×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

آشنایی با هزینه تعمیر برد پکیج

هزینه تعمیر برد پکیج

یادداشت ویراستار: اصل این مطلب در مهر 1400 نوشته شده بود و در دی 1400 دوباره بررسی و به‌روز شده است.

برد، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک پکیج دیواری است. در یک کلام می‌توان گفت، برد مرکز ارسال تمامی دستورات به بخش‌های مختلف پکیج است. با خرابی برد پکیج تمام عملکردهای پکیج به هم می‌ریزد. بسیاری از افرادی که پکیج آن‌ها دچار مشکل شده است، نگران هزینه تعمیر بر پکیج هستند.

این قطعه یک کیت کامپیوتری و الکترونیکی متشکل از بخش‌های مختلف و پیچیده‌ای است. برد پکیج عملکرد کل سیستم را بررسی می‌کند و در صورتی که هر نوع خطا در بخش‌های مختلف رخ دهد با یک کد خطای مخصوص مشکل را اعلام می‌کند. پیچیدگی این قطعه باعث شده که تنها افراد ماهر و متخصص بتوانند آن را تعمیر یا تعویض کنند. در همین راستا، ما در ادامه این مطلب آچارباز، راهنمایی‌های مفیدی برای شناخت علائم و کدهای ارور مشکل در برد و تعمیر پکیج ارائه داده‌ایم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

هزینه تعمیر برد پکیج چقدر است؟

هزینه تعمیر برد الکترونیکی پکیج با توجه به میزان خرابی و شدت آسیبی که به این قطعه وارد شده متفاوت است. شدت خرابی بر زمان لازم برای تعمیر و قطعات مورد نیاز برای تعویض تاثیر می‌گذارد و این موضوع باعث هزینه متفاوت تعمیرات می‌شود. به عنوان مثال قیمت تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور به دلیل تفاوت‌های ساختاری این برند با هزینه تعمیرات برد پکیج تاچی و برندهای دیگر متفاوت است.

تعمیر برد پکیج بوتان
هزینه تعمیر برد پکیج به میزان خرابی و نیاز به تعویض کلی یا جزئی قطعات برد بستگی دارد.

اغلب مشتریان تمایل دارند هزینه تعمیر برد را برای برندهای مختلف بدانند و سپس برای تعمیر دستگاه اقدام کنند. فرقی ندارد شما از چه پکیجی استفاده می‌کنید، می‌توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر پکیج در سایت یا اپلیکیشن آچارباز ثبت کنید تا تعمیرکار پکیج ما هزینه‌های تعمیرات برد پکیج‌های مختلف را به شما اعلام کند. مثل:  

  • هزینه تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور
  • هزینه تعمیر برد پکیج بوتان
  • هزینه تعمیر برد پکیج گلدیران
  • هزینه تعمیر برد پکیج ایساتیس
  • هزینه تعمیر برد پکیج تاچی
  • هزینه تعمیر برد پکیج فرولی
  • هزینه تعمیر برد پکیج ایمرگاس
  • قیمت تعمیر برد پکیج لورچ
  • هزینه تعمیر برد پکیج بوش
  • هزینه تعمیرات برد پکیج اریستون

توجه داشته باشید که در پکیج‌های دیواری پنل‌دار، در صورت بروز خرابی در یک قطعه یا حتی خرابی برد دستگاه، وجود مشکل با نمایش یک کد خطا اعلام می‌شود.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

در صورت بروز چه مشکلات و نشانه هایی در دستگاه، نیاز به تعمیر برد پکیج داریم؟

به طور کلی، در هر گونه اختلال عملکرد پکیج یا قطعات و بروز خطاهایی که با تعمیرات اولیه برطرف نمی‌شوند، برد دستگاه دچار مشکل شده است. در این شرایط برای رفع ایراد باید به فکر عیب یابی و تعمیرات برد الکترونیکی پکیج باشید.

تعمیر برد پکیج ایساتیس
برای تعمیر برد پکیج، تعمیرکار باید برد را باز و آن را با دستگاه‌های تحصصی بررسی کند.

توجه داشته باشید که در پکیج‌های دیواری پنل‌دار، در صورت بروز خرابی در یک قطعه یا حتی خرابی برد دستگاه، وجود مشکل با نمایش یک کد خطا اعلام می‌شود. بنابراین در صورتی که با نمایش کد خطا روی پنل پکیج دیواری مواجه شدید، باید آن را جدی بگیرید و در اولین فرصت به تعمیر بخش معیوب بپردازید. در غیر این صورت، با از کار افتادن یک قطعه و بی‌توجهی به کدهای خطا، ممکن است بخش‌های دیگر پکیج هم دچار مشکل می‌شود و نیاز به صرف هزینه بیشتر برای تعمیر کلی دستگاه باشد.

تعمیر برد پکیج امکان پذیر است یا نیاز به تعویض دارد؟

به طور کلی، هرگاه که مشکلی برای برد پکیج به وجود آید، ابتدا باید آن را عیب یابی کرد. سپس می‌توان تشخیص داد که آیا این مشکل با تعمیر برد پکیج امکان پذیر است یا باید آن را با برد جدید تعویض کرد.

تعمیر برد پکیج اریستون
برد یک قطعه حساس است، برای تعمیر آن از افراد ماهر کمک بگیرید.

از آنجا که برد، قطعه حساسی است و نقش بسیار مهمی در عملکرد پکیج دارد، تعمیر آن هم باید به دقت و توسط تکنسین‌ و تعمیرکار مجرب انجام شود. این افراد باید در تعمیرات برد پکیج و آبگرمکن دیواری مهارت داشته باشند؛ در غیر این صورت ممکن است به دستگاه آسیب بیشتری وارد کنند.

تعمیرات برد پکیج بسته به نوع و مدل دستگاه به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. در برخی موارد هم به هیچ عنوان امکان تعمیر برد وجود ندارد.  در چنین شرایطی باید برد پکیج تعویض و یک برد جدید به جای برد قبلی نصب شود.

مراحل تعمیر برد پکیج در آچارباز چگونه است؟

طبیعی است که هر یک از انواع پکیج‌های دیواری و محصولات شرکت‌های مختلف، از جهت نحوه ساخت با یکدیگر متفاوت‌اند. حتی ممکن است پکیج‌هایی با مدل‌های مختلف که توسط یک برند ساخته شده‌اند هم با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشند. بر همین اساس، روال تعمیر برد پکیج دیواری ایران رادیاتور و دیگر برندها در مجموعه آچارباز شامل مراحل زیر است:

  1. عیب یابی برد پکیج و تشخیص منشا خرابی
  2. برآورد هزینه تعمیر برد پکیج
  3. تامین قطعه یا قطعات معیوب
  4. تعمیر برد یا تعویض آن با یک قطعه نو و سالم
هزینه تعمیر برد پکیج چقدر است
برد قطعه پیچیده‌ای است؛ اگر دانشی در مورد برد و اجزای آن ندارید نیاید این قطعه را دست‌کاری کنید.
تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

چه عواملی باعث خرابی برد پکیج می‌شود؟

پکیج، یکی از دستگاه‌هایی است که به طور مرتب مورد استفاده قرار می‌گیرد و با گذشت زمان مستهلک می‌شود. همین موضوع هم زمینه‌ساز خرابی برد پکیجمی‌شود. در این میان، برخی شرایط و مشکلات هم این خرابی را تسریع می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده مداوم از پکیج و انجام ندادن سرویس دوره‌ای آن
  • نشستن گرد و غبار روی برد پکیج
  • نشت آب به بخش‌های داخلی پکیج که موجب آسیب دیدگی برد، اجزای برقی و رسوب گرفتگی بخش‌های مختلف پکیج می‌شود.
  • وجود نوسانات برق و عدم استفاده از محافظ برق استاندارد برای تعدیل این نوسانات

توصیه ما به شما این است که به صورت دوره‌ای، پکیج دیواری خود را سرویس و از عملکرد درست برد آن اطمینان حاصل کنید. همین امر ریسک خرابی بخش‌های مختلف پکیج مانند برد را کمتر می‌کند و ضرورت تعمیر برد پکیج و دیگر قطعات آن را کاهش می‌دهد. بنابراین برای کاهش قیمت تعمیر برد پکیج و عدم ضرورت در تعویض قطعات دیگر آن، بهتر است به طور مرتب وضعیت برد پکیج را چک کنید.

پیشنهاد مطالعه

تعمیر برد پکیج لورچ

به عنوان اولین برند، هزینه تعمیر برد پکیج لورچ را بررسی می‌کنیم. خرابی برد پکیج لورچ می‌تواند یکی از دلایل روشن نشدن این دستگاه باشد. این قطعه به دلیل انجام ندادن سرویس‌های دوره‌ای، خراب می‌شود؛ اما در بیشتر مواقع نیازی به تعویض آن نیست و یک تعمیرکار ماهر می‌تواندآن را تعمیر کند. اگر روی صفحه نمایشگر پکیج لورچ ارور E16 را دیدید، باید به فکر تعمیر برد پکیج لورچ خود باشید.

تعمیر برد پکیج لورچ
هزینه تعمیر برد پکیج لورچ به میزان خرابی و مدت زمان لازم برای تعمیر آن بستگی دارد.

کدام مشکلات پکیج لورچ به دلیل خرابی برد آن است؟

هنگامی که برد پکیج لورچ دچار مشکل و خرابی می‌شود، دستگاه  هم به خوبی کار نخواهد کرد. با مشاهده مشکلات زیر، احتمال خرابی برد پکیج لورچ زیاد است:

  • وقتی پکیج لورچ روشن نمی‌شود و تنظیم فشار آب و گار هم مشکل را حل نمی‌کند.
  • پکیج جرقه نمی‌زند؛ اما شمعک و جرقه‌زن سالم هستند و فشار گار هم خوب است.
  • پکیج خاموش می‌شود و دکمه‌های روی بدنه آن روشن می‌شود.

با شماهده هر یک از موراد بالا باید دستگاه شما توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی شود. باید بدانید که دستکار پکیج و تلاش برای روشن کردن آن، می‌تواند آسیب بیشتری به برد وارد کند و هزینه تعمیر برد پکیج لورچ را بیشتر کند.

هزینه تعمیر برد پکیج بوش

پکیج بوش یکی از انواع پکیج‌های با کیفیت موجود در بازار است؛ اما برد این دستگاه هم گاهی نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. عواملی مثل نوسانات شدید جریان برق، گرد و غبار زیاد محل نصب و خیس شدن برد به دلیل نشت آب داخل دستگاه باعث خرابی این قطعه می‌شوند.

تعمیر برد پکیج بوش
قیمت تعمیر برد پکیج بوش به میزان خرابی و مدت زمان لازم برای تعمیر آن بستگی دارد.

پکیج بوش به گونه‌ای طراحی شده است که با نشان دادن یک سری از کدهای خطا روی نمایشگر، خرابی برد را اطلاع می‌دهد. این ارورها عبارتند از:

  • ارور A3 در پکیج یورواسمارت بوش
  • کد خطای CC و F0 در پکیج بوش کلاس ۶۰۰۰
  • ارور E9،EA ، EO/FO و F7 در پکیج بوش مدل کامفورت و مدل یورومکس
  • ارور E9/40 در پکیج بوش مدل کلاسیک سیلور

در صورتی که هر یک از این کدهای خطا را روی نمایشگر پکیج خود مشاهده کردید باید برای تعمیر پکیج بوش خود به سراغ یک تعمیرکار ماهر بروید.

نشانه‌های خرابی برد پکیج بوش چیست؟

علاوه بر کدهای خطا، نشانه‌های دیگری هم می‌توانند خرابی برد پکیج بوش را تایید کنند. از جمله این نشانه‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشن نشدن پکیج: روشن نشدن پکیج می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ اما وقتی که فشار آب و گاز ورودی به دستگاه مناسب هستند و پکیج روشن نمی‌شود، احتمال خرابی برد زیاد است.
  • جرقه نزدن شمعک با وجود سالم بودن: برای جرقه زدن شمعک، برد باید فرمان صادر کند. وقتی شمعک دستگاه سالم است؛ اما با باز شدن شیر آب گرم، جرقه‌ای برای روشن شدن پکیج ایجاد نمی‌شود؛ برد دچار مشکل شده است.

تعمیرات برد پکیج گلدیران

به طور کلی، سه مدل پکیج گلدیران به نام‌های پایونیر، مکث الیت و پرستیژ در بازار تاسیسات ایران وجود دارد. تعمیر برد پکیج گلدیران در آچارباز شامل فرآیند پیدا کردن قطعات مورد نیاز مدار، چک کردن سلامت برد، تعمیر و تحویل برد سالم به مشتری است. برهمین اساس هم هزینه تعمیر برد پکیج گلدیران با توجه به میزان خرابی، زمان صرف شده و قطعات لازم برای تعویض یا جایگزینی روی برد دستگاه تعیین می‌شود.

تعمیر برد پکیج گلدیران
هزینه تعمیر برد پکیج گلدیران به میزان خرابی و مدت زمان لازم برای تعمیر آن بستگی دارد.

تعمیرات برد پکیج آچارباز به برند گلدیران ختم نمی‌شود و در آچارباز تعمیرات کلیه بردهای زیر انجام می‌شوند:

  • تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور
  • تعمیر برد پکیج بوتان
  • تعمیر برد پکیج گلدیران
  • تعمیر برد پکیج لورچ
  • تعمیر برد پکیج مرکوری
  • تعمیر برد پکیج ایمرگاس
  • تعمیر برد پکیج اریستون
  • تعمیر برد پکیج فرولی
  • تعمیر برد پکیج ایساتیس
  • تعمیر برد پکیج تاچی
  • تعمیر برد پکیج پرلا
  • تعمیر برد پکیج باکسی
  • تعمیر برد پکیج بایکان

در صورتی که اسم پکیج شما در لیست بالا است می‌توانید برای تعمیر پکیج خود روی آچارباز حساب باز کنید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    پکیج لورچ من یکباره اصلا روشن نشد.وتعمیرکار امد و گفت خطای e 11 یا13داده.لذا بورد را دراورد و رفت. دوساعت دیگه امد و نصب کرد.ومبلغ 200 هزار تومان گرفت
    آیا زیاد نگرفته؟
    دوما الان کمی رادیات را زیاد میکنم صدای زیادی دارد یا درجه اب شیرها را؟؟ سوما همش از دو سال پیش افت فشار دارد. و درجه خودش کم میشود. ومجبورم اب به ان بزنم؟؟
    ممنون می شم اگر راهنماییم فرمایید.تشکر.

    1. آرش عزیز،
      هزینه تعمیر برد و اجرت بیشتر نباشد کمتر از این نمیباشد. اما مشکل پکیج شما رسوب و گرفتگی مدار می باشد و عدم رفع نشتی دستگاه و کم شدن آب مدار دستگاه که باعث افت فشار می شود باعث رسوب شده است. توصیه میکنم از یک سرویسکار برای رفع مشکل نشتی و رسوب گیری استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا