×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تبلت و موبایل

سرویس volte در تلفن همراه و کارایی های آن

سرویس volte در تلفن همراه و کارایی های آن

اگر علامت volte را روی گوشی خود مشاهده کرده‌اید و یا درباره آن شنیده‌اید و حال میخواهید اطلاعات بیشتری از آن بدست آورید، مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله از آچارباز به بررسی تکنولوژی VoLTE پرداخته و کاربرد آن را برای شما بیان می‌کنیم. همچنین در انتها روش‌های فعال سازی آن در گوشی‌های مختلف را به شما آموزش می‌دهیم.

VoLTE چیست؟ معنی کلمه volte به فارسی؟

VoLTE  اختصاری از عبارت Voice over LTE به معنی انتقال صدا با استفاده از فناوری LTE است. تکنولوژی VoLTE بر پایه LTE  و برای تولید صدای بیشتر و بهتر ایجاد شده است. VoLTE  قابل اجرا روی گوشی‌های ۴G  بوده و گوشی‌هایی که حداکثر ۳G  را پشتیبانی می‌کنند قادر به اجرای آن نیستند.

تکنولوژی 4G همگام با تحولی که در سرعت اینترنت ایجاد کرد، در راستای بهبود کیفیت مکالمات نیز گام برداشت. اگر هنگام مکالمه اینترنت شما قطع می‌شد و امکان استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر بستر اینترنت را برای ارسال پیام یا تصویری که در حین مکالمه از آن یاد کرده‌اید برای دوستتان نداشتید، حال با VoLTE خبری از قطعی اینترنت در حین مکالمه نیست! با این وجود، هزینه‌های مکالمه نیز مانند سابق است و استفاده از این فناوری برای شما هزینه‌های اضافی را به دنبال ندارد.

VoLTE  چیست؟
Volte تحولی در صنعت ارتباطات

مزایای VoLTE چیست؟

کمتر کسی پیدا می‌شود که با شنیدن مزایای VoLTE طالب آن نباشد. شما نیز تا حدودی با این مزایا تا به اینجا آشنا شدید، با این حال به صورت کلی مزایای این تکنولوژی را برای شما شرح می‌دهیم:

با VoLTE کیفیت را تجربه کنید!

در صورت فعال شدن قابلیت VoLTE  روی تلفن همراه شما، می‌توانید متوجه کیفیت و سرعت بالای آن شوید. در واقع این قابلیت سرعتی دو برابر بیشتر از مکالمات بر بستر 3G و 4G برای شما فراهم می‌آورد. همچنین  این تکنولوژی چیزی حدود ۳ برابر داده‌هایی که از طریق ۳G و ۶ برابر داده‌هایی که از طریق ۲G منتقل می‌شوند را انتقال می‌دهد. در نتیجه شما کیفیت صدای بهتری را با گوشی خود خواهید شنید. توجه کنید که برای استفاده و تجربه آن لازم است که اپراتور سیم کارت شما، از تکنولوژی VoLTE  پشتیبانی کند. در غیر اینصورت حتی اگر تلفن همراه شما قابلیت 4G را دارا باشد، باز امکان تجربه آن را نخواهید داشت.

شاید فکر کنید این بهبود سرعت و کیفیت، شاید یک اشتباه تجربی باشد، اما دانستن این نکته که فرکانس‌های مانند طیف ۸۰۰MHz  که روی ۴G  عمل می‌کنند، به شما در درک بیشتر این موضوع کمک خواهد کرد. در واقع قابلیت عبور فرکانس‌های بیشتری از خود نسبت به 2G و 3G را فراهم می‌کند. البته با روی کار آمدن 4G، سرویس‌های 3G و 2G فراموش نمی‌شوند، بلکه برای گسترش شبکه 4G استفاده خواهند شذ.

مزایای VoLTE
فعال شدن قابلیت VoLTE  روی تلفن همراه

پوشش تماس بهبود یافته

 اگر از نسلی هستید که تجربه رفتن به یک بلندی و یا جابجایی مداوم به دلیل قطع و وصل شدن صدا را هنگام مکالمات داشتید، با VoLTE  دیگر آن را تجربه نخواهید کرد، از آنجایی که این تکنولوژی بر پایه 4G اراده می‌شود، قدرت نفوذ بالاتری داشته و گستردگی بیشتری را در بر میگیرد، همین امر از قطع و وصل شدن یا همان اختلال در انتقال فرکانس به دلیل وجود موانع، جلوگیری خواهد کرد.

تعمیر موبایل در محل با آچارباز
در صورتی که گوشی موبایل شما، دچار هرگونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری شد، با کارشناسان آچارباز در ارتباط باشید و در محل مشکل موبایل را حل کنید. جهت ثبت درخواست کلیک کنید:
درخواست تعمیر موبایل

افزایش عمر باتری

بیایید علمی‌تر این موضوع را بررسی کنیم، فکر می‌کنید چرا استفاده از VoLTE به افزایش عمر باتری کمک خواهد کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هنگامی که شما از یک تلفن همراه با قابلیت پشتیبانی از 4G استفاده می‌کنید، تمامی تنظیمات شبکه را روی آن قرار می‌دهید تا سرعت بیشتری را در استفاده از اینترنت  تجربه کنید. اما اگر حالت VoLTE در گوشی شما فعال نباشد، مکالمات شما برای برقراری نیاز به شبکه 3Gو یا 2G خواهند داشت. در نتیجه هنگام تماس گوشی به صورت خودکار از حالت 4G به حالت 3G سوئیچ  می‌کند. همین امر باتری را تحت تاثیر قرار داده و از عمر مفید آن می‌کاهد. اما با فعال بودن VoLTE دیگر نیازی به سوئیچ  بین دو شبکه نیست و باتری، عمر بیشتری خواهد داشت.

افزایش عمر باتری با volte
استفاده از VoLTE به افزایش عمر باتری کمک می‌کند.

تماس ویدئویی

بدون شک وقتی صحبت از تماس تلفنی می‌شود، شما نیز به یاد برنامه‌های اجتماعی و تحت شبکه اینترنت می‌افتید. درواقع برای اینکه چهره دوستانتان را ببینید لازم بود هر دو از یک برنامه اجتماعی مشترک در بستر اینترنت استفاده کنید. اما VoLTE با خود علاوه بر بهبود کیفیت تماس، امکان برقراری تماس‌های ویدئویی را نیز فراهم آورده. اینبار برای برقراری تماس ویدئویی کافی‌ست، گوشی خود را از جیب درآورده و فقط شماره دوستانتان را از قسمت تلفن گوشی، شماره گیری کنید و منتظر برقراری تماس و پاسخ او، باشید.

انتقال فایل و تصاویر

تا چندی دیگر با گسترش و پیشرفت بیشتر VoLTE می‌توانید با یک دکمه برای همکارانتان فایل و یا تصویر پروژه را پیامک کنید. بله درست متوجه شدید، Voice over LTE شروع یک تحول عظیم، در صنعت ارتباطات است.

پیشنهاد مطالعه

معایب volte چیست؟

با تمام ویژگی‌های کاربردی volte، این قابلیت بی‌عیب نیز نیست، در حال حاضر که این تکنولوژی پیشرفت زیادی نکرده و بلوغ خود نرسیده است، خطری کاربران را تهدید نمی‌کند، اما با پیشرفت آن امکان نفوذ هکران به تلفن‌های همراه و گرفتن کنترل آن و سو استفاده از داده‌های کاربران وجود دارد.

معایب volte
احتمال هک شدن شبکه در هنگام استفاده از volte وحود دارد.

آیا تلفن شما از VoLTE پشتیبانی می‌کند؟

به احتمال زیاد تا به اینجای مقاله، متوجه نیازمندی VoLTE به بستر 4G شده‌اید. پس اگر گوشی شما از نسل‌های قدیمی‌تر است، برای تجربه VoLTE زمان تعویض آن فرا رسیده. با این حال صرف داشتن یک گوشی با قابلیت پشتیبانی از 4G برای تجربه این تحول، کافی نیست و لازم است اپراتور گوشی شما نیز بستر استفاده از VoLTE را متناسب با مدل گوشی شما فراهم کرده باشد. به صورت کلی برای استفاده از VoLTE سه شرط زیر لازم است:

  • گوشی شما از شبکه 4G پشتیبانی کند.
  • گوشی شما قابلیت فعال سازی VoLTE را داشته باشد.
  • از یک سیم کارت 4G یا NFC ایرانسل وUSIM  همراه اول استفاده کنید.
  • اوپراتر بستر لازم VoLTE، متناسب با مدل گوشی شما را فراهم کرده باشد.
  پشتیبانی VoLTE
لیست مدل گوشی‌هایی که همراه اول VoLTE را در آنها پشتیبانی می‌کند.

کد فعال سازی volte سامسونگ در ایرانسل و همراه اول

برای فعال سازی سیستم volte، در گوشی‌های همراه، برای مثال تجربه مشاهده علامت volte در گوشی سامسونگ، باید از کدهای ارائه شده توسط اپراتور سیم کارت خود، استفاده کنید.

  • برای فعال سازی volte همراه اول  #۲۴۵۱*۱۰*  را شماره گیری کنید.
  • پیشتر برای فعال سازی volte در سیم کارت‌های ایرانسل نیز لازم بود از کد #۱۰*۴*۵۵۵* استفاده شود، اما طبق اعلام این اپراتور دیگر نیازی به شماره گیری کد نیست.
پشتیبانی ایرانسل از volte
لیست مدل گوشی‌هایی که همراه اول VoLTE را در آنها پشتیبانی می‌کند.

کد فعال سازی volte رایتل

در حال حاضر رایتل، کدی برای فعال سازی سیستم volte ارائه نکرده است و همان پشتیبانی گوشی شما از volte کفایت می‌کند.

فعال سازی volte در شیائومی

نحوه فعال سازی volte در گوشی شیائومی با توجه به اپراتور شما فرق می‌کند. در ادامه به تفکیک مراحل فعال سازی متناسب با هر کدام را آموزش می‌دهیم.

فعالسازی VoLTE  گوشی های شیائومی با خط همراه اول

1- وارد پلی استور شده و اپلیکیشن Telfi را جستجو و نصب کنید.

2- شماره خود را در برنامه ثبت و عضو شوید.

3- منتظر پیامکی حاوی پیام فعال شدن VoLTE روش گوشی خود بمانید.

4- وارد تنظیمات شوید.

5- گزینه شبکه‌های تلفن همراه (SIM cards & mobile networks) را انتخاب کنید.

6- گزینه IR-MCI را انتخاب کنید.

7- در قسمت تنظیمات سیم کارت Use VoLTE را فعال کنید.

8- یکبار گوشی را ریستارت کرده و یا ایرپلن مود را فعال و غیر فعال کنید.

9- در صورتی که اپراتور همراه اول مدل گوشی شما را ساپورت کند. علامتVoLTE  یا HD در کنار آنتن نمایش داده خواهد شد.

10- حال می‌توانید برنامه Telfi را پاک کنید.

فعالسازی VoLTE  گوشی های شیائومی
علامتVoLTE یا HD در کنار آنتن نمایش داده میشود.

فعالسازی VoLTE گوشی های شیائومی با سیم کارت ایرانسل

برای فعال سازی VoLTE در گوشی شیائومی با سیم کارت ایرانسل نیز مراحل بالا را طی کنید. اما اینبار به جای انتخاب IR-MCI  در مرحله ششم، Irancell را انتخاب و سپس کارت Use VoLTE را در قسمت تنظیمات سیم ایرانسل خود، فعال کنید.

  • اگر این گزینه برای شما نمایش داده نمی‌شود، برای فعال کردن آن، کد *#*#86583#*#*  را شماره گیری کنید.

تکنولوژی VoLTE بر پایه LTE و برای تولید صدای بیشتر و بهتر ایجاد شده است.

فعال سازی volte در آیفون

برای فعال سازی volte در گوشی آیفون خود، پس از رفتن به قسمت تنظیمات، کافیست سه مرحله زیر را طی کنید:

  • گزینه Cellular را انتخاب کنید.
  • از صفحه جدید باز شده گزینه Cellular Data Options را لمس کنید.
  • پس از انتخاب Enable LTE ، گزینه Voice & Data را تیک دار کنید.

علامت vo روی صفحه نمایش گوشی و یا علامت volte بالای گوشی چیست؟

علامت VO یا Volte روی صفحات گوشی نشان دهنده این است که در حال حاضر شما قادر به استفاده از فناوری VoLTE  هستید. در نتیجه صدای شما با کیفیت بالاتری، بدون قطعی و نویز منتقل خواهد شد. در صورتی که با وجود  فعال بودن این گزینه باز کیفیت صدای پایینی را تجربه می‌کنید، لازم است جهت بررسی و تعمیر موبایل خود، اقدام کنید.

4.6/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا