیج اپتیما به صورت ثابت روشن می‌شود، می‌تواند چند علت داشته باشد:
      1-سنسور مدارگرمایش خراب شده است
      2-قطع شدن ترموستات دود
      3-شعله تشکیل نمی‌شود
      4-برد کنترل خراب شده است
      اما اگر چراغ قرمز چشمک می‌زند، کلید حرارتی فعال شده و دمای مبدل اصلی بالا رفته است.
      بهتر است برای تعمیر پکیج اقدام کرده و عیب یابی دستگاه را به کارشناس متخصص بسپارید، برای دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان آچارباز از طریق شماره 02154591616 در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  12. چکه آب از فیلتر پکیج با اینکه هیچ سوراخی یا شکستگی نداره نشونه ی چیه؟

    1. درود بر شما
      حسام عزیز، دستگاه باید بررسی شود.
      می‌توانید برای راهنمایی بیشتر در این زمینه با شماره 02154591616 تماس گرفته و با کارشناسان آچارباز برای تعمیر پکیج در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  13. سلام پکیج بوتان دارم آب مصرفی رو خوب گرم می‌کنه ولی شوفاژ رو گرم نمیکنه. فشار تو محدوده نرماله ولی درجه شوفاژ رو هرچی زیاد هم میکنم استارت نمیکنه یا اگر هم استارت کنه چند ثانیه بعد خاموش میشه. علت چیه؟ لطفا راهنمایی کنید.

  14. از لوله ها آب چک میکنه٬ اگر سوراخ شده٬ چرا گاهی چکه میکنه و گاهی نیست؟ فشارم آب هم نزدیک ۲ و نیم هستش

    1. با سلام
      بست‌های لوله ها را تست کنید که سالم باشند. گاهی اطراف سوراخ را رسوب می‌گیرد و بعد از چند روز رسوب از بین رفته و چکه می‌کند.

  15. برد دستگاه روشن نمیشه٬ برقشو چک کردم ظاهرا همه چی مرتبه ولی روشن نمیشه ممکنه سوخته باشه؟

    1. با سلام
      بهتر است کارشناس پکیج دستگاه شما را بررسی کند. شاید مشکل خیلی جزئی باشد و با سرویس برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا